گزارش ویژه؛ جهنم یوفا در انتظار پاریسن ژرمن



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,پارسین ژرمن

تقریبا همان میزان مجازاتی که باشگاه کیلین امباپه متحمل شد، باشگاه پاریسن ژرمن نیز مبلغ ۱۹۹ میلیون یورو به سبب انتقال نیمار به دلیل نقض قوانین بخش فیرپلی مالی یوفا جریمه شد.

یکی از مشکلاتی که با سازمان مقررات مالی یوفا وجود دارد، این است که بسیاری از ان مطلع نیستند. این تحریم می تواند به ممنوعیت انتقال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا بیانجامد. 

 

بخش مقررات مالی یوفا سود و زیان دوره ۳ ساله را حسابرسی می کند. نیمار برای سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ وارد پاریسن ژرمن شد و یوفا سود و زیان این سه سال از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ را محاسبه کرده است. این احتمال بعید است که PSG بتواند جریانهای درآمد قانونی کافی و جدیدی را از اکنون تا انتهای فصل پیدا کند. یوفا معاملات مربوط به شخص – برای مثال حمایت از نهاد ها یا شرکت های قطری وابسته به صاحبان باشگاه - در ارزش "بازار عادلانه" را ارزیابی کرده است. تا زمانیکه دوره مالی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ پایان یابد، نمی توان با قطعیت در مورد ان نظر داد. 

 

قسمت دیگر ماجرا این است که بخش فیرپلی مالی یوفا چگونه کار می کند و ایا پاریسن ژرمن دست روی دست می گذارد یا اقدامی انجام می دهد. در سال ۲۰۱۴ این باشگاه و منچسترسیتی به نقض قوانین مالی محکوم شدند و به همین دلیل به جریمه محکوم شدند و محدودیت هایی را گذراندند. چیزی که ممکن است بسیاری ندانند این است که این مجازات ها توسط بخش کنترل مالی یوفا که کارش نظارت بر بخش فیرپلی مالی است اعمال نشد، بلکه ان یک توافقنامه حل و فصل است که به طور موثر میان این باشگاه و سران یوفا به رهبری اینفانتینو منعقد شد که در حال حاضر رئیس فیفا و پیش از این دبیر کل یوفا بوده است.

 

پاریسن ژرمن با موافقت این تعهدنامه، از بردن پرونده به دادگاه جلوگیری کرد. این همان جایی بود که بسیاری نتیجه گرفتند که یوفا این پرونده را در سال ۲۰۱۴ رها کرده است. اما پرونده کنونی یک تفاوت اصلی با سال ۲۰۱۴ دارد. هر باشگاهی که متهم به این مسئله شود، در پذیرش مصالحه ازاد است. اما اگر این اتفاق روی ندهد، پرونده به مقامات قانونی بالاتر ارجاع داده میشود. در سال ۲۰۱۴ هیچکس اعتراضی در برابر تحریمهای اعمال شده مقابل پاریسن ژرمن نکرد و حتی بعضی فکر میکردند که تحریمهای سخت تری باید علیه انها صورت گیرد. اکنون اگر پاریسن ژرمن متهم به نقض قوانین شود، دلیل خوبی برای این باور است که بارسلونا و دیگر رقبا در مقابل هرگونه مصالحه موضع میگیرند و بر انتقال پرونده به محافل قضایی بالاتر اصرار می ورزند.

 

الکساندر چفرین رئیس یوفا گزینه‌های زیادی مثل سقف مجموع پرداخت برای تیم‌ها پیشنهاد داد تا ماجراهایی مثل ماجرای نیمار پیش نیاید. یوفا و اتحادیه باشگاه‌ها (که به شدت در این مواقع حساس می‌شود و بارسلونا هم عضو آن است) نمی‌خواهند اینطور به نظر بیاید که خون بعضی تیم‌ها رنگین‌تر است و این یعنی پاریسن ژرمن باید توجیه خوبی برای خرید نیمار با این قیمت داشته باشد وگرنه جهنم در انتظار تیم پاریسی خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------