ورزشکاران مجرم در تاریخ/از کریم بنزما تا مارادونا و ...



اخبار,اخبارورزشی,کریم بنزما

بنزما، مهاجم ملی پوش فرانسوی رئال مادرید چندی پیش به اتهام همکاری با اخاذان دستگیر شد و یک شب را در زندان سپری کرد.

چندی پیش افرادی با متیو والبوئنا، دیگر ملی‌پوش فرانسوی تماس گرفته و ادعا کردند فیلمی غیر اخلاقی از این بازیکن دارند. آنها تهدید کردند اگر پول درخواست شده را به آنها ندهد، این فیلم را پخش خواهند کرد.

 

کریم بنزما از والبوئنا خواست تا برای حل این مساله، پول را به اخاذان بدهد و به همین دلیل، متهم به همکاری با این افراد شده است. مهاجم رئال البته چند روز پیش به طور موقت آزاد شد اما در صورت اثبات جرم، به پنج سال زندان محکوم خواهد شد.

 

اما این موضوع، بزرگترین جرم در میان ورزشکارانی نیست که قانون و اخلاق را زیر پا گذاشتند و البته فقط در فوتبال نیست که این دست اتفاق‌ها رخ داده‌اند. در سایر ورزش‌ها هم کسانی بوده اند که مرتکب بی‌قانونی شده‌اند. در زیر به تعدادی از آنها اشاره می‌شود.

 

شاید اولین مجرم ورزشی، «توماس لگر گولد» باشد. این تنیسور ایرلندی در سال 1879، فینالیست مسابقات ویمبلدون بود. او که به دلیل قتل زندانی شد، در جزیره شیطان درگذشت.

 

«آدریانو»، ملی پوش سابق برزیلی نزدیک به یک دهه با پلیس سر و کار داشت. بازیکن پیشین اینتر ایتالیا به دلیل خشونت، رانندگی با سرعت غیر مجاز و ارتباط با قاچاقچیان مواد مخدر، قانون را زیر پا گذاشت و محکوم شد اما مدت زمان مشخصی را در زندان سپری نکرد.

 

«دیگو مارادونا»، اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان نیز در این فهرست دیده می‌شود. او به دلایل جرایمی چون شلیک با تفنگ ساچمه‌ای به روزنامه‌نگاران و همکاری با قاچاقچیان مواد مخدر با قانون برخورد داشته است.

 

دروازه‌بان سابق تیم ملی کلمبیا، «رنه هیگوئیتا» نیز به دلیل بچه دزدی به زندان افتاد. «اریک کانتونا»، بازیکن پیشین منچستریونایتد نیز به دلیل کتک زدن یک تماشاگر محکوم شد. او اما به زندان نرفت ولی همچنان به رفتار خشونت آمیزش ادامه داد.

«برونو فرناندس»، دروازه‌بان تیم «فلامنگو» برزیل نیز همسرش را به قتل رساند و 22 سال از عمرش را در زندان سپری کرد. «توماس رینیوس»، بازیکن اسپانیایی به دلیل حضور داشتن در مساله «مالایا» که مربوط به فساد شهری بود، دستگیر و زندانی شد. «خوانله»، دیگر ملی پوش اسپانیایی پس از ضرب و شتم همسر سابقش به زندان افتاد.

 

«سیمپسون»، بازیکن فوتبال آمریکایی در حال حاضر نیز در زندان به سر می‌برد. او در سال 1995 به دلیل قتل همسر و معشوقه‌اش بخشیده شد اما در سال 2008 با سلاح گرم دزدی کرد و بار دیگر زندانی شد.

 

بسیاری از ستارگان بوکس به دلیل جرایمی که انجام داده‌اند، وارد بخش سیاه جهان ورزش شدند. «فلوید می‌ودر» به علت رفتار خشن با خانواده‌اش، «مایک تایسون» به دلیل رفتار خشونت آمیز و گاز گرفتن گوش «اوندر هالیفیلد» در جریان مسابقه بوکس و «کارلوس مونزون»، بوکسور آرژانتینی نیز به علت قتل، زندانی و محکوم شدند.

 

«تونیا هاردینگ»، اسکیت‌باز آمریکایی رویای حضور در المپیک را داشت. او نقشه قتل رقیبش در تیم ملی را کشید. در رابطه با مواد مخدر نیز «پیکولین اورتیز»، بسکتبالیست پورتوریکویی دستگیر شد و «ماریون جونز»، دوومیدانی‌کار آمریکایی به دلیل دوپینگ و نقض قوانین، 6 ماه را در زندان گذراند. «اومبرتو ماریلس» مکزیکی، فردی نظامی بود که به همراه تیمش در المپیک قهرمان شد. قاچاق مواد مخدر، پای او را به زندان باز کرد؛ جایی که در آن، عمرش پایان یافت.

 

«باب هایز»، دارنده مدال طلای دوی 100 متر توکیو در سال 1964 نیز به همین علت دو سال به زندان افتاد. پرونده «اسکار پیستوریس»، دوومیدانی‌کار آفریقای جنوبی، همچنان باز است. او متهم به قتل نامزدش است.

 اخبار ورزشی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------