آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

آینـده مبهم مربیان و ستارگـان!‌



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,برانکو وشفر

با توجه به این‌‌که استقلال و پرسپولیس در سالیان اخیر زیر چتر وزارت ورزش بوده‌اند، مشکلات و دردسرهای این 2 باشگاه پرطرفدار معمولا مشترک و از یک جنس بوده است. از مشکلات مالی و مالیاتی گرفته تا پرونده‌هایی که در فیفا همیشه باز بوده و هست. حالا با توجه به شرایط خاصی که این روزها حاکم است، استقلال و پرسپولیس باز‌هم با‌ چند چالش مشترک مواجه شده‌اند. اولین چالش مشترک ‌تیم‌های سرخابی‌ پایتخت به نیمکت 2 تیم بر‌می‌گردد. قرارداد برانکو و شفر هنوز به صورت رسمی تمدید نشده و مدیران 2 باشگاه فقط با ابراز امیدواری برای ادامه همکاری سعی می‌کنند به هواداران خود دلگرمی بدهند. هر 2 مربی نیز با توجه به عملکرد خوبشان به‌خصوص در لیگ قهرمانان آسیا مورد‌توجه باشگاه‌های متمول حاشیه خلیج‌ فارس قرار گرفته‌اند و در این شرایط کار مدیران 2 باشگاه برای تمدید قرارداد بسیار سخت خواهد بود. علاوه‌بر این تامین ارز برای تمدید قرارداد، مشکل جدیدی است که کار را برای مدیران سرخابی سخت‌تر هم می‌کند.

 

مسلما عدم موفقیت در حفظ شفر و برانکو، ناکامی بزرگی برای مدیران هر 2 باشگاه محسوب می‌شود و هم افتخاری و هم گرشاسبی به خوبی می‌دانند که عدم حفظ مربیان محبوب سرخابی آن‌ها را مقابل هواداران و سکوها قرار خواهد داد و این می‌تواند برای آن‌ها به قیمت از دست دادن میز ریاست استقلال و پرسپولیس تمام شود. از دیگر چالش‌های بزرگ مدیران 2 باشگاه، تمدید قرارداد بازیکنان است. 15 بازیکن سرخابی در پایان لیگ قراردادشان تمام می‌شود و مسلما روزهای سخت و شلوغی در انتظار مدیران هر 2 باشگاه خواهد بود.

 

در پرسپولیس بازیکنانی چون محسن مسلمان، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، صادق محرمی و فرشاد احمدزاده قراردادشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد و در استقلال هم وریا غفوری، امید ابراهیمی، سرور جپاروف، سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، علی قربانی، فرشید باقری و لئوناردو پادوانی همین شرایط را دارند. تعدادی از این بازیکنان به واسطه درخشش در لیگ قهرمانان آسیا مشتری‌های دست به نقد خارجی دارند و‌ نکته مهمی که در این ‌میان مطرح است و احتمال جدایی برخی از ستارگان سرخابی را بیشتر کرده‌، بی‌ثباتی بازار ارز است.

 

در این شرایط خاص حتی یک قرارداد معمولی با تیم‌های کشورهای عربی می‌تواند برای فوتبالیست‌های ایرانی به یک قرارداد میلیاردی تبدیل شود و همین مسئله باعث خواهد شد تا پیشنهادات خارجی بیشتر از هر زمان دیگری ستارگان فوتبال ایران را وسوسه کند. علاوه بر این بازیکنان در فصل جاری از نحوه دریافت مطالبات خود اصلا راضی نبوده‌اند و شاید پیشنهاد خوب یکی از تیم‌های صنعتی مثل سپاهان یا ذوب‌آهن هم بتواند به جدایی ستارگان سرخابی منجر شود. مسلما در این شرایط کار مسئولان 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت برای تمدید قرارداد بازیکنان به مراتب سخت‌تر شده و ممکن است در‌نهایت تعدادی از این بازیکنان برای رسیدن به دلارهای تیم‌های عربی و شاید هم اروپایی حاضر به تمدید قرارداد نشوند و استقلال و پرسپولیس مجبور شوند لیگ هجدهم را بدون تعدادی از ستارگان خود آغاز کنند؛ اتفاقی که اگر رخ دهد کار استقلال و پرسپولیس را برای لیگ هجدهم بسیار سخت‌تر خواهد کرد.

 

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------