آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

درخواست چند بانوی ملی‌پوش: به ما هم مانند مردان توجه کنید



اخبار,اخبار ورزشی,بانوان ملی پوش

چند بانوی ملی‌پوش می‌گویند اگر شرایط برای آن‌ها مانند مردان فراهم شود، می‌توانند بیش از این در عرصه‌های مختلف بین‌المللی به موفقیت دست یابند.

 بانوان ورزشکار ایران بر لزوم حمایت هرچه بیشتر از ورزش بانوان تاکید کردند و خواستار کمک بیشتر مسئولان به این بخش شدند.

مریم طوسی قهرمان دوومیدانی ایران  با بیان اینکه ورزش بانوان نیازمند حمایت همه جانبه است گفت: بانوان ما می‌توانند پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف ورزشی مدال‌آور باشند و به موفقیت برسند. این موفقیت حاصل نمی‌شود مگر با حمایت هرچه بیشتر مسئولان.

او در ادامه به شرایط نه چندان مناسب خود در این روزها اشاره کرد و گفت: در حالی که فرصتی حدودا 7 ماهه تا بازی‌های المپیک 2016 باقی مانده، هنوز آن طور که باید و شاید حمایت‌ها صورت نمی‌پذیرد و برنامه‌هایی که برای من در نظر گرفته شده بود عملی نشده است.

سریع‌ترین دونده 100 متر بانوان خاطرنشان کرد: تلاش کردن به تنهایی فایده ندارد. تمامی رقیبان من در جهان و آسیا برنامه‌های خود را به صورت مستمر و با بهترین شرایط دنبال می‌کنند و از بهترین امکانات برخوردار هستند. تا رسیدن به رقابت‌های کسب سهمیه فرصت چندانی باقی نمانده و امیدوارم وعده‌های داده شده عملی شود.

طوسی در ادامه به بی‌انگیزگی لیلا رجبی دیگر بانوی دوومیدانی ایران برای حضور در المپیک 2016 اشاره کرد و گفت:‌ متاسفانه لیلا رجبی هم شرایط چندان خوبی ندارد. البته او حداقل مانند من استرس کسب سهمیه ندارد و من هرچقدر به رقابت‌های کسب سهمیه نزدیک‌تر می‌شوم استرس بیشتری پیدا می‌کنم.

او با بیان اینکه ما به عنوان بانوان ورزشکار ایران تلاش می‌کنیم تا پرچم ایران را در تمامی میادین ورزشی بین‌المللی بالا نگه داریم، گفت: ما در هر میدان ورزشی که حضور پیدا می‌کنیم به عنوان سرباز ایران حاضریم. مطمئن باشید اگر از ما حمایت‌های خوبی صورت بپذیرد می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتر برسیم. همه ما تلاش می‌کنیم تا پرچم ایران را در رقابت‌های مختلف ورزشی به اهتزاز دربیاوریم و این را فراموش نکنید که ما شرایط سخت‌تری نسبت به مردان ورزشکار داریم.

طوسی افزود: ما با پوشش اسلامی خود به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی حضور پیدا می‌کنیم و به عنوان یک سرباز تلاش داریم تا پرچم ایران را بالا ببریم.

او افزود: در میادین مختلف ورزشی در هر رقابتی که حضور پیدا می‌کنم رسانه‌ها به عنوان یک بانوی محجبه ایرانی به سراغ من می‌آیند که این نشان از اهمیت موضوع دارد. اما متاسفانه در داخل ایران تا بحث کمبود بودجه پیش می‌آید ابتدا شاهد خط خوردن نام بانوان ورزشکار هستیم. این به هیچ عنوان در شان یک بانوی ورزشکار ایرانی نیست که این طور مورد بی مهری قرار گیرد.

الناز کمپانی دیگر ملی‌پوش دوومیدانی ایران هم با تایید صحبت‌های مریم طوسی اظهار کرد: دختران ایرانی قابلیت بسیار بالایی برای رسیدن به موفقیت در میادین بین‌المللی دارند. تا الان هم دختران ما توانایی خود را در رقابت‌های مختلف نشان داده‌اند و خود را به اثبات رسانده اند.

او افزود: ما فقط برای موفقیت کشورمان می‌جنگیم و خواستار حمایت بیشتر هستیم. متاسفانه در کشور ما با توجه به شرایطی که وجود دارد کمتر به بانوان توجه می‌شود. با کمترین امکانات با رقیبان خود مصاف می‌کنیم و این در حالی است که شرایط ما نسبت به آنها اصلا قابل قیاس نیست.

همچنین شبنم علیخانی ملی‌پوش والیبال بانوان ایران نیز با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش بانوان خاطرنشان کرد: اینکه فقط گفته شود بانوان باید حتما نتیجه خوبی بگیرند تا از آن‌ها حمایت شود، قابل قبول نیست. باید به بانوان فرصت دهیم و از آن‌ها حمایت کنیم تا در رقابت‌های مختلف حضور پیدا کنند و ثمره این حضور قطعا می‌تواند رسیدن به موفقیت باشد. اگر حمایت نشویم، به مرور دلسرد می‌شویم و شرایط روز به روز بدتر می‌شود.

فریبا سلیمانی مربی اسبق تیم ملی والیبال ایران نیز در بخش دیگری از این نشست خاطرنشان کرد: من از معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان گله‌مندم. به نظرم باید بیش از این‌ها از ورزش بانوان حمایت کنند. باید یک آسیب شناسی در مورد ورزش بانوان صورت بپذیرد و این بخش هرچه بیشتر تقویت شود.

او اضافه کرد: اگر حضور فعال در میادین بین‌المللی نباشد، اگر حمایت‌های مناسب صورت نپذیرد، اگر اسپانسری برای ما وجود نداشته باشد، مطمئن باشید ما به مشکل می‌خوریم. بانوان ورزشکار ایرانی توانایی زیادی برای رسیدن به موفقیت دارند و اگر حمایت شوند قطعا به موفقیت می‌رسند.

سلیمانی با اشاره به نقش مهم وزیر ورزش و جوانان در حمایت از ورزش بانوان گفت: وزیر ورزش و جوانان به عنوان پدر ورزش ایران می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد. پدر یک خانواده به صورت مساوی به فرزندان خود توجه می‌کند و فرقی نمی‌کند این فرزند پسر باشد یا دختر.

او در پایان خاطر نشان کرد: مشکل اصلی ما فقط حمایت مالی نیست، بلکه از حمایتهای مادی بیشتر نیاز به حمایت روحی و روانی داریم.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------