رونمایی از دستمزد و قرارداد عجیب کی روش



اخبار,اخبار ورزشی,مایلی کهن

مدیر تیم ملی امید ایران گفت: «من آقای احمدی‌نژاد را دوست داشته و دارم او شبانه‌روز برای این کشور زحمت کشید و تلاش کرد.» .

محمد مایلی‌کهن در مورد وقایع اخیر در تیم ملی و اتفاقات رخ داده برای سرمربی این تیم وقتی صحبت از بیماری کارلوس کی‌روش و مرخصی سه ماهه او به میان آمده ناگفته‌هایی را بیان کرد.

 

وی همچنین در مورد عیادتش از وزیر ورزش و جوانان نیز توضیحاتی را ارائه کرد. مایلی‌کهن مردی است که حامی شماره یک محمود احمدی‌نژاد در ورزش شناخته می‌شد اما جالب بود که او هم از جمله عیاد‌ت‌کنندگان محمود گودرزی وزیر دولت روحانی بود.

 

مایلی‌کهن در مورد این عیادت و حواشی که پس از آن برخی رسانه‌ها برایش ایجاد کردند و همچنین وقایع تیم ملی حرف هایی زد که متن کامل آن به شرح زیر است:

 

* دلیل ملاقات شما از وزیر ورزش چه بود؟‌
- اول اینکه وظیفه‌ام بود که خدمت وی بروم، مهم‌ترین دلیلش این است که من به آقای محمود گودرزی وزیر ورزش اعتقاد داشته و دارم ضمن اینکه وی پس از آنکه من سکته کردم و در بیمارستان بستری شدم لطف کرد و با وجود همه گرفتاری‌هایی که داشت به عیادت من آمد و وظیفه انسانی من هم حکم می‌کرد جویای احوالشان شوم و به همین دلیل به عیادت وزیر ورزش رفتم.

 

* این عیادت به این دلیل جالب است که شما حامی شماره یک احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق بودید؟
- من  آقای احمدی‌نژاد را دوست داشتم و هم اکنون هم او را دوست دارم اما باید این نکته را ذکر کنم که در هیچ باند و گروه و دسته‌ای نبودم همیشه کارهای خوب آقای احمدی نژاد را تائید کردم و اگر هم کاری درست انجام نشده آن را تائید نکردم.

 

*‌یعنی از دولت احمدی‌نژاد هم انتقاد کرده‌اید؟
- بله، شش ماه بعد از اینکه آقای علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی شد و من به نوعی کارمند او هم محسوب می‌شدم و کارمند سازمان تربیت بدنی بودم مصاحبه‌ای کردم که تیتر آن یک متر بود. من گفتم نمی‌گویم آقای علی‌آبادی خودکشی کند اما از ریاست تربیت بدنی استعفا بدهد تا این استعفایش در تاریخ ماندگار شود.

 

همان زمان گفتم در کشورهای جنوب شرق آسیا وقتی مدیری عملکرد مطلوبی ندارد و ناموفق عمل می‌کند هاراگیری می‌کند. البته من خدایی ناکرده نگفتم آقای علی‌آبادی خودکشی کند بلکه گفتم استعفا بدهد زیرا مدیریت در ورزش تخصص می‌خواهد.

 

* یعنی اینکه در همان زمان هم از رفتارهای اشتباه دولت انتقاد می‌کردید؟
- من 61 سال سن دارم دیگر از من گذشته است که بخواهیم فیلم بازی کنم و رنگ عوض کنم. من آقای احمدی‌نژاد را دوست داشته و دارم او شبانه‌روز برای این کشور زحمت کشید و تلاش کرد، شاید برخی از اطرافیان او اشتباهاتی هم داشتند که این دیگر به آقای احمدی‌نژاد ارتباطی پیدا نمی‌کند.

 

او به سراغ افرادی که تخصص داشتند و بعضا هم از بچه های جبهه و جنگ بودند و از اطرافیانش بودند رفت اما وقتی برخی به دلیل دنیازدگی و حرص و ولع مرتکب تخلف می‌شوند دیگر تقصیر آقای احمدی‌نژاد نیست. وقتی یکی از منصوبان او مرتکب تخلف می‌شود نباید همه را به احمدی‌نژاد ربط داد.

 

او خیلی مظلوم واقع شد هر چند دیدید که وقتی دولتش می‌خواست عوض شود بهترین استقبال را از رئیس جمهور جدید که رئیس جمهور منتخب مردم بود انجام داد و تمام وزرای احمدی‌نژاد نزد رئیس جمهور جدید رفتند و به او گزارش دادند. من تا به حال چنین چیزی را ندیده بودم، آیا شما دیده بودید؟

از آقای احمدی‌نژاد به خاطر اعتقادم به او بود نه اینکه به دنبال پست و مقام باشم.

 

* یعنی اگر می‌خواستید در دولت احمدی‌نژاد پست می‌گرفتید؟
- بله در همان دوره اول یعنی در سال 1384 که کسی توقع نداشت و باورش نمی‌شد آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شود من از ایشان حمایت کردم و از برخی هم برای احراز پست ریاست تربیت بدنی آن زمان شایسته‌تر بودم و شرایطش را داشتم.

 

در بهمن 1356 لیسانس گرفتم و در سطوح مختلف مدیریتی در ورزش کار کرده‌ام مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی بودم معاون دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها بودم، ریاست تربیت شهرری و شمیران را داشتم. بعد از 45 روز که ایشان انتخاب شد ایشان من را خواست و به ملاقات او رفتم. آن زمان هم مسائل هسته‌ای وجود داشت و ما پروتکل الحاقی را امضا کرده بودیم و مشکلاتی وجود داشت.

 

* در ملاقات شما با  آقای احمدی‌نژاد چه گذشت؟
- وی نظر من را در مورد انتخاب رئیس سازمان تربیت بدنی پرسید و من به او گفتم هاشمی طبا بهترین رئیس سازمان تربیت بدنی در قبل و بعد از انقلاب بوده است البته تیمسار خسروانی هم خوب کار کرده بود اما تیمسار خسروانی تمام امکانات کشور را در اختیار داشت. ولی هاشمی‌ طبا حتی بودجه لازم را هم برای اداره سازمان تربیت بدنی نداشت او با هزار مشکل توانست قانونی را اجرایی کند که از هر نخ سیگار 5 ریال به سازمان تربیت بدنی برسد که آن هم به طور کامل محقق نشد یعنی به طور مثال اگر قرار بود یک میلیارد تومان از این نفر پول به سازمان تربیت بدنی برسد 200 میلیون تومان هم نگرفتند.

 

* اما هاشمی‌طبا رئیس سازمان تربیت بدنی نشد؟
- بله، دیدند که از نظر مسائل جناحی و حزبی با رئیس جمهور جور در نمی‌آیند و به همین دلیل من رسول خادم را پیشنهاد کردم که رسول خادم هم مسائل خودش را داشت بحث انتخابات شهردار تهران آن زمان مطرح بود و شورای شهر 15 عضو داشت و قالیباف و علی‌‌آبادی هر کدام 7 رأی اعضای شورای شهر را داشتند و در نهایت رسول خادم که بچه مشهد بود و همشهری قالیباف بود و حتما قالیباف را بهتر می‌شناخت به قالیباف رای داد تا او شهردار تهران شود و علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی شد.

 

یک چیز را هم بگویم در همه 8 سالی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود من مایلی‌کهن نه یک سر سوزن از رانتی استفاده کردم نه از جایی زمین گرفتم و نه خودرو وارد کردم و نه وام گرفتم و نه پسر و دامادم را مشغول به جایی کردم. اگر کسی این حرف‌ها را قبول ندارد بهمن بگوید که دروغگو هستم اما من هیچ کدام از این کارها را نکردم هیچ وقت هم ناله نکردم و همیشه شکرگزار خداوند بودم من قبل از انقلاب خانه خریدم که آن هم از صدقه سر پرسپولیس بوده است.

 

* یعنی با حضور در پرسپولیس خانه‌دار شدید؟
- بله، در بهمن 54 من با قرارداد 10 هزار تومانی و حقوق 1500 تومانی در پرسپولیس بازی کردم و بعد از دو بازی حقوقم 2 هزار تومان شد، سپس با من قرارداد دو ساله امضا کردند که 40 هزار تومان به من پول دادند و من یک آپارتمان 85 متری در شهید نامجو فعلی خریدم. خدابیامرز منصور امیرآصفی من را راهنمایی کرد که من پولم را در بانک رهنی (بانک مسکن کنونی) ‌گذاشتم و 70 هزار تومان گرفتم که ماهی 3400 تومان قسط می‌دادم.

 

البته افزایش حقوقم در پرسپولیس هم خودش حکایت جالبی دارد و سرپرست آن زمان پرسپولیس که فردی آذری زبان بود گفت وقتی در آبادان دیدم همه بازیکنان بدون چک و چانه از مغازه ها خرید می کنند اما تو هزار جا قیمت پرسیدی و بعد هم خرید نکردی فهمیدم که به پول نیاز داری و برای همین حقوقم را از 1500 تومان به 2 هزار تومان افزایش داد.

 

* ‌شما در انتخابات مجلس هم شرکت کردید؟
- بله، من عضو هیچ جناح و دسته‌ای نبودم و در انتخابات مجلس هم نامزد بودم، برگه‌هایی را خودم تنظیم کردم و خودم بین مردم پخش می‌کردم روی برگه‌ها هم نوشتم محمد مایلی‌کهن سرمربی سابق تیم ملی ایران و فوق‌لیسانس تربیت بدنی و کاندیدای مستقل که این کاندیدای مستقل را هم پررنگ نوشتم. در آن برگه نوشتم اگر من را می‌شناسید و به من اعتقاد دارید به من رای بدهید و من را به دیگران هم توصیه کنید.

 

* حالا چرا عیادت شما از وزیر ورزش باعث دلخوری برخی شده است؟
- سایتی که آن را باید کی روش آنلاین دانست عکس من را هنگام ملاقات از وزیر انداخته و نوشته مخالف کی‌روش به عیادت وزیر ورزش رفت. ظاهرا مخالفت با کی‌روش مساوی شده با مخالفت با دین.

 

* شما و کی‌روش ظاهرا همسن هستید و شما هم از نظر قلبی بیمار هستید با این حال در تیم امید کار می‌کنید.
- بله ظاهرا من و کی‌روش همسن هستیم و من متولد سال 1954 میلادی هستم بارها گفته‌ام راضی نیستم به پای دشمنم هم خار برود اگر واقعا کی‌روش بیمار است خدا او را شفا بدهد اما اگر اینگونه نیست هم که امیدوارم هم اینگونه نباشد و او همچنان قبراق و سرحال به زندگی‌اش ادامه بدهد.

 

* اما شما با کی‌روش خیلی میانه خوبی ندارید علتش چیست؟
- در هر مقطعی که کی‌روش در تیم ملی ما حضور داشته داستانی را به وجود آورده است، روزی که می‌خواستیم با مالدیو بازی کنیم می‌گفت این مالدیو مالدیو سابق نیست، طوری از مالدیو تعریف می‌کرد که انگار جز 10 تیم برتر جهان است، وقتی قرار شد با گوام بازی کنیم آنقدر داستان‌سرایی کردند که جالب بود گوامی که حتی همین بازیکنان ناشنوای عزیز ما که در بازی‌های آسیایی هستند می‌توانستند آن تیم را شکست دهند با این حال مدام از آزار و اذیت گوام صحبت کردند در حالی که هر کشوری مقرراتی  دارد.

 

در سال 1992 وقتی سرمربی تیم ملی داخل سالن بودم و می‌خواستم به جام جهانی بروم باید از هنگ‌کنگ ویزا می‌گرفتیم هنگ‌کنگ در اختیار سفارت انگلیس بود و برای ویزایش باید 90 روز زودتر اقدام می‌کردیم. 10 تا 15 دلار برای هر نفر هم به سفارت انگلیس در تهران پول می‌دادیم ما همه این کاره را انجام دادیم و بدون مشکل به هنگ‌کنگ رفتیم.

 

* یعنی معتقدید اگر بازیکنان ما برای گرفتن ویزا از گوام به مشکل خوردند این ضعف از طرف تیم ملی خودمان بوده است؟
- بله، زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم خودم باید همه کارها را انجام می‌دادم از صفر تا صد کار با خودم بود از تهیه ارز گرفته تا تهیه لباس و حل کردن مشکل خروج از کشور بازیکنان دانشجو و سرباز لباس‌های تیم ملی هم همیشه طرحی از پرچم ایران داشت و سه رنگ سبز و سفید و قرمز در آن گنجانده می‌شد. اما اکنون می‌بینیم که اطراف تیم ملی نفرات کم نیستند همه آنها هم زحمت می‌کشند اما چرا تیم ملی این هم مشکل دارد.

 

* اما در تیم ملی امید ما شاهد این مشکلات نیستیم.
- می‌دانید دلیلش چیست؟ به خاطر اینکه آنجا حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم امید حضور دارد، او مدیر ورزشی نیست یا مدیر فنی نیست بلکه به عنوان مدیر تیم امید کار می‌کند و تمام کارهای پشتیبانی را هم خودش انجام می‌دهد.

 

او مدیر تیم ملی امید نشده که دستش را در جیبش بکند و سر ماه حقوق بگیرد و سر ساعت هم به فرودگاه بیاید و سوار هواپیما شود و اگر هم یک روز حقوقش جلو و عقب شد اعتراض کند. حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم امید همه کارهای مربوط به این تیم را به درستی انجام می‌دهد. وی توانایی زیادی در امر مدیریت دارد و با ارتباط های قوی که با مدیران عالی رتبه کشور دارد می توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

 

* با این صحبت ها شما که کنایه ای به مدیر تیم ملی بزرگسالان نزدید؟
- من اسم کسی را نمی‌آورم اما اینکه می‌آیند و می‌گویند چرا تیم ملی امید به هلند و ترکیه رفته و در کشورهای خارجی اردو زده حرف درستی نیست آیا تیم ملی می‌خواسته به اردوی خارجی برود و نرفته؟ این تیم ملی فقط قصد داشته در آفریقای جنوبی اردو بزند که همین کار را کرده است، چند کشور در آفریقای جنوبی تیم‌های ملی‌اشان اردو می‌زنند؟ زمین تمرینی که تیم ملی‌افریقای جنوبی داشت را با زمین تیم‌های کمپ ملی مقایسه کنید ببینید کدام زمین به درد نمی‌خورد اگر زمین کمپ تیم‌های ملی به درد نمی‌خورد آن زمین را به تیم امید بدهند ما دستشان را هم می‌بوسیم.

 

در ضمن دوستان وضع مالی شان هم خوب است و با افراد متمول و ثروتمندی ارتباط دارند یک‌بار هم که شده از ثروت و اعتبار خودشان برای کشوری که همیشه می گویند همه کار برایش می کنند هزینه کنند و لباس برای تیم ملی تهیه کنند، اشکالی پیش می آید؟ من می‌گویم شرح وظایف باید مشخص باشد، وظیفه مدیر تیم ملی فقط این نیست که موقع سفر به فرودگاه بیاید و به سفر برود و پاداش بگیرد و مرتب هم در رسانه‌ها حضور داشته باشد اصلا وظیفه مدیر رسانه تیم ملی چیست؟ یا وظیفه روابط عمومی فدراسیون فوتبال چیست آقایان کفاشیان، تاج و اسلامیان به عنوان رئیس، نواب رئیس فدراسیون صحبت می‌کنند هر کدام هم حرف خودشان را می‌زنند اصلا چرا فدراسیون روابط عمومی دارد یا تیم ملی مدیر رسانه‌ای دارد؟

 

* تیم ملی باید مدیر رسانه‌ای داشته باشد؟
- بله، باید مدیر رسانه‌ای داشته باشد. مدیر رسانه ای تیم ملی است که خبر دارد کی‌روش مریض شده است یا نه، ‌اما در همان برنامه‌ایی که صرفاً برای حمایت از کی‌روش کار می‌کند هم این مسئله استعفا مشخص نشد، مریضی او هم مشخص نشد و در تمام حرف‌ها تناقض وجود دارد.

 

* مبلغ قرارداد سرمربی تیم امید و حتی خود شما منتشر شده است؟
- من واقعاً متوجه نشدم که مبلغ قرارداد من منتشر شده اما اگر هم منتشر شده اشکالی ندارد.

 

* گفته‌اند که قرارداد شما 180 میلیون تومان با تیم امید است؟
- اگر من یک تیم باشگاهی را قبول می‌کردم آیا کمتر از 400، 500 میلیون تومان دستمزد می‌گرفتم. این 180 میلیون از سر من هم زیادتر است. رقم قرارداد خاکپور اعلام می‌شود اما سؤالم اینجاست چرا قرارداد خاکپور رسانه‌ای شد اما قرارداد کی‌روش رسانه‌ای نشد؟! یک بار هم که قرارداد کی‌روش در رسانه‌ها مطرح شد گفتند با این مسئله برخورد می‌کنیم و چنین و چنان خواهیم کرد.

 

* مبلغ قرارداد کی‌روش چقدر است؟
- مبلغ قرارداد خاکپور 400 میلیون تومان اعلام شده در حالی که هنوز نه به دار است و نه بار. طبق اطلاع من حقوق ماهیانه کی‌روش 120 هزار یورو است من این مسئله را به طور مستند می‌گویم ضمن اینکه ظاهراً در آپارتمانی لوکس هم زندگی می‌کند که نمی‌دانم مبلغ رهن آن چقدر است؛ 500 میلیون، 600 میلیون، یا کمتر یا بیشتر اما یک بار تمام وسایلی که خریداری شده بود را او نپسندید و آنها را تغییر داد. ماشین و راننده، خورد و خوراک و تمام هزینه‌های پزشکی کی‌روش در ایران رایگان است ضمن اینکه جالب است بدانید او هر روز در ایران روزی 50 دلار پول تو جیبی می‌گیرد.

 

* یعنی تمام مبلغ قرارداد کی‌روش همین است؟
- خیر، وی به ازای هر برد در کشور 4 میلیون تومان و به ازای هر مساوی 2 میلیون تومان پاداش می‌گیرد. تمام بلیت‌های پروازیش فرست کلس است و هر روز که خارج از ایران برود روزی 100 دلار پول تو جیبی باید بگیرد به ازای هر برد خارج از ایران 6 هزار دلار و به ازای هر مساوی در خارج از ایران 3 هزار دلار پاداش می‌گیرد.

 

یکی از دستیاران ایشان هم که مربی مدارس فوتبال در آمریکا بوده هم تقریباً همین شرایط پروازی برایش مهیا است. آقایان باید با یک ایرلاین مخصوص هم پرواز کنند که جزو ایمن‌ترین و گران‌ترین ایرلاین‌ها محسوب می‌شود. کی‌روش برای صعود تیم ملی به جام جهانی نیز 800 هزار دلار پاداش گرفته است.

 

*‌ پس قرارداد خوبی بسته اکنون هم صحبت از مرخصی کی‌روش است؟
- بله، یک کارمند که ماهی یک میلیون تومان یا نهایتاً ماهی 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرد سالی 30 روز بیشتر مرخصی ندارد و اگر بخواهد بیش از این مرخصی برود باید مرخصی بدون حقوق داشته باشد که میزان آن هم مشخص است و اگر حد بخواهد از مرخصی بدون حقوق استفاده کند اخراج می‌شود.

 

اما چگونه است که کی‌روش می‌خواهد بیش از مرخصی که استحقاقش را دارد، برود چه اشکالی دارد که مرخصی بدون حقوق برود. آیا خون او از خون یک کارمند ایرانی که دستمزد یک تا 2 میلیون تومان می‌گیرد رنگین‌تر است. ضمن اینکه از تمام تمرینات کی‌روش فیلم گرفته شده این فیلم‌ها را بدهند و ما هم ببینیم و از تمرینات کی‌روش چیز یاد بگیریم. به طوری که در گروه چهار تیمی پنجم نشویم.

 

من از مهدی تاج که تبدیل به سخنگوی کی‌روش شده و همچنین آقای اسلامیان که او هم مثل آقای تاج از بچه‌های جبهه و جنگ هستند تعجب می‌کنم چطور راضی می‌شوند که این همه امتیازهای رنگارنگ به کی‌روش داده شود، آنگاه ما جانبازانی داریم که روی تخت بیمارستان‌ها هستند یا آنهایی هم که بستری نیستند از مشکلات موج انفجار و... رنج می‌برند و با خانواده‌های‌شان مشکلات فراوانی دارند چرا آقایان اسلامیان و تاج 180 درجه تغییر موضع دادند. کی‌روش هم اگر می‌خواهد به مرخصی برود بدون حقوق برود چه اشکالی دارد.

 

* البته گفته‌اند که کی‌روش 250 میلیون تومان عیدی به کارمندان کمپ تیم‌های ملی داده است؟
- بله، اینجا را به ریال می‌گویند تا توجه افکار عمومی جلب شود اما آن طور که من شنیده‌ام عیدی که آنجا داده بین 100 تا 600 دلار بوده است اگر بر فرض هم 200 کارمند داشته باشند و او 600 دلار به هر کدام عیدی داده باشد 12 هزار دلار می‌شود، اشکالی ندارد این همه پول درمی‌آورد 2 هزار هم اینگونه خرج کند.

 

ضمن اینکه جالب است می‌گویند هیچ کس خبر نداشته اگر خبر نداشته شما چگونه از عیدی دادن او خبر داشته‌‌اید و این عیدی را به تومان می‌گویید تا نظر افکار عمومی جلب شود و پولی که از آل‌شپورت گرفته را می‌گویید 100 هزار دلار که به چشم نیاید در حالی این پول رقمی در حدود 350 میلیون تومان می‌شود. ضمن اینکه کی‌روش حتی پول مالیاتش را هم پرداخت نکرده است. یک سنت مالیات در ایران نداده است. خدا پدر علی دایی را بیامرزد که گفت اگر کی روش با این همه امکاناتی که تیم ملی دارد مریض شده پس ما خیلی پوست کلفت هستیم.

 

* مدافعان کی‌روش می‌گویند او جوان‌گرایی کرده است؟
- کدام جوان‌‌گرایی، او از بازیکنانی استفاده کرده که در تیم ملی امید بازی کرده‌اند. مهدی ترابی، اخباری، کنعانی‌زادگان، علی کریمی و میلاد محمدی ابتدا در تیم امید بازی کرده‌اند. این بازیکنان را تیم ملی امید به فوتبال ایران شناسند و معرفی کرد.

 

من بارها گفته‌ام کشور ما ثروتمند نیست فوق ثروتمند است منابع طبیعی، معدنی، نفت و... دارد از همه مهم‌تر منابع انسانی که همان جوانان شایسته است دارد این جوانان را گاهی اوقات ما نمی‌بینیم از بیرون می‌آیند و آنها را گلچین می‌کنند.

 

البته وقتی من با تیم ملی موفق شدم می‌گفتند آن سال تیم ملی بازیکنان خوب زیادی داشت سؤالم این است کدام بازیکن خوب. مهدوی‌کیا با 18 سال سن کجا بازی می‌کرد، فرهاد مجیدی کجا بود، مهدوی‌کیا پستش مهاجم بود که من و همکارانم با مطالعه او را به پیستون راست بردیم و مهدوی‌کیا درخشید. علی موسوی، داریوش یزدانی و مهرداد میناوند کجا بودند، برخی از این بازیکنان را من در فینال‌ امیدهای تهران دیدم و به تیم ملی دعوت کردم. کریم باقری آن زمان 3 بازی داشت علی دایی 10 بازی، نیما نکیسای 19 ساله در کنار اسطوره‌ای مثل احمد عابدزاده بازی دادم چه کسی چنین ریسکی می‌کند. ما در تیم امید در پایان هر اردو ضمن تشکر از باشگاه ها کارنامه کاری و نوع تمرینات بازیکنان را هم به باشگاه ها می دهیم تا سرمربی در جریان آخرین وضعیت بازیکنش باشد.

 

* تیم ملی شما با باشگاه‌ها تعامل داشت؟
- بله، دقیقاً ‌آنقدر با باشگاه‌ها تعامل داشتیم که وقتی منصوریان با استقلال برای گرفتن رضایت‌نامه‌اش به مشکل خورد با وجودی که به او اعتقاد داشتم او را به تیم ملی دعوت نکردم و به او گفتم تا زمانی که تکلیف تیم باشگاهی‌ات مشخص نشود تو را به تیم ملی دعوت نمی‌کنم باید وضعیتت مشخص شود که در استقلال می‌مانی یا در گیلانک سنگاپور می‌روی. مرحوم ناصر حجازی آن زمان سرمربی تیم استقلال بود.

 

خودم منصوریان را راهنمایی کردم و به او گفتم برود و وضعیتش را با استقلال مشخص کند اگر دروغ است منصوریان این حرف‌ها را تکذیب کند. به او گفتم برود 2 ماه هم که شده برود و پشت در اتاق مدیرعامل بنشیند و وضعیتش را با کمال متانت مشخص کند و به او گفتم وقتی وضعیت مشخص شد به تمرینات تیم ملی بیاد.

 

مورد دیگری هم زمانی بود که استاد من بیژن ذوالفقارنسب سرمربی تیم شهرداری تبریز بود و با یک بازیکن جوانش مشکل پیدا کرد و این مشکل در روزنامه‌ها منعکس شد قبل از اینکه این بازیکن را دعوت کنم به ذوالفقارنسب زنگ زدم و گفتم می‌خواهم این بازیکن را دعوت کنم اما شنیده‌ام شما با او مشکل پیدا کرده‌اید و او کاری کرده که خارج از وظایف بازیکنی‌اش است اما اکنون می‌خواهم نظر شما را بدانم که از متن کلامش فهمیدم راضی نیست که آن بازیکن جوان را دعوت کنم و من هم این کار را نکردم.

 

* یعنی می‌گویبد اکنون تیم ملی با باشگاه‌ها تعامل ندارد؟
- این تعامل وجود ندارد نه تنها با باشگاه‌ها که حتی با تیم ملی امید هم این تعامل وجود ندارد. در زمان بازی‌های مقدماتی تیم امید دیدید که چه جنجالی بر سر آزمون و جهانبخش به راه انداختند تیم ملی آن زمان می‌خواست در بازی‌های دوستانه با سوئد و شیلی بازی کند و کاری کرد که این 2 بازیکن برای ما هم نتوانستند خوب بازی کنند.

 

هدف آنها از این حاشیه‌سازی این بود که تیم امید ایران موفق به صعود از مرحله مقدماتی نشود زیرا تیم امید با هدایت دوست کی‌روش آقای وینگادا در بازی‌های آسیایی خوب نتیجه نگرفته بود و کی‌روش می‌خواست که اینگونه برای تیم امید حاشیه درست کند در حالی که دیدید وقتی تیم ملی امید همین اواخر به امارات رفت و اردو زد ما نگفتیم که آزمون، جهانبخش، ترابی و اخباری را به ما بدهند و نگفتیم شما با گوام بازی دارید چون بازی‌های رسمی بود می‌دانستیم که باید اولویت با تیم ملی بزرگسال باشد. تمام حرف من این است کشور ما کمبود پول و امکانات ندارد کشور ما کمبود مدیریت تخصصی دارد و این مشکل اساسی کشور من است.

 

* اسفندماه انتخابات فدارسیون فوتبال برگزار می شود نظر شما در مورد این انتخابات چیست؟
- از نظر من صفایی فراهانی بهترین رئیس فدراسیون فوتبال بود و اکنون نیز حبیب کاشانی این توانمندی را دارد که فدراسیون فوتبال را به خوبی اداره کند و فوتبال را از این شرایط خارج کند یا علیرضا اسدی دبیر فدراسیون هم می تواند چنین کاری انجام بدهد.

 

* و علی کفاشیان؟
- وی 8 سال در فوتبال حضور داشته اند و زحمتشان را کشیده اند.

 

* در برنامه 90 اعلام شد که بهتر است شما موضع نرم تری نسبت به تیم ملی بزرگسالان داشته باشید. نظرتان در این زمینه چیست؟
- از صدا وسیما خواهش می کنم و از جناب سرافراز ریاست محترم صدا و سیما می خواهم فرصت نیم ساعته به من بدهند. هفته پیش فردوسی پور گفت که مایلی کهن عناد دارد با تیم ملی بزرگسالان آنهایی که من را می شناسند می‌دانند من با کسی دشمنی ندارم.

 

تمام میکروفن ها در اختیار کی روش و حامیانش است. اگر می ترسند آنتن زنده به من بدهند حرف هایم را ضبط کنند و بعد پخش کنند من در رابطه با معیشتی مردم کشورم و بهبود زندگی مردم کشورم هیچ وقت سکوت نخواهم کرد. می بینم که کشور ثروتمندی هستیم و حتی سوپر ثروتمند هستیم.

 

شاید مقابل ثروت کشورم پول زیادی به کی روش نمی دهیم اما به هر حال رقم درشتی به سرمربی تیم ملی می دهیم وچیزی هم عاید فوتبال ما نمی شود یک فرصت نیم ساعته به من بدهند. هر وقت به من آنتن می رسد 4 دقیقه به من وقت می‌دهند و 3 نفر هم از طرف مقابل صحبت می کنند. چندبار به کی روش فرصت داده شده که در برنامه های مختلف تلویزیونی حرف می زنند. در رسانه های مختلف از او حمایت می شود و با کامنت های خاص از او حمایت می شود اگر من بچه این مملکت نیستم سرم را بگذارم بمیرم و اگر هستم هم به من این فرصت را بدهند.

 

اخبار ورزشی - جام نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------