بارسلونای آسیا کیست؟



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,تیم استقلال

استقلال با توجه به گل به خودی‌های حریفانش که با امتیاز همراه شده است یادآور بارسلونا در شروع فصل جدید است.

به گزارش ایسنا،  لیگ قهرمانان آسیا از هفته گذشته آغاز شد و ۳۲ تیم حاضر در این بازی‌ها به رقابت پرداختند. ایران در این رقابت‌ها مانند چند سال اخیر چهار نماینده دارد که تاکنون استقلال، بهترین نتیجه را در میان تیم‌های پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتورسازی کسب کرده است. آبی‌های پایتخت از دو بازی‌شان یک تساوی و یک برد به دست آوردند اما چهار امتیاز کسب شده از یک لحاظ خاص هستند. گل به خودی حریفان در رقم خوردن چنین نتایجی کاملا تاثیر گذار بوده است.

شاگردان وینفرد شفر در نخستین دیدارشان برابر الریان قرار گرفتند و به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند. نخستین گل بازی توسط رودریگو تاباتا در دقیقه شش به ثمر رسید. او به اشتباه دروازه تیم‌شان را باز کرد تا استقلال یک بر صفر پیش بیفتد. بدون شک تاباتا مرد اول این دیدار بود چون توانست در دقیقه ۲۸ یک گل هم برای الریان به ثمر برساند اما در دقیقه ۸۱ با دریافت کارت قرمز از این بازی اخراج شد. این اتفاق در حالی رخ داد که استقلال با نتیجه ۲ بر یک از حریف قطری‌اش عقب بود و ۱۰ نفره شدن الریان باعث شد علی قربانی در دقیقه ۸۸ گل مساوی را به ثمر برساند. تاباتا در به ثبت رسیدن تک امتیاز تیم ایرانی نقش کاملا مستقیمی داشت.

یک هفته بعد استقلال در بازی دومش در لیگ قهرمان به مصاف الهلال عربستان رفت و توانست نایب قهرمان دور گذشته را  یک بر صفر شکست دهد و با این پیروزی صدرنشین گروه D شود. جالب این جا است که باز هم شاگردان شفر گلزنی نکردند بلکه به لطف گل به خودی حریف، سه امتیاز به دست آوردند. عبدالله الحفیظ در دقیقه ۴۶ به اشتباه دروازه الهلال را باز کرد. خوش شانسی آبی‌های پایتخت ادامه داشت و علی الحبسی در دقیقه ۶۷ با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد و این تیم در دقایق پایانی با خیالی راحت‌تر به کارش ادامه داد.

شرایط کنونی استقلال یادآور بارسلونا در شروع فصل ۱۸-۲۰۱۷ است. تیم کاتالانی نیز به لطف گل خودی حریفان امتیازهای مهمی کسب کرد. شاگردان ارنستو والورده دو شکست برابر رئال مادرید در سوپرجام اسپانیا را فراموش کردند و تا هفته ششم لالیگا و هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا بازی‌ها را با پیروزی به پایان رساندند. آبی‌اناری‌ها در این مدت ۲۴ گل به ثمر رساندند. برترین گلزن تیم کاتالانی مطابق انتظار لیونل مسی بود. مهاجم آرژانتینی ۱۱ گل برای تیمش به ثمر رساند اما گلزن دوم بارسا نه لوئیس سوارس بود نه مهاجم جدید این تیم یعنی پائولینیو بلکه گل به خودی حریفان این جایگاه را به خود اختصاص داده بود. آبی‌اناری‌ها در هفته دوم لیگ قهرمانان مقابل اسپورتینگ لیسبون قرار گرفتند و با یک گل پیروز شدند اما مانند استقلال سه امتیاز مهم بازی را از گل به خودی حریف به دست آوردند.  سباستین کواتس (بازیکن رئال بتیس) این گل را برای بارسلونا به ثمر رساند.

گل به خودی‌های حریفان بارسلونا در لالیگا نیز اتفاق افتاد. ابتدا آدای و ایرایسوس (بازیکنان خیرونا) این گل‌ها را به ثمر رساندند و توسکا به اشتباه دروازه‌ رئال بتیس را برابر بارسلونا باز کرد. در مجموع در نخستین ماه‌های فصل جاری برای تیم کاتالانی چهار بازیکن حریف گلزنی کردند تا گل به خودی‌ها دومین گلزن برتر بارسا باشند. باید دید خوش شانسی‌های استقلال در لیگ قهرمانان آسیا ادامه می‌کند و این تیم به رکورد تیم اسپانیایی می‌رسد یا نه.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------