ایشا جوهانسن و ادعای تبانی پیرامون بازی دوستانه ایران - سیرالئون



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,ایشا جوهانسن

به گزارش وبسایت نود، ایشا جوهانسن رییس فدراسیون فوتبال سیرالئون یک بار دیگر خبرساز شد. ادعای اخیر او درباره تبانی پیرامون بازی دوستانه ایران - سیرالئون، یک بار دیگر جوهانسن را به صفحه اول خبرگزاری ها آورده است.

او اخیراً در نامه ای به فیفا از کمیته تحقیق تبانی در مسابقات خواسته شرایط دیدار دوستانه با ایران را مورد بررسی قرار دهند. جوهانسن مدعی است که تدارک این مسابقه بدون اطلاع و هماهنگی وی انجام شده است و او تنها زمانی از این مسابقه مطلع شده که بازیکنان سیرالئون، به سمت ایران حرکت کرده بودند. در واقع اشاره جوهانسن به این مطلب است که عده ای از جناح مخالف وی در فدراسیون، به صورت غیرقانونی با سران فدراسیون فوتبال ایران مکاتبه کرده و این مسابقه را تدارک دیده اند. این در حالی است که حتی تمام بازیکنان تیم اصلی سیرالئون هم به ایران نرفتند. گفته می شود تعدادی از بازیکنان جوان به همراه تنها چند بازیکن اصلی سیرالئون به ایران سفر کردند. جالب اینجاست بدانید که در طی نه ماه گذشته سیرالئون تنها دو مسابقه ملی به جز بازی با ایران انجام داده که آن دو مسابقه مقابل هند و جزایر فارو به میدان رفته است.

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,ایشا جوهانسن


اما برای شناخت بهتر ایشا جوهانسن باید به چند ماه قبل بازگردیم.

او یکی از معدود روسای زن فدراسیون های فوتبال در دنیا محسوب می شود. جالب است بدانید که خانم جوهانسن عضو یکی از کمیته های فیفا است. Associations Committee نوزده عضو دارد که ریاست این کمیته بر عهده احمد از ماداگاسکار است و جوهانسن یکی از اعضای این کمیته محسوب می شود.

ایشا جوهانسن ششم سپتامبر ۲۰۱۷ به همراه دو تن دیگر از اعضای فدراسیون فوتبال سیرالئون به اتهام تخلف و فساد توسط پلیس دستگیر شدند. دو فرد دستگیر شده دیگر، نایب رییس فدراسیون و دبیر کل فدراسیون کریستوفر کامارا بودند.

در ابتدا جوهانسن و کامارا به شش مورد فساد و سو استفاده از جایگاه شان متهم شده بودند که بعدتر به یازده مورد افزایش پیدا کرد. جوهانسن متهم به هفت مورد تخلف شده بود که سه مورد مشترک هم با کامارا در پرونده وی درج شده بود. کامارا نیز به جز این سه مورد به یک مورد تخلف و سو استفاده از جایگاهش متهم شده بود.

یکی از اتهامات وارد شده به این دو نفر، استفاده نادرست از پول دریافت شده از کنفدراسیون فوتبال آفریقا بود. این دو متهم شده بودند که ۵۰ هزار دلاری را که کنفدراسیون فوتبال آفریقا برای تست MRI بازیکنان تیم زیر ۱۷ سال سیرالئون به فدراسیون این کشور پرداخت شده بود، برای مصارف دیگری استفاده کرده بودند. در مورد دیگری این دو متهم شدند که حدود ۳۲۰۰ دلاری را که همسر جوهانسن به فدراسیون داده بود، در موارد نادرستی مورد استفاده قرار داده اند. این مبلغ بعداً توسط فدراسیون به همسر جوهانسن بازگشت داده شده بود.

در دیگر مورد جوهانسن متهم شده بود که مبلغ ۶۰۰۰ دلار از پول فدراسیون را صرف موارد شخصی و یا افرادی کرده که اعضای رسمی فدراسیون سیرالئون نبوده اند. کامارا هم در یک مورد متهم شده بود که از پول فدراسیون برای مصارف شخصی خود استفاده کرده است.

در نهایت در اواخر اکتبر دادگاه برگزار شد و ایشا جوهانسن رفع اتهام شد. در آن مدت هم فیفا از جوهانسن حمایت کرد و اذعان داشت که هیچ تخلفی بابت استفاده از پول فدراسیون برای مصارف شخصی صورت نگرفته است.

جوهانسن که در آگوست ۲۰۱۳ روی کرسی ریاست فدراسیون نشست و حالا مخالفان زیادی در فدراسیون خودش می بیند، باید در آگوست ۲۰۱۸ برای جایگاهش بجنگد. زمانی که دوره جدید انتخابات فدراسیون سیرالئون برگزار می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------