«شوي» مديريتي با بودجه بیت المال!



اخبار,اخبار ورزشی,اخبار پرسپولیس

نسخه‌های بی‌اثر و ناکارآمد برای شفای پرسپولیس یکی پس از دیگری رو می‌شود و به بی‌ثباتی کرسی مدیریتی باشگاه دامن می‌زند. جا به جایی و تغییراتی که نه تنها دردی از پرسپولیس درمان نکرده، بلکه به حجم مشکلات این باشگاه افزوده است و اندک آرامش این تیم را نیز در مقاطع مختلف سلب کرده است. ازجمله تغییرات اخیر مدیریتی پرسپولیس که کاملا مهندسی شده صورت گرفت و به بهانه تقویت تیم مدیریتی سرخ‌ها، زمینه جدایی محمد حسین ن‍ژاد فلاح را از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران فراهم کرد! در بدو روی کار آمدن قائم مقام جدید سرخ‌ها، بحث تغییر کادرفنی پرسپولیس و انتخاب جانشین حمید درخشان مطرح شد تا موج بی‌ثباتی‌ها به نیمکت پرسپولیس نیز برسد.

 

اما نکته مهم و اساسی و قابل تامل، گزینه‌هایی است که به عنوان نسخه شفابخش پرسپولیس پیچیده شده‌اند و قرار است روح جدیدی را در جسد بی‌جان و یخ‌زده پرسپولیس بدمند! برانکو ایوانکوویچ و افشین قطبی که طی سال‌های اخیر بیشتر با موضوع فرار مالیاتی نام‌شان عجین بوده تا فوتبال و مربیگری در ایران! سرمربیان سابق تیم ملی فوتبال ایران با دل و جان و ذوق زدگی تمام از پیشنهاد سرمربیگری پرسپولیس استقبال کردند و فارغ از اینکه به دلیل عدم پرداخت مالیات تحت پیگرد قانونی قرار دارند، چمدان‌هایشان را به مقصد ایران بستند.

 

محمد حسین‌نژاد فلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس نیز در حمایتی عجیب اعلام کرد که مشکل مالیاتی این دو مربی با من! بحث حضور احتمالی برانکو ایوانکوویچ و افشین قطبی از دو منظر قابل بررسی است که البته در ‌‌نهایت به یک نتیجه مشترک که آتش زدن به خرمن بیت المال است، ختم می‌شود! ابتدا اینکه در برهه فعلی و با توجه به وضعیت نابسامان مدیرتی و بلاتکلیفی وضعیت این باشگاه و البته مهره‌هایی که پرسپولیس در اختیار دارد،

 

حضور مربیانی چون برانکو، قطبی یا هر نام دیگری که ورودشان به پرسپولیس مصادف با خرج صد‌ها هزاردلار بی‌زبان است، چه ثمره و نتیجه مثبتی برای سرخ‌های پایتخت در پی خواهد داشت؟ آیا در صورت داشتن شرایط یکسان و بی‌ثباتی و وضعیت بحرانی فعلی، عملکرد مربیانی چون دایی، درخشان، برانکو یا قطبی متفاوت خواهد بود؟ آیا تغییر کادرفنی و آوردن مربیان خارجی که هزینه‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت، تصمیمی کار‌شناسی و حساب شده است یا شوی تبلیغاتی و بازی با افکار عمومی؟! رفتن سراغ مربیان خارجی که ظرف چند سال اخیر موفقیت نصف و نیمه‌ای هم در رده باشگاهی نداشته‌اند و گا‌هي سر نخواستن‌شان در لیگ‌های درجه چندم آسیایی دعوا بوده، با چه توجیهی صورت گرفته است؟!

 

بدون شک بزرگ‌ترین مربیان دنیا هم بدون در اختیار داشتن ابزار لازم، تضمینی حداقلی برای موفقیت نخواهند بود و با توجه به کارنامه مربیگری برانکو و قطبی در سالیان اخیر و به‌خصوص وضعیت نابسامان و بحرانی پرسپولیس، جذب مربی خارجی در برهه فعلی چیزی جز هدر دادن بیت المال و سنگین‌تر کردن بدهی‌های تلنبار شده باشگاه نیست و می‌توان پیش بینی کرد که این تغییرو تحولات احتمالی نیز سرانجامی مشابه با تغییرات قبلی سرخ‌ها داشته باشد! از سوی دیگر باید به این نکته مهم و اساسی اشاره کرد که چرا برای امثال برانکو و قطبی که از آب گل آلود و بی‌حساب و کتابی فوتبال ایران ‌‌نهایت استفاده را بردند و دلارهای میلیون دلاری را بدون پرداخت مالیات از ایران خارج کردند، فرش قرمز پهن کرد؟ مربیانی که در بسیاری از موارد نه تنها حاضر به پاسخگویی در مقابل قوانین و مقررات داخلی ایران نشدند، بلکه تا آستانه باز کردن پای ایران به دادگاه‌های بین المللی نیز پیش رفتند!

 

سکوت رسانه‌ای مسئولان سازمان امور مالیاتی کشور که برای اخذ اندک مالیات افراد عادی جامعه از ریالی هم گذشت نمی‌کنند نیز در خصوص بازگشت برانکو ایوانکوویچ و افشین قطبی در نوع خودش جالب است! این‌طور که از شواهد و قراین پیداست مسئولان مرتبط با پرونده قطبی و برانکو، گذشته پر پیچ و خم این دو مربی را فراموش کرده‌اند و محو نیشخند فرنگی‌هایی شده‌اند که ایران را وطن دوم خودشان می‌دانند و برای بازگشت به وطن لحظه شماری می‌کنند!

افشین قطبی-سرمربی سابق پرسپولیس
از طریق مهدی حاج‌باقر مدیر برنامه‌هایم مذاکره‌ای با باشگاه پرسپولیس شده و من هم پذیرفتم اگر روزی بتوانم به این تیم خدمت کنم، به‌خاطر هواداران با کمال میل آن را بپذیرم؛ نهایتا برای حضور در این تیم اعلام آمادگی کردم. فقط فرصت زیاد نیست و با نزدیک شدن به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا انتظار می‌رود باشگاه پرسپولیس به‌خاطر از دست نرفتن زمان، اگر تصمیم نهایی‌اش را گرفت حرفه‌ای‌تر عمل کند.

 

مذاکره و توافق صرفا برای بازی‌های باقیمانده از لیگ بر‌تر و همین‌طور مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است. ما توافقی برای فصل آینده نکردیم و اگر این همکاری شکل گرفت، در انتهای فصل می‌توانیم برای آینده مذاکره کرده و تصمیم‌ بگیریم. من یکی از هواداران پرسپولیس هستم و مربیگری‌ام در ایران را هم از این تیم آغاز کردم. افشین قطبی از پرسپولیس به تیم ملی رفت و همیشه خودش را یک پرسپولیسی می‌داند. طبیعتا موفقیت تیمم را می‌خواهم. اگر پرسپولیس با درخشان یا برانکو می‌تواند موفق باشد، شک نکنید موافق این تصمیم هستم. من آرزوی سربلندی این تیم را دارم چه با قطبی باشد و چه با هر مربی دیگری، بنابراین نگاهم به این مسئله از زاویه یک هوادار است.

 

همان‌طور که گفتم مذاکرات مدیر عامل باشگاه با مدیر برنامه‌های من انجام شده و به توافق اولیه هم رسیده‌ایم؛ دیگر تصمیم و زمان دست آنهاست که باید دید چه برنامه‌ای برای آن دارند.
لطفا در نظرهای خود الفاظ زشت به‌کار نبرده، و از توهین به افراد حقیقی و حقوقی به هر نحوی بپرهیزید . در صورت عدم رعایت، نظر درج شده منتشر نخواهد شد.

 

اخبار ورزشی - قانون

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------