فقط برانکو مقصر بود؟



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,برانکو
 این‌که برانکو در داربی 86 اشتباه داشت و براساس همین اشتباه هم بازی بزرگ را واگذار کرد تا حدودی همه به آن اذعان دارند اما بی‌انصافی است که همه این شکست را به مرد کروات تعمیم دهیم. یک تاکتیک احتیاطی با چاشنی دفاعی، تنها این عبارت را در ذهن هر منتقدی متبادر می‌کرد؛ برانکو ترسید! آیا برانکو ترسیده بود؟ چنین تاکتیکی از او را باید در راستای تاکتیک حریف و شرایط فوق‌العاده‌‌ای که سپری می‌کند، دید. تیم شفر که این روزها هم خوب دفاع می‌کند و هم به حریفانش 4 تا 4 تا گل می‌زند، چگونه باید مقابله کرد؟

 

برانکو بهتر از هر‌کسی استقلال شفر را آنالیز کرده و فقط قبل از بازی در 2 مصاحبه کاملا هوشمندانه، برتری پرسپولیس را با گفتن این جمله که برای داربی سورپرایز دارد، جایی خارج از زمین مسابقه جست‌وجو می‌کرد. استقلال کنونی چنان پرقدرت شده که الهلال نایب‌قهرمان آسیا را خارج از تهران شکست می‌دهد. حتی سفر 2 هفته‌ای‌ این تیم برای 4 بازی به قطر، عمان، تهران، اهواز و تهران هم شاگردان شفر را برای داربی 86 خسته نکرد. استقلال حالا استانداردهای یک تیم حرفه‌‌ای را به‌دست آورده است. این تیم روز پنج‌شنبه به همه خواسته‌هایش در نیمه اول دست یافت؛ از 4،3 موقعیت به دست آمده، یکی را تبدیل به گل کرد تا بتواند تا آخر بازی حتی یک موقعیت هم به حریف دیرینه‌اش ندهد.

 

شفر که جسورانه لب خط حرکت می‌کرد، برای همه دقایق بازی برنامه داشت و در‌نهایت به خواسته‌اش رسید. او‌ اکنون درحال تبدیل شدن به یک اسطوره برای هواداران آبی‌ است. شفر اگر برای فصل بعد بماند، قهرمانی استقلال دور از دسترس نخواهد بود. حال، مقابل چنین تیمی، برانکو باید با چه ترکیبی به میدان می‌رفت؟ او حتی در تعویض‌هایش احتیاط کرد و از بازیکنانی بهره جست که علاوه بر تهاجم، خصوصیات دفاعی هم داشته باشند. او می‌دانست استفاده از بازیکنان فانتزی چون محسن مسلمان و حتی سیامک نعمتی که این روزها خیلی خوب برای پرسپولیس گل می‌زند، می‌تواند شکستی سنگین‌‌‌تر از یک‌- صفر را برای تیمش رقم بزند.

 

حضور تیام هم برای برانکو به معضلی تبدیل شده بود که مهارش چندان ساده نبود. تاثیری که او در تنها گل استقلال داشت، نشان‌دهنده این بود که آبی‌ها یک خرید استثنایی در نیم فصل داشته‌اند. او با همین حرکت بدن هم موفق به زدن تک گل 3 امتیازی مقابل الهلال شد. اما این‌ها دلیل نمی‌شود که عنوان شود، پرسپولیس باید می‌باخت. پرسپولیس باخت اما مقصر این باخت فقط برانکو نبود. او بخشی از این شکست بود که سعی کرد براساس توانایی‌های حریف، تیمش را ارنج کند. مرد کروات را نباید فقط با این بازی قضاوت کرد. او در داربی پیروزی هم داشته که جذاب‌ترینش پیروزی 4 - 2 بوده. او را باید در طول حدود 3 سال حضورش در پرسپولیس سنجید.

 

برانکو که با ثبت‌ رکوردهای بی‌نظیرش در پرسپولیس می‌توانست در این بازی با کسب حتی یک امتیاز افسانه‌‌ای شود، حالا باید پاسخ‌گوی منتقدانش باشد که چرا چنین‌و چنان نکرده اما نباید به‌ سادگی از این موضوع گذشت که این پرسپولیس با برانکو، با همه پرسپولیس‌های تاریخ متفاوت‌ بوده است. کمتر هوادار پرسپولیسی هست که به یاد داشته باشد، تیم محبوبش با این اختلاف امتیاز در صدر تکیه زده‌ و در این 3 سال اکثر رکوردهای لیگ را جا‌به‌جا کرده باشد. نباید فراموش کرد همین پرسپولیس اوایل لیگ را با بحران از دست دادن مهدی طارمی و محروم شدن از 2 پنجره نقل و انتقالات از سوی فیفا سپری کرد.

 

برای عبور از این بحران حداقل به لحاظ فنی، کسی جز برانکو نمی‌توانست نقش‌آفرینی کند‌ و اگرچه پرسپولیس از چالش محرومیت تاکنون در لیگ به سلامت‌ عبور کرده‌ اما نخستین ضرباتش را در بازی با السد و داربی 86 دریافت کرد. عیار پرسپولیس، همینی هست که مقابل تیم‌های پرقدرت عیان می‌شود. برانکو با این بازیکنان دستش رو شده است. مرد کروات اگرچه سعی می‌کند به روز باشد اما ابزار به روز شدن را هم باید داشته باشد.

 

پرسپولیس از پنجره نقل‌و انتقالاتی تابستان آینده هم محروم است و بدتر از این‌که قرارداد بسیاری از ستاره‌های این تیم هم انتهای فصل پایان می‌یابد. برانکو حدود 2 ماه پیش توافق کرد که 2 فصل دیگر قراردادش را تمدید کند اما با خصوصیاتی که از مرد کروات سرخ‌ها سراغ داریم به طور قطع برای این تمدید شروطی گذاشته‌ که بدون‌شک یکی از آن‌ها تمدید قرارداد ستاره‌های کنونی تیم است. پرسپولیس به هر شکلی قهرمانی‌اش در لیگ را مسجل کرده اما برای لیگ آسیا و عبور از مرحله مقدماتی و مراحل بعدی با چالش‌های اساسی روبه‌رو خواهد شد. برانکو سوپر‌من نیست که بتواند به تنهایی همه مشکلات و چالش‌ها را به دوش بکشد.

 

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------