منصور ابراهيم‌زاده: انگيزه رويارويي با پرسپوليس به من کمک خواهد کرد



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,منصورابراهیم زاده

در ابتداي فصل هيچ‌يک از هواداران سپاهان تصور نمي‌کردند اين فصل هم تيمشان نتواند آن سپاهان هميشگي باشد. پرافتخارترين تيم ليگ برتر با پنج قهرماني، اکنون با ٢٠ امتياز در رده سيزدهم جدول ليگ برتر قرار داد و يکي از تيم‌هاي منطقه سقوط است. قرارگرفتن اين تيم مدعي در منطقه خطر، اتفاق بي‌سابقه‌اي است. اصفهاني‌ها براي نجات از اين مخمصه دست به دامن مربي معروفشان منصور ابراهيم‌زاده شده‌اند. ابراهيم‌زاده ٦١ساله پس از حضور در تيم‌هاي سپاهان، ذوب‌آهن و تيم ملي به‌عنوان کمک‌مربي، سال‌هاي درخشاني براي ذوب‌آهن رقم زد. دو نايب‌قهرماني در ليگ برتر و از آن مهم‌تر راهيابي به فينال ليگ قهرمانان در سال ١٣٨٩ باعث شد تا نام منصور ابراهيم‌زاده به‌عنوان يکي از مربيان موفق فوتبال ايران مطرح شود. سرمربي پيشين راه‌آهن، نفت تهران، پيکان و مس کرمان، پس از حدود سه سال دوري از سطح فوتبال ايران، دوباره به ليگ برتر برگشته تا به قول خودش ثابت کند سپاهان همچنان «شير» است. ابراهيم‌زاده در اولين گام، فردا ميهمان پرسپوليس است.

‌آقاي ابراهيم‌زاده چه روندي طي شد تا شما سرمربي سپاهان شديد؟
با توجه به اينکه سرمربي قبلي از تيم جدا شده بود، باشگاه از من درخواست کرد به تيم اضافه شوم. من هم با توجه به حس دروني‌ای که به سپاهان و هوادارانش داشتم و نيازي که در اين مقطع وجود داشت، تصميم گرفتم به تيم اضافه شوم.


‌چقدر اميدواريد سپاهان بتواند نتايج ضعيف گذشته را در ٩ هفته باقي‌مانده جبران کند؟
به نظرم ما تيم و بازيکنان باکيفیتي داريم. يک‌سري مشکلات و بدشانسي‌ها در فصل براي تيم پيش آمد. اين نتايج به دليل استرس و نبود خودباوري بوده است؛ وگرنه جايگاه سپاهان بايد خيلي بهتر از اين باشد. اگر بازيکنان خودشان را باور داشته باشند، قطعا جايگاه تيم بهتر خواهد شد.


‌در اولين گامتان با سپاهان ديدار بسيار سختي پيش‌رو داريد؛ در تهران ميهمان تيم صدرنشين ليگ هستيد، براي اين شروع دشوار چه برنامه‌اي داريد؟
به اعتقاد من ابتدا بايد از نظر انگيزشي به اين بازي نگاه کرد. بازي با پرسپوليس از آن بازي‌هايي است که براي همه بازيکنان انگيزه ايجاد مي‌کند. از اين نظر، اين بازي مي‌تواند يک شروع خوب براي ما باشد. انگيزه رويارويي با پرسپوليس به من کمک خواهد کرد. از طرفي ما بايد کار و برنامه خود را پيش ببريم و با هر تيمي که بازي داريم، براي آن بازي برنامه داشته باشيم. سپاهان و پرسپوليس هميشه از هم شناخت داشته‌اند و هميشه بازي اين دو تيم زيبا بوده است. اميدوارم با توجه به انگيزه بچه‌ها، با وجود داشتن برخي مشکلات، بازي زيبايي مشاهده کنيم.


‌شما به‌عنوان يک اصفهاني در هر دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن کمک‌مربي بوده‌ايد، سال‌هاي بسيار خوبي را نیز به‌عنوان سرمربي ذوب‌آهن تجربه کرديد، حتما خيلي علاقه داشتيد روزي سرمربي سپاهان شويد؟
البته من در گذشته سرمربي سپاهان بوده‌ام. سپاهان آن‌موقع زير نظر مجموعه فولادمبارکه قرار نگرفته بود و باشگاه کنوني نبود. درست است اين اولين تجربه من به‌عنوان سرمربي سپاهان در ليگ برتر است، اما ديدگاه من هميشه اين بوده که به اين جايگاه برسم البته نه با تحت فشار قراردادن کسي. انتخاب سرمربي بر عهده باشگاه بوده و خوشحالم که اين اتفاق افتاده است.


‌شما پس از حضور به‌عنوان کمک‌مربي در سپاهان، ذوب‌آهن و تيم ملي در سال‌هاي ١٣٨٧ تا ١٣٩١، دوران موفقي در ذوب‌آهن داشتيد، در نفت تهران هم نتايج خوبي گرفتيد، اما در سه، چهار سال اخير در راه‌آهن، پيکان و مس کرمان نتوانستيد به سير صعودي‌تان ادامه دهيد؛ دليلش چه بود؟ راه‌آهن سيزدهم شد. در پيکان در نيم‌فصل جدا شديد. با مس هم نتوانستيد به ليگ برتر صعود کنيد...
به نظرم سير صعودي کارم در راه‌آهن هم ادامه پيدا کرد. ما در راه‌آهن در نيم‌فصل دوم نتايج بسيار خوبي گرفتيم. بازيکناني مثل علي عليپور، بهنام برزاي، رامين رضاييان و مهدي مهدي‌پور را به فوتبال ايران معرفي کرديم. هدف ما اين بود که در فصل دوم راه‌آهن را به جايگاه بالايي در فوتبال ايران برسانيم که با توجه به مشکلاتي که براي مالک باشگاه راه‌آهن رخ داد، نتوانستيم برنامه‌مان را ادامه دهيم. به‌هرحال اميدوارم در سپاهان اتفاقات خوبي رخ بدهد. سپاهان هميشه يک تيم بزرگ است.


‌اين تيم بزرگ که با پنج قهرماني پرافتخارترين تيم تاريخ ليگ برتر است و هميشه به ثبات مديريت مشهور بوده، دو، سه سالي است اصلا وضعيت مناسبي ندارد. تغيير مرتب مديريت و مربيان هم اصلا نتوانسته به اين تيم کمک کند. دليل اينکه سپاهان در اين دو، سه سال به اين روز افتاده، چيست؟
اين موضوع به مديريت کلان باشگاه برمي‌گردد. اين تغييرات که شما عنوان کرديد، مديريتي بوده و در حيطه اختيارات و وظايف من نيست درباره آنها صحبت کنم. به‌هر‌حال يک سليقه‌اي بوده که اين اتفاقات رخ داده و بايد خود مديران توضيح بدهند.


‌سپاهان در ادامه فصل، نه شانس قهرماني دارد، نه در آسيا حاضر است و براي کسب سهميه ليگ قهرمانان هم بدون شانس است، براي تيم‌تان در اين فصل چه هدفي را ترسيم کرده‌ايد؟
مسلما عمده‌ترين کار ما اين خواهد بود که جايگاه تيم را بالا ببريم و براي رسيدن به اين هدف، بايد آرامش را به تيم برگردانيم. مطمئنا ما مي‌توانيم يک تيم خوب بسازيم. هدف اصلي‌ام برگرداندن آرامش به سپاهان است.


‌سپاهان در منطقه سقوط قرار دارد، آيا اين تيم بزرگ بايد براي فرار از منطقه خطر تلاش کند؟
اصلا اين قابل تصور نيست.

 

 

روزنامه شرق

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------