آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

پور‌قاز: می‌خواهم با تیم ملی به جام جهانی بروم / گل‌محمدی و پیروانی الگوهایم بودند



مدافع تیم ملی معتقد است کار او از زمان دعوت به تیم ملی آغاز شده و هدفش تنها حضور در تیم ملی نیست و می‌خواهد در جام جهانی هم بازی کند. .

عزت‌الله پورقاز بازیکنی است که از اردیبهشت سال گذشته به اردوی تیم ملی دعوت شد و رفته رفته توانست در ترکیب این تیم قرار بگیرد. او در بازی با تیم ملی گوام پس از اخراج علیرضا بیرانوند برای دقایقی وظیفه حفاظت از دروازه ایران را هم بر عهده گرفت. این بازیکن بندرترکمنی که تا دو سال پیش در لیگ یک به میدان می‌رفت درباره رسیدنش به پیراهن تیم ملی و اهدافش در آینده با ایسنا به گفت‌وگو پرداخت.

* قبل از حضور در ملوان و درخشش در این تیم عزت‌الله پورقاز را کسی نمی‌شناخت. دو سال پیش در چه تیمی فوتبال بازی می‌کردی؟
چند سالی بود که در لیگ یک بازی می‌کردم و سال قبل از پیوستنم به ملوان را در ایران جوان بودم. در آن سال همراه با مهدی طارمی سال خوبی را داشتیم. فکر می‌کنم قهرمان نیم فصل شدیم اما با عدم رسیدگی مسئولان نتوانستیم راهمان را ادامه دهیم و به لیگ برتر بیاییم.

 

تا هفته‌های آخر صدر جدول بودیم اما قسمت نبود که به لیگ برتر بیاییم. خدا را شکر سال خوبی را پشت سر گذاشتم. نصرت ایراندوست به تازگی سرمربی ملوان شده بود و از من خواست در تمرین‌های این تیم شرکت کنم تا بازی من را بررسی کند و اگر رضایت داشت با ملوان قرارداد ببندم. به ملوان آمدم و آقای ایراندوست لطف داشتند و بازی من را پسندیدند.

اخبار,اخبار ورزشی,عزت الله پوررقاز

* گفتی که با مهدی طارمی همبازی بودی. آن زمان هم طارمی گلزن قهاری بود؟
مهدی بازیکن خوبی بود. فکر می‌کنم آقای گل یا دومین بازیکن گلزن لیگ دسته یک شد. او در گلزنی فوق‌العاده بود. برای ایران جوان گل‌های خوبی را به ثمر رساند. به تیم ملی امید هم دعوت شده بود.

* به ملوان پیوستی و پس از چند هفته خودت را به ترکیب ثابت تیم تحمیل کردی. آغاز کارت در ملوان چطور بود؟
اوایل که تازه به ملوان آمده بودم در ترکیب ثابت حضور نداشتم و بازی‌ها را از نیمکت تماشا می‌کردم اما با توکل بر خدا و دعای خیر پدر و مادرم و تلاش خودم توانستم به ترکیب ثابت تیم برسم. از هفته هشتم یا نهم به طور ثابت برای تیم به میدان می‌رفتم.

* پس از بازی‌های خوبت توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی دعوت شدی. اولین اردویی که به تیم ملی رفتی چه زمانی بود؟
اولین اردوی من زمانی بود که لیگ تمام شده بود و آماده بازی رفت با ترکمنستان می‌شدیم. زمانی که به تیم ملی دعوت شدم خیلی خوشحال بودم و توانسته بودم به یکی از اهداف خودم برسم. کار من تازه آغاز شده بود.

 

باید با تمرین‌های بیشتر حضورم را در تیم ملی تثبیت می‌کردم. از کی‌روش تشکر می‌کنم که به جوان‌هایی مانند من اعتماد کرد. چقدر خوب شد که دعوت شدن من به تیم ملی با حضور یک مربی کارنامه‌دار و بزرگ همراه بود. کی‌روش به فوتبال ما اعتبار بخشیده و به واسطه او در فوتبال جهان ما را می‌شناسند.

اخبار,اخبار ورزشی,عزت الله پوررقاز

* در نخستین حضورت به تیم ملی بازیکنانی مانند سید جلال حسینی و پژمان منتظری هم در تیم ملی حضور داشتند. کار کردن با این مدافعان باتجربه چطور بود؟
مدافعان خوبی را در کشورمان داریم که کار کردن در کنار آن‌ها را برای هر کسی سخت‌تر می‌کند. کار سخت است اما من هم زحمت می‌کشم تا در کنار رفاقت، رقابت سالمی را هم داشته باشیم. کی‌روش انتخاب می‌کند که چه بازیکنی بازی کند و چه بازیکنی بازی نکند. باز هم از اعتماد او تشکر می‌کنم و قول می‌دهم در آینده بهتر از این خواهم شد و اینکه بتوانم در ترکیب تیم ملی مثمر ثمر باشم.

*‌ در بازی برگشت مقابل ترکمنستان دو مدافع اصلی تیم ملی به دلیل مصدومیت نمی‌توانستند ایران را همراهی کنند. فکر می‌کردی برای این بازی در ترکیب ثابت قرار بگیری؟
پیش از بازی با ترکمنستان اردوی خوبی داشتیم. این طور نبود که از پیش این موضوع را بدانم اما با توجه به تمرین‌های خوبی که پشت سر گذاشته بودم، نظر کی‌روش بر این بود که در ترکیب ثابت حضور داشته باشم.

 

خدا را شکر در بازی با ترکمنستان و گوام هم موفق بودیم و به نظرم توانستم انتظارات کادر فنی را برآورده کنم. سعی می‌کنم این روند مثبت را ادامه دهم تا به اهدافم دست پیدا کنم. امیدوارم روند مثبت تیم ملی هم ادامه داشته باشد و بتوانیم خواسته‌های کی‌روش را برآورده و با صعود به جام جهانی دل مردم ایران را هم شاد کنیم.

اخبار,اخبار ورزشی,عزت الله پوررقاز

* پس از اخراج بیرانوند و تمام شدن تعویض‌های تیم ملی به یکباره پیراهن سوشا مکانی را به تن کردی و درون دروازه تیم ملی ایستادی. چطور شد این تصمیم را گرفتی؟ آیا سابقه دروازه‌بانی داشتی؟
سابقه رسمی نداشتم. بعد از سفری دور و دراز به گوام رسیدیم و یک تمرین ریکاوری انجام دادیم. شرایط بازی سخت بود چرا که چمن ورزشگاه مصنوعی بود و ما عادت به بازی در این چمن نداشتیم. البته فکر می‌کنم بازی روان و خوبی را به نمایش گذاشتیم و گل‌های خوبی را هم به ثمر رساندیم. در آن لحظه فکر کردم که می‌توانم درون دروازه تیم ملی بایستم. البته والیبال هم بازی می‌کنم و نسبت به این رشته آشنایی دارم.

 

به خاطر همین می‌توانم توپ‌ها را به خوبی بگیرم. این موضوع را به کی‌روش گفتم و او هم قبول کرد تا درون دروازه بایستم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم به تیم ملی کمک کنم هرچند که توپی به سمت دروازه نیامد. مهم پیروزی تیم بود که با نتیجه پرگلی هم به دست آمد.

* 2 سال پیش زمانی که در ایرانجوان بودی، آیا فکر می‌کردی با سن و سالی که داری، درون دروازه تیم ملی بایستی؟
ورزش حرفه‌ای به گونه‌ای است که سن و سال نمی‌شناسد. مهم توانایی بدنی هر بازیکنی است و اینکه بتواند حرکات ورزشی را به درستی انجام دهد. مهم آمادگی جسمانی یک بازیکن است که او را می‌تواند تا سال‌های زیادی در سطح بالای فوتبال قرار دهد. سن فقط یک عدد است و بازی کردن هر فردی به آمادگی جسمی و فکری او بستگی دارد. هر بازیکنی که زندگی حرفه‌ای داشته باشد می‌تواند به تمام اهدافش دست پیدا کند اما دو سال پیش و در چنین موقعی امیدوار بودم که به لیگ برتر بیایم و به اهداف دیگرم هم دست پیدا کنم که یکی از آن‌ها بازی کردن برای تیم ملی بود.

 

حال که به این خواسته‌ها رسیدم متوقف نمی‌شوم و می‌خواهم به اهداف بزرگتری که برای خودم مجسم کرده‌ام دست پیدا کنم. خدا را شکر که با دعای خیر پدر و مادرم به بخشی از اهدافم رسیده‌ام و بیش از این تلاش می‌کنم تا برای تیم ملی مثمر ثمرتر باشم.

اخبار,اخبار ورزشی,عزت الله پوررقاز

* الان که به ترکیب تیم ملی رسیده‌ای چه هدف دیگری برای آینده داری؟ آیا بازی در جام جهانی در اولویت‌های توست؟
خب قطعا هر کسی دوست دارد در جام جهانی بازی کند چرا که مهم‌ترین رویداد فوتبال جهان است که هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود و تلاشم را می‌کنم که با تیم ملی به این مسابقه‌ها بروم. جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است. بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های جهان در این مسابقه‌ها حضور دارند. بازی در جام جهانی مستلزم تلاش بیشتر است که این کار را انجام می‌دهیم.

* الگوی ورزشی‌ات در فوتبال ایران و جهان چه کسی است؟
(مکث می‌کند) تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌ام اما مدافعان خوبی در ایران داریم.

* به طور کلی بازی چه کسانی را می‌پسندی؟
بازی یحیی گل‌محمدی را دیده بودم و بازی‌اش را می‌پسندم. او یکی از مدافعان بزرگ ایران است. افشین پیروانی، رحمان رضایی، پژمان منتظری و سید جلال حسینی از مدافعان خوب ایران بودند.

 

بازیکنان خوب دیگری هم حضور دارند که نمی‌توانم همه آن‌ها را نام ببرم. در مواقع بیکاری بازی‌های آنها را نگاه می‌کنم و از هر کدام الگوبرداری می‌کنم. می‌خواهم به جایگاهی که برای خودم در نظر گرفته‌ام برسم. بازی ماسکرانو را در بین مدافعان جهان می‌پسندم. تمام سعی و تلاشم این است که با الگو گرفتن از این بازیکنان به خودم و تیمم کمک کنم.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

* آن طور که از تمرین‌های تیم ملی دیده می‌شود، یکی از بازیکنان محبوب کارلوس کی‌روش هستی. آیا این به خاطر سر به زیر و خجالتی بودن توست یا به خاطر جدیتت در انجام تمرین‌ها؟
کی‌روش به من لطف دارد و افتخار می‌کنم که شاگرد او هستم. چیزهای زیادی از او یاد گرفته‌ام و همیشه در انجام تمرین‌ها تمرکز دارم تا وظایفم را به نحو احسن انجام دهم. من هم کی‌روش را دوست دارم.

 

هر لحظه کار کردن با کی‌روش برای من یک درس است. تمام تلاشم را می‌کنم که بهترین عملکرد را داشته باشم. دوست داشتن کی‌روش اتفاق خوبی است و همیشه ممنون او هستم.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

* نام خانوادگی‌ات با املای دوگانه نوشته می‌شود. بعضی‌ها با "قاف" و بعضی‌ها با "غین" می‌نویسند.
املای درست آن با "قاف" است

* و صحبت پایانی...
از همین جا از پدر و مادرم تشکر می‌کنم. دعای خیر آن‌ها همیشه بدرقه راه من است. از آقای نصرت ایراندوست و فیروز کریمی تشکر می‌کنم. هر دوی آن‌ها سال گذشته زحمات زیادی برای من کشیدند. فیروز کریمی تاثیر زیادی در فوتبال من داشت و سبک بازی من را تغییر داد. از کی‌روش تشکر می‌کنم که به جوان‌ها بها داد و بازیکنان لیگ برتر را در نظر گرفت.

 

کار کردن با او برای هر بازیکنی افتخار بزرگی است. از تمرین‌های او درس می‌گیرم و سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. از هواداران ملوان ممنونم که در دو سال اخیر از من حمایت کردند. من را در میان جمع خود پذیرفته‌اند. تمام سعی‌ام این است که ملوان به جایگاه واقعی خود برگردد هرچند که این کار با تلاش یک تیم میسر می‌شود.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------