پیشنهاد عجیب برای خرید استقلال و پرسپولیس



اخبار,اخبار ورزشی,اخبار مهدی تاج

رئیس سازمان لیگ در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: به نظر من باید دو باشگاه پیکان و سایپا سرخابی‌ها را بخرند. این نظر شخصی من است و حاضرم در مورد این مسئله بحث هم انجام بدهم. دو باشگاه پیکان و سایپا حدود 30 سال است که در فوتبال ما حضور دارند و 30، 40 هوادار هم ندارند اما اگر آنها دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را بخرند هوادار زیادی پیدا خواهند کرد. با وزیر صنایع هم در این مورد صحبت کرده‌ایم.

رئیس سازمان لیگ فوتبال باشگاه‌های کشور گفت: صدا و سیما از همان ناحیه‌ای که تا سه سال پیش حق پخش را به فوتبال می‌داد، امسال هم از همان ناحیه به ما پول بدهد.

 مهدی تاج پس از پایان نشست هم‌اندیشی اقدامات و الزامات بازاریابی ورزش ایران گفت: این نشست فقط مربوط به سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال نبود و مربوط به همه فدراسیون‌ها می‌شد و درواقع می‌خواستیم ببینیم امروز ورزش به مسائل اجتماعی و اقتصادی کمک می‌کند یاد مسائل اجتماعی و اقتصادی به ورزش.

وی در مورد جنگ نابرابر فوتبال با سایر رشته‌های ورزشی گفت: فوتبال با رشته‌های دیگر قابل مقایسه نیست چراکه حدود 5 هزار و 600 مسابقه فوتبال در سال برگزار می‌شود که این دو برابر برگزاری مسابقات در تمام رشته‌ها در کشور است. بنابراین فوتبال به عنوان یک پدیده جدا از سایر رشته‌هاست همانطور که حق پخش و طرفدارانش نیز جدا هستند و این رشته به واقع در کانون توجه مردم قرار دارد.

تاج گفت: دبیرخانه این نشست در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است هرچند که آقای کفاشیان نتوانست در نشست امروز شرکت کند.

وی در خصوص اعتصاب بازیکنان نفت مسجد سلیمان به خاطر عدم پرداخت پول‌های این باشگاه از سازمان لیگ گفت: سازمان لیگ متکلف هزینه‌های این تیم نیست البته حرف آنها درست است و باید سیستم از آنها حمایت کند. در اولین جلسه‌ای که با مدیرعامل نفت مسجدسلیمان داشتم تمام هزینه‌ها را به آنها گفتم که البته خودشان هم خیلی کار کرده و کمکمان کردند اما نمی‌دانم چرا امروز وضعیت این تیم به اینجا رسیده است.

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: امروز با وزیر ورزش صحبت کردم که یک جوری مشکلات را با صدا و سیما حل کنیم چراکه اگر اینطور پیش برود وضعیت بدتر هم خواهد شد که ایشان گفت: جلسه‌ای را با سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما برگزار کرد و امیدوارم پرداخت و فوتبال هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: البته برخی‌ها بی‌مهری کردند و گفتند اسپانسر پول نداده اما 18.5 میلیارد از همین ناحیه پرداخت شد که اگر پول صدا و سیما را هم بگیریم همین الان نسبت به سال پیش دو برابر پرداختی داشته‌ایم بنابراین در بخش اسپانسر و تبلیغات محیطی رشد داشته‌ایم اما موانعی که هست باید رفع شود.

تاج در مورد این اظهارنظر وزیر که پول حق پخش غیرقانونی است گفت: در هر صورت در ورزش هم زحمت کشیده می‌شود. همین صدا و سیما تا سه سال به ما پول پرداخت کرد و من سوالم این است که این پول از کدام ناحیه بود و امسال هم از همان ناحیه به ما پول بدهند. در هر صورت قرار است گودرزی جلسه‌ای را با سرافراز برگزار کرده و امیدوارم مشکلات برطرف شود. هرچند که سرافراز مشکلات را می‌فهمد.

وی در مورد اینکه گفته شده بود در 10 روز ابتدایی اسفند مقداری از حق پخش پرداخت می‌شود گفت: در هر صورت تقدس‌نژاد قرارداد را امضا کرده مگر می‌شود آن را عوض کرد.

رئیس سازمان لیگ در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: به نظر من باید دو باشگاه پیکان و سایپا سرخابی‌ها را بخرند. این نظر شخصی من است و حاضرم در مورد این مسئله بحث هم انجام بدهم. دو باشگاه پیکان و سایپا حدود 30 سال است که در فوتبال ما حضور دارند و 30، 40 هوادار هم ندارند اما اگر آنها دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را بخرند هوادار زیادی پیدا خواهند کرد. با وزیر صنایع هم در این مورد صحبت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در مورد سپاهان این کار را انجام دادیم که جواب داد. سهمیه این دو باشگاه هم می‌تواند به استان‌های دیگر برود تا جاهای دیگر هم صاحب تیم شوند. شما نفت مسجد سلیمان را نگاه کنید با همه مشکلاتی که دارد 7، 8 هزار تماشاگر دارد. ما نباید این پتانسیل را از دست بدهیم. استیل‌آذین، استقلال اهواز و تیم‌های خصوصی دیگر هیچ وقت نتوانستند موفق باشند. وقتی این موضوع در مورد تیم‌های کوچک‌تر جواب نداده چگونه می‌توانیم در مورد استقلال و پرسپولیس عملی کنیم. ما مولفه‌های لازم را برای این موضوع نداریم. نمی‌توانیم به یک بخش خصوصی که عقبه‌ای هم ندارد این دو باشگاه را واگذار کنیم. آنها چگونه می‌خواهند  دو باشگاه را مدیریت کنند. شما نفت مسجد سلیمان را ببینید وقتی با این مشکلات روبرو می‌شود همه ناراحت می‌شوند که در مسابقات شرکت نکنند حالا فکر کنید برای استقلال و پرسپولیس چنین وضعیتی پیش بیاید و اسپانسر آنها با مشکل روبرو شود.

تاج یادآور شد: من واقعا مدیرعاملان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را یک قهرمان می‌دانم که با همه این مشکلات کنار آمدند. در واقع مدیران باشگاه‌ها قهرمان هستند که با وجود این مشکلات مسئله‌ای برای کشور درست نکردند. خود من به شخصه واگذاری این دو باشگاه را به این شکل نمی‌پسندم. 27، 28 سال تجربه دارم و در قسمت‌های مختلف فوتبال بودم. نمی‌شود بدون هیچ سابقه‌ای این دو باشگاه بزرگ را به بخش خصوصی واگذار کرد. شما ببینید تیم‌هایی که در گذشته به بخش خصوصی واگذار شدند هم‌اکنون جایگاهی در لیگ ندارند. ما هم باید مثل ترکیه با شیب ملایم این کار را انجام دهیم. من اگر جای مدیران باشگاه پیکان و سایپا بودم سهام استقلال و پرسپولیس را می‌خریدم.

رئیس سازمان لیگ در خصوص به تعویق افتادن مجمع فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من در این زمینه اطلاعی ندارم. هیات رئیسه می‌تواند زمان مجمع را تعیین کند.

تاج در مورد صحبت‌های کرار یادآور شد: باید هرچه زودتر این مسائل و صحبت‌ها را تمام کنیم. اگر او اعلام می‌کند که مسائل را نگفته ما هم نشنیده بگیریم. به هر حال آدم‌ها اشتباهاتی انجام می‌دهند. کرار مسبوق به سابقه هم هست. اگر او صحبت‌هایش را رد نمی‌کند هرچه زودتر در این زمینه تصمیم بگیریم. وزارت ورزش هم به ما توصیه کرده است  خود ما هم در این امر با دقت عمل می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه چه راهکاری برای برخورد با بازیکنان خارجی از جمله کرار در نظر می‌گیرد گفت: وظایف باشگاه‌ها این است که قبل از جذب بازیکن شرایط و امکانات او را بسنجند نه اینکه بازیکنی یک هفته بیاید و پس از آن تیم را ترک کند. بخش‌های مختلفی در باشگاه وجود دارد که وظایفش در این زمینه تعریف شده است.

 

اخبار ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------