الجزیره - پرسپولیس؛ ساعت‌۲۰ امشب در ابوظبی



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,پرسپولیس

سرپوش فوتبالی - ۲۰ روز پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، امشب مرحله یک هشتم نهایی آغاز می‌شود و فردا هم چند دیدار از مرحله رفت یک‌هشتم نهایی برگزار خواهد شد. امشب پرسپولیس نخستین نماینده کشورمان است که به میدان می‌رود و باید در امارات مقابل الجزیره بازی کند. تیمی که با تراکتورسازی هم‌گروه بود و در هر ۲ دیدار رفت‌ و برگشت با نماینده کشورمان به تساوی رسید. پرسپولیس به عنوان صدرنشین گروه C با ۱۳ امتیاز راهی یک‌هشتم نهایی شد و امشب باید با تیم دوم گروه A که الجزیره امارات است و با ۸ امتیاز به مرحله حذفی صعود کرده دیدار کند. به حکم قرعه در بازی رفت این مرحله تیم‌های دوم گروه‌ها میزبان هستند و این امتیاز ویژه برای تیم‌های اول در نظر گرفته شده که بازی برگشت را در خانه برگزار کنند.


پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ایران که آخرین دیدار رسمی‌اش را حدود‌۱۰‌روز پیش در هفته پایانی لیگ برگزار کرد و با ۳ گل به برتری رسید، امشب به دیدار تیمی می‌رود که در لیگ امارات جایگاه خوبی ندارد. شاگردان هنک‌ تن‌کاته هلندی در‌حال حاضر از مجموع ۲۲ بازی با ۲۸ امتیاز در رتبه هفتم لیگ امارات قرار دارند. شاید در قیاس جدولی شرایط پرسپولیس بسیار بهتر باشد اما نباید از حربه‌های میزبانی تیم‌های عربی و جنگ‌های رسانه‌ای آن‌ها غافل بود. سرخ‌پوشان پایتخت در‌حالی ساعت‌۲۰ امشب به وقت تهران در ورزشگاه محمد بن‌زاید ابوظبی مقابل تیم الجزیره قرار می‌گیرند که سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به دلیل محرومیت غایب بزرگ این بازی است و همین مسئله دغدغه اصلی برانکو‌ست. سرمربی کروات پرسپولیس به خوبی می‌داند که الجزیره خط حمله خوبی دارد و آمار گلزنی آن‌ها در مرحله گروهی بهتر از سرخ‌پوشان بوده است.

خط حمله الجزیره را زوج مبخوت و رومارینیو تشکیل می‌دهند که در مرحله گروهی نیز ۹ گل به حریفان زدند، این در‌حالی است که پرسپولیسی‌ها ۸ گل زده دارند. حالا غیبت سید جلال را که به سیم خاردار معروف است، به آمار خوب مهاجمان الجزیره اضافه کنید تا متوجه شوید که دفاع پرسپولیس امشب چه کار دشواری پیش‌رو دارد. بنابراین بی‌دلیل نیست که غیبت سید‌جلال دغدغه اصلی برانکوست و او برای پر کردن خلا کاپیتانش در روزهای گذشته چند بازیکن را در قلب خط دفاعی تست زده است. برانکو زوج ماهینی- انصاری، ماهینی- خلیل‌زاده، انصاری- خلیل‌زاده را تست کرده‌ و انتخاب هر‌کدام از این زوج‌ها کل ترکیب دفاعی و خط میانی پرسپولیس را متاثر خواهد کرد، به خصوص این‌که محسن ربیع‌خواه نیز مصدوم است و نوراللهی هم از آمادگی کامل برخوردار نیست.

البته علی علیپور که با مصدومیت جزیی مواجه بود و در دیدار آخر این تیم برابر سپیدرود رشت بازی نکرد، آماده بازی شده و می‌تواند برای برانکو و تیمش به میدان برود تا حداقل برانکو دغدغه‌ای برای خط حمله نداشته باشد. نکته حاشیه‌ای و مهم قرمزپوشان تهرانی شاید نبود اصغر نیک‌سیرت مترجم برانکو در‌کنار او باشد. او که در جشن قهرمانی پرسپولیس الفاظی را به کار برده بود، با نظر کمیته اخلاق فعلا از همراهی قرمزپوشان محروم است تا رای نهایی درباره‌اش صادر شود. بنابراین نداشتن مترجم را هم باید به دغدغه‌های برانکو اضافه کرد! گفتنی است دیدار برگشت ۲ تیم نیز دوشنبه هفته آینده ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------