تغییر مهم در رده‌بندی لیگ جهانی والیبال/ تعداد بردها اولویت دارد نه امتیاز!



یکی از تغییرات مهم لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ نسبت به سال گذشته، اهمیت تعداد پیروزی ها در رتبه بندی جدول است.

 لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ با حضور ۳۲ تیم در سه سطح برگزار می شود که در سطح یک این رقابت ها هشت تیم برتر جهان در دو گروه به مصاف یکدیگر می روند.

اهمیت تعداد پیروزی ها در رتبه بندی جدول لیگ جهانی امسال یکی از تغییرات مهم این رقابت ها نسبت به سال های گذشته است. با توجه به این قانون، تعداد پیروزی ها اولویت نخست برای رتبه بندی تیم ها محسوب می شود و امتیاز در اولویت دوم قرار دارد.

به عنوان مثال در حال حاضر در گروه A سطح یک لیگ جهانی، تیم ملی والیبال برزیل هشت مسابقه داده است و با ۱۸ امتیاز از شش پیروزی در صدر جدول قرار دارد. تیم ملی والیبال ایتالیا با پنج پیروزی و ۱۳ امتیاز در رتبه دوم است اما صربستان به رغم داشتن ۱۴ امتیاز اما به دلیل تعداد پیروزی کمتر (چهار برد) نسبت به ایتالیا، در رتبه سوم قرار دارد. استرالیا نیز با سه امتیاز و یک برد در جایگاه چهارم است.

این موضوع در رده بندی گروه C سطح دو لیگ جهانی که هر تیم ۱۰ مسابقه داده است، مشاهده می شود. در این گروه تیم ملی والیبال کانادا با شش برد و ۲۲ امتیاز در صدر جدول است.

تیم ملی والیبال بلغارستان با پنج برد و 12 امتیاز در جایگاه دوم است و تیم ملی والیبال آرژانتین به رغم داشتن 13 امتیاز اما به دلیل چهار پیروزی در رتبه سوم قرار دارد. کوبا هم با سه برد و هفت امتیاز چهارم است.

هفته هفتم لیگ جهانی والیبال با دیدار دو تیم فرانسه و ژاپن از سطح دو در روز پنج شنبه چهارم تیرماه آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

در این هفته تیم ملی والیبال ایران نیز در دو مسابقه به دیدار لهستان قهرمان جهان در سال 2014 می رود که در حال حاضر با شش پیروزی و 16 امتیاز در رتبه دوم گروه B قرار دارد. تیم ایران نیز با چهار پیروزی و ۱۳ امتیاز در جایگاه سوم است.

تیم ملی والیبال ایران در صورت پیروزی در بازی نخست و کسب سه امتیاز باز هم به دلیل تعداد برد کمتر نسبت به لهستان در رتبه سوم باقی خواهند ماند.

 

اخبار ورزشی - جام نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------