شهود نکونام در پرونده اعتراض قلعه نویی را بشناسید؛ رحمتی داوطلبانه آمد / فتح الله زاده نرفت



اخبار,اخبار ورزشی,اخبارشهود نکونام

ساعاتی پس از منازعه کلامی فتح الله زاده و قلعه‌نویی بازپرس پرونده شکایت از نکونام، قرار منع تعقیب وی را صادر کرده بود.

برای پیگیری موضوع اعتراض امیر قلعه‌نویی به رأی صادره در خصوص شکایت از جواد نکونام با یکی از مسئولان امر صحبت کردیم و متوجه شدیم هنوز وکیل قلعه‌نویی هیچ اقدامی برای اعتراض رسمی به صدور این رأی نکرده و تنها به صورت شفاهی و با حضور در دفتر بازپرسی شعبه مورد نظر اعلام کرده به‌زودی لایحه مربوط به اعتراض خود را تقدیم دادسرا خواهد کرد تا طبق قانون رسیدگی به این موضوع در دستور کار دادگاه کارکنان دولت قرار بگیرد.

 

در این باره برای اینکه بدانید تاکنون چه اتفاقاتی رخ داده که منجر به صدور قرار منع تعقیب در مورد پرونده شکایت متقابل نکونام و قلعه‌نویی از یکدیگر شده با چند مقام آگاه صحبت کردیم که ماحصل تحقیقات ما به شرح ذیل می‌باشد.

 

* یک عکاس، عمران‌زاده و فتح الله زاده شهود نکونام

 

یک عکاس مطبوعات ورزشی، حنیف عمران‌زاده و علی‌ فتح الله زاده افرادی بودند که نکونام برای اثبات ادعاهایش در مصاحبه جنجالی در خصوص قلعه‌نویی به بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی کرده بود که از این جمع سه نفره عکاس مطبوعات اولین کسی بوده که در دادگاه حاضر شده و به نفع نکونام شهادت می‌دهد و بسیاری از گفته‌های کاپیتان تیم‌ملی در خصوص قلعه‌نویی را تأیید می‌کند.

 

نفر دوم عمران‌زاده بود که به فاصله چند روز از نفر اول به دادسرا می‌رود و از قرار معلوم به گونه‌ای شهادت داده که هیچ کمکی به اثبات ادعاهای نکونام نکرده و در پاسخ اکثر قریب به اتفاق سئوالات بازپرس گفته نمی‌دانم و اطلاعی ندارم.

 

نفر سومی که باید در دادگاه حاضر می‌شد تا گفته‌های نکونام را تأیید کند علی فتح الله زاده بوده که با وجود احضار رسمی از سوی دادسرا به عنوان شهود و مطلع این شکایت حاضر نشده وارد این ماجرا شود و به نفع یکی از طرفین شهادت دهد.

 

به گفته یک مقام آگاه اگر فتح الله زاده حاضر می‌شد برای شهادت به بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه برود روند رسیدگی به این پرونده خیلی زودتر از اینها تمام می‌شد اما فتح الله زاده ترجیح داد در این موضوع مداخله نکند.

 

حتی وقتی چند روز پیش منازعه کلامی شدیدی بین فتح الله زاده و قلعه‌نویی در گرفت بعضی از افراد ذینفع در این پرونده فکر می‌کردند حاجی برای تلافی هم که شده به دادسرا برود و با شهادت به نفع نکونام قرار منع تعقیب برای نکونام را دو قبضه کند، اما فتح الله زاده این کار را نکرد.

 

ساعاتی پس از منازعه کلامی فتح الله زاده و قلعه‌نویی بازپرس پرونده شکایت از نکونام، قرار منع تعقیب وی را صادر کرده بود.

 

* شهادت داوطلبانه رحمتی

 

سیدمهدی رحمتی چهارمین فردی بوده که نامش در این پرونده ثبت شده است. گفته می‌شود برخلاف سه نفر قبلی رحمتی توسط بازپرس پرونده احضار نشده و خودش داوطلبانه پذیرفته به دادسرای کارکنان دولت برود و علیه قلعه‌نویی شهادت دهد اما خود رحمتی در مصاحبه‌اش گفته که "احضار" شده...

 

به هر حال بازپرس پرونده هم به عنوان مطلع اظهارات دروازه‌بان اسبق استقلال را در این پرونده ثبت کرده است حالا اینکه در صدور رأی قرار منع تعقیب چقدر به شهادت داوطلبانه رحمتی استناد شده باید بازپرس پرونده پاسخ دهد ولی به هر روی اظهارات وی توسط منشی دادسرا ثبت و ضبط شده است.

 

* دلایل وکیل قلعه‌نویی برای رد صلاحیت شهود نکونام

گویا حمید توسلی در حال تنظیم لایحه اعتراض به صدور رأی از سوی بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه است که در ابتدای آن با دلایل فوق شهادت شهود نکونام در این پرونده زیر سئوال رفته و صلاحیت آنها در این باره با اما و اگر روبه‌رو شده است.

 

از قرار معلوم در لایحه اعتراضی وکیل قلعه‌نویی آمده عکاسی که به عنوان شاهد اول احضار شده مخاطب شکایت مشترک قلعه‌نویی بوده و در این ماجرا به صورت مستقیم ذینفع به حساب می‌آید لذا شهادت وی نباید مورد استناد قرار گیرد.

 

به گفته آگاهانی که بر این پرونده اشراف دارند عمران‌زاده هم در هیچ‌کدام از سئوالات پاسخ روشنی نداده که بتواند مورد استناد قرار بگیرد و فتح الله زاده هم که حاضر نشده در این باره شهادت دهد.

 

در این میان می‌ماند رحمتی که بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده در لایحه اعتراض وکیل قلعه‌نویی این دروازه‌بان چون در پرونده دیگری طرف شکایت قلعه‌نویی است دادسرا نمی‌توانسته به گفته‌های وی به عنوان فرد مطلع از جریانات مطرح شده در مصاحبه نکونام استفاده کند.

 

البته این دادگاه و محکمه است که در نهایت تشخیص می‌دهد شهادت چه کسی را قبول کند و شهادت چه کسی را نه.

 

باید دید این لایحه اعتراضی سرانجام این شکایت را به کجا می‌برد و پرونده نکونام از دادسرا به دادگاه می‌رود یا با رد این اعتراض بر قرار منع تعقیب نکونام صحه گذاشته می‌شود.


اخبار ورزشی - روزنامه نود

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------