آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

خطری که فوتبالیست‌های ایرانی را تهدید می‌کند



اخبار,اخبار ورزشی,زهره هراتیان

رئیس مرکز پزشکی سازمان لیگ می گوید طبق آمار، نوع آسیب دیدگی در لیگ ایران تفاوت عجیبی با آسیب دیدگی در سایر لیگ های دنیا دارد، تفاوتی که به مرور نگران کننده به نظر می رسد.

به گزارش ورزش سه، دکتر زهره هراتیان در رابطه با میزان دقیق آسیب دیدگی ها در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر می گوید: در حال حاضر نمی توانیم آمار دقیقی در این باره ارائه دهیم تا نیم فصل به پایان برسد، ما در مرکز پزشکی سازمان لیگ و در ابتدای فصل به معاینه بازیکنان تیم های مختلف می پردازیم و وضعیت آنها را ثبت می کنیم، در نیم فصل نیز تنها بازیکنانی که جابجا می شوند مورد معاینات پزشکی قرار می گیرند. 

 

رئیس مرکز پزشکی سازمان لیگ در خلال صحبت های خود نکته عجیبی را بیان کرد، وی گفت: موردی پیش آمده که در ماه های اخیر برای ما تبدیل به دغدغه شده است، بیشترین آسیب دیدگی در لیگ ایران، آسیب دیدگی همسترینگ است، این در حالیست که بیشترین میزان مصدومیت در فوتبال روز دنیا از ناحیه مچ پاست. 

 

هراتیان ادامه می دهد: این یک زنگ خطر برای فوتبال ایران است، در معاینات پزشکی ما مشخص شده که در فوتبالیست های لیگ برتری، کوتاهی عضلات همسترینگ بیشتر از هر چیز دیگری خود را نشان می دهد، همین موضوع هم باعث پارگی رباط صلیبی و خود همسترینگ می شود، موارد زیادی داشتیم که آنها را به باشگاه ها اطلاع دادیم اما متاسفانه به دلیل ناهماهنگی بین معاینات ما و عملکرد باشگاه ها و همینطور تمرینات و زمین های نامناسب، موضوع مورد نظر ما از طرف باشگاه ها نادیده گرفته می شود و در نتیجه عدم توجه به توصیه های ما باعث آسیب دیدگی شدید برخی بازیکنان شد. 

 

او ادامه می دهد: تصمیم گرفته ایم از نیم فصل به بعد هر بازیکنی که مشکل داشته باشد و ما به باشگاه ها اوضاع او را سفارش می کنیم هر دو سه هفته یک بار پیگیر باشیم تا باشگاه ها هم این گونه موارد را جدی تر دنبال کنند. بازیکنانی که موارد اینچنینی دارند باید تمریناتی مناسب همسترینگ داشته باشند و با تمرینات متفاوت با بقیه بازیکنان، بتوانند خطر را از خود دور کنند. 

 

هراتیان در پایان گفت: متاسفانه هنوز سه چهار باشگاه لیگ برتری کادر پزشکی ندارند و به همین ما به کمک آنها می آییم تا آزمایشات مربوط به بازیکنان را آنالیز کنند و متوجه همه چیز در رابطه با بازیکنانشان شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------