جام جهانی فوتبال شب گذشته قرعه کشی شد!



اخبار,اخبار ورزشی,تقویم فوتبالی

در تقویم فوتبالی امروز به اتفاقات مهم به مهترین اتفاقات فوتبالی تاریخ در 16‌آذر اشاره می‌کنیم.

در تقویم فوتبالی امروز اتفاقات مهم تاریخ فوتبال در تاریخ 16 آذر (7 دسامبر) می‌پردازیم.

 

اولین نماینده ایران در جام باشگاه‌های جهان 16 آذر 86 اولین مسابقه یک تیم ایرانی در جام باشگاه‌‌های جهان انجام شد. تیم سپاهان در این روز سه بر یک وایتاکر نیوزلند را برد و به مرحله بعد راه یافت. سپاهان اگر بازی مرحله بعدی‌اش را پیروز می‌شد با تیم میلان بازی می‌کرد اما آنها به اوراواردز ژاپن باختند و موفق نشدند تا با تیم بزرگ ایتالیایی بازی کنند.

بازی جنجالی پرسپولیس و صبا
16 آذر 86، دیدار پرسپولیس و صبا در لیگ هفتم به دلیل اشتباهات داوری جنجالی شد.

تصمیمات عجیب مظفری‌زاده بازی را حاشیه کشاند و حتی صبایی‌ها می‌خواستند تیم خود را از زمین بیرون بکشند.

مظفری‌زاده بعد از بازی به دلیل قضاوت ضعیف عذر خواهی کرد.

روزی که رقابت مجازی هاشم و مسی آغاز شد

16 آذر 92 و یک روز پس از مشخص شدن هم گروهی ایران با آرژانتین در جام  جهانی 2014، حواشی و واکنش‌ها نسبت به این قرعه کشی ادامه داشت.

فردوسی‌پور که در برنامه‌اش پس از قرعه کشی به صورت طنز از تقابل هاشم بیگ‌زاده و مسی صبحت کرده بود، گفت که قصد بدی نداشته و از بیگ‌زاده عذر خواهی کرد.

مردم  نیز به صفحه لیونل مسی در فضای مجازی حمله کردند و پیامهای زیادی برای او فرستادند، پیامهایی بعضا طنز آمیز از تقابلش با هاشم و حتی گاهی توهین آمیز.

پیروزی عجیب لیون و شایعه تبانی
7 دسامبر 2011 لیون در لیگ قهرمانان اروپا، وضعیت سختی برای صعود به مرحله بعد داشت. آنها که پس از رئال  مادرید و آژاکس در جایگاه سوم بودند باید در بازی آخر دیناموزاگرب را با تفاضل هفت گل شکست  می‌دادند و منتظر باخت آژاکس از رئال مادرید می‌ماندند. تنها در این صورت بود که آنها صعود می‌کردند. نکته  جالب توجه این بود که آنها در طول پنج بازی قبلی خود در این مرحله فقط دو گل به ثمر رسانده بودند.

بازی برای لیون خوب شروع نشد و با وجود 10 نفره شدن دیناموزاگرب از دقیقه 26 آنها گل اول را از این تیم دریافت کردند اما خیلی زود کار را به تساوی کشاندند و نیمه اول یک بر یک به پایان رسید.

اما در نیمه دوم اوضاع عوض شد و لیون تا دقیقه 70 موفق شد پنج گل به ثمر برساند و شش بر یک از حریف پیش بیوفتد در بازی دیگر نیز رئال دو بر صفر از آژاکس پیش بود و با این وضعیت لیون فقط یک گل دیگر احتیاج داشت تا صعود کند آنها این گل را در دقیقه 75 به ثمر رساندند و در پایان با نتیجه هفت بر یک، دیناموزاگرب را شکست دادند و رئال هم دو بر صفر آژاکس را برد و بدین ترتیب لیون به مرحله بعد صعود کرد.

این پیروزی عجیب لیون باعث به وجود آمدن شایعه تبانی شد. البته این فضیه هیچگاه ثابت نشد. لیون در مرحله بعد در ضربات پنالتی از آپوئل باخت و حذف شد.

محرومیت بازیکن چلسی
7 دسامبر 2007 مهاجم چلسی کلودیو پیزارو به دلیل شکست قوانین تیم در اردوی تیم ملی پرو در طول مسابقات مقدماتی جام جهانی، 17 ماه محروم و 80 هزار دلار جریمه شد. البته بعدا محرومیت او به سه ماه و جریمه‌اش به 10 هزار دلار کاهش یافت.

در نهایت هم پرو در گروهش آخر شد و به جام جهانی 2010 راه نیافت. پیزارو نیز تا سال 2011 به تیم ملی دعوت نشد و در این سال به تیم ملی بازگشت.

پیروزی انگلیس بر اتریش
7دسامبر 1932،انگلیس رکورد 14 بازی بدون شکست اتریش را شکست و در یک بازی جذاب در ورزشگاه استنفوربریچ چهار بر سه اتریش را شکست داد. این بازی در حضور 42 هزار تماشاگر برگزار شد.

تولد جان تری
جان تری کاپیتان تیم چلسی 7 دسامبر 1980 متولد شد وی از سال 1998 که به تیم اصلی  چلسی راه یافت، تاکنون در این تیم بازی می‌کند و 469 بازی و 39 گل برای این تیم زده است. تری 78 بازی ملی و شش گل هم در کارنامه دارد.

تولد فریتز
کلمنز فریتز، دفاع راست تیم وردبرمن و سابق تیم ملی آلمان نیز امروز 35 ساله شد. فریتز 22 بازی برای تیم ملی آلمان انجام داد و دو گل ملی  هم دارد.

تولد رینو فرار دینو
رینو فرار دینو، هافبک سابق یوونتوس در 7 دسامبر 1926 متولد شد، وی هفت سال برای یوونتوس و یک سال برای اینتر میلان بازی کرد. او در جام جهانی 1954، عضو تیم ملی ایتالیا بود. فراردینو در 19 سپتامبر 2012 در سن 85 سالگی در گذشت.

 

اخبار ورزشی - جام نیوز

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------