۹ پرده از زندگی «حسین هدایتی» و ثروت بی پایانش



حسین هدایتی را همه با پول هایش برای پرسپولیس می شناسند. حداقل 15 سال است که نام او در فوتبال ایران شنیده می شود. خیلی از آدم های متمول به فوتبال ایران آمدند و رفتند اما او مانده. کنجکاوی در مورد میزان ثروت او از سوژه های مورد علاقه رسانه هاست. در تمام این سال ها او البته وارد مجادلات سهمگینی هم با فوتبالی ها شده. مورد آخر همین درگیری اش با کارلوس کی روش است. «دلال» لقبی است که او به سرمربی تیم ملی داده.

به گزارش روزنامه هفت صبح،  حسین هدایتی را همه با پول هایش برای پرسپولیس می شناسند. حداقل 15 سال است که نام او در فوتبال ایران شنیده می شود. خیلی از آدم های متمول به فوتبال ایران آمدند و رفتند اما او مانده. هنوز هم برای پرسپولیس ریخت و پاش می کند و در خانه مجلل اقدسیه با ستاره های پرسپولیس عکس دسته جمعی می گیرد. کنجکاوی در مورد میزان ثروت او از سوژه های مورد علاقه رسانه هاست و انگار خودش هم خیلی ابایی ندارد از این موضوع صحبت کند.

در تمام این سال ها او البته وارد مجادلات سهمگینی هم با فوتبالی ها شده. مورد آخر همین درگیری اش با کارلوس کی روش است. «دلال» لقبی است که او به سرمربی تیم ملی داده و خیلی تندتر از آنچه تصور می کردیم به ادعاهای اخیر کی روش واکنش نشان داده. این شما و این 9 پرده از پیدا و پنهان زندگی مالک مرموز استیل آذین:

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,حسین هدایتی


1. نام حسین هدایتی از اوایل دهه 80 سر زبان ها افتاد. زمانی که دعوا بین علی پروین و اکبر غمخوار، مدیر عامل وقت پرسپولیس بالا گرفت. تا قبل از آن همیشه سایه علی پروین روی نام پرسپولیس سنگینی می کرد و او به عنوان سرمربی یا مدیر فنی (که به تعبیر خود على پروین یعنی کشک) همیشه در کنار تیم حضور داشت. وقتی غمخوار مدیر عامل پرسپولیس شد و وینگو بگوویچ را سرمربی پرسپولیس کرد، دیگر جایی برای اسطوره چشم آبی قرمزها نبود.

در این مقطع حسین هدایتی وارد گود شد. باشگاه استیل آذین را بنا کرد و پروین شد نماینده تام الاختیار او. تجربه استیل آذین اما موفق نبود و برند هدایتی آنطور که دلش می خواست جا نیفتاد. فاز بعدی حرکت هدایتی برای رسیدن به شهرت بذل و بخشش های او در تیم محبوبش بود تا جایی که رسانه ها به او لقب «عابربانک» دادند. در تمام این سال ها هر زمان مدیران باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن به مشکل خوردند هدایتی مثل قهرمان های حماسی وارد میدان شده و گره مشکل را باز کرده. به همین دلیل هم کمتر بازیکن قدیم و جدید پرسپولیس را پیدا می کنید که عکس مشترک با او نداشته باشد.

2. در مورد شیوه پولدار شدن حسین هدایتی سه روایت وجود دارد. یک بار در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود در سال 1358 فعالیت اقتصادی اش را با 13 هزار تومان شروع کرده. «سال 58 دو دستگاه پرس خریدم و گذاشتم در مغازه و واشرها و لولاهای کابینت میزدم. یواش یواش کارم را گسترش دادم و رفتم توی کار تولیدات تزئینات پرده. بعدش 11 هزار متر سوله در شهرک صنعتی علی آباد خریدم.»

روایت دوم این است که اصلا او در یک خانواده متمول به دنیا آمده، پدرش یک کارخانه دار بوده ساکن محله دولاب تهران. روایت سوم برداشتی است از مصاحبه ای از او در سال 93 که تصاویرش با لباس نظامی در دهه 60 منتشر شد و اینک با تکیه بر ارتباطات خوبش و البته هوش و ذکاوتش توانسته ثروت قابل توجهی جمع کند. او توضیح داد که عیدی در پایان سال به مبلغ 25 هزار تومان را برداشته و سکه خریده و چون پول آن نهاد نظامی برکت داشته به سود سرشاری روی سکه ها رسیده. او یکبار هم در گفت و گو با روزنامه خراسان گفته بود از خرید و فروش زمین در خاوران و لواسان پولدار شده.

3. بعضی رسانه ها حسین هدایتی را یکی از 10 ثروتمند اول ایران معرفی می کنند. در مورد میزان ثروت او تخمین دقیقی وجود ندارد خودش یکبار چند سال پیش گفته بود 25 هزار میلیارد تومان ثروت دارد. جای دیگری هم گفته بود 82 هزار میلیارد تومان ثروت اسمی دارد!

4. چرا حسین هدایتی این همه بریز و بپاش برای قرارداد بازیکن ها می کند و پولش را صرف پروژه های زیربنایی نمی کند؟ خودش می گوید من متولی فرهنگ و کارهای زیربنایی کشور نیستم و این کارها از یک نفر بر نمی آید. پولی هم که فارغ از حمایت از بازیکنان پرسپولیس خرج تیمداری کرده از این قرار است: در سال اول حضور استیل آذین در لیگ برتر هشت میلیارد تومان هزینه کرد و در سال دوم که تیم سقوط کرد 15 میلیارد تومان. در دوره ای که مالک ملوان بندر انزلی شد هم هشت میلیارد تومان هزینه کرد که سه میلیارد تومان هم برایش درآمدزایی داشت.

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,حسین هدایتی


5. حسین هدایتی ادعا می کند علاوه بر ساخت حسینیه و مخارج مذهبی در امور خیریه هم دستی بر آتش دارد. در هفته بین 200 تا 300 مورد تماس از سراسر کشور با او گرفته می شود و مردم از او کمک می خواهند!

6. در مورد زندگی شخصی حسین هدایتی همین قدر می دانیم که دفتر کارش در اقدسیه تهران واقع شده که می گویند 40 میلیارد تومان ارزش دارد. ساعتی که دستش می اندازد حدود 150 هزار دلار قیمت دارد؛ یعنی با دلار 4200 تومانی می شود: 630 میلیون تومان. با خودروهای مختلفی از بنز تا مزدا دیده شده و تصاویر پراکنده ای هم از خانه مجلل او در اقدسیه تهران منتشر شده. حسینیه فاطمه الزهرا (س) متعلق به هدایتی است که در ایام عزاداری میزبان فوتبالیست ها و مداحان مشهور است. در سال 94 خانه پدری حسین هدایتی به مزایده گذاشته شد. در آگهی مساحت این زمین 1125 متر مربع ذکر شده واقع در محله کاشانک تهران.

7. در مورد بدهی های حسین هدایتی حرف و حدیث زیاد است. او در سال 93 اعلام کرد بدهی اش به سیستم بانکی کشور زیر 100 میلیارد تومان است. 10 میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین، 9 میلیارد تومان به بانک ملی و 74 میلیارد تومان به بانک پارسیان. این عین اظهارات خودش است. در آذرماه سال پیش اما محمود صادقی نماینده تهران فهرستی از بدهکاران کلان به بانک سرمایه منتشر کرد که طبق آن حسین هدایتی 1029 میلیارد تومان فقط به بانک سرمایه بدهکار بود.

محمد حسن نژاد، نماینده جلفا در مجلس هم در یک گفتگوی رادیویی این میزان بدهی را تایید کرد. هدایتی در مقابل موضوع را تکذیب کرد و گفت از صادقی شکایت می کند. به این ترتیب مجادله ای بین آنها در گرفت که در نهایت هم مشخص نشد حق با کدام طرف دعوا بود.

8. در سال های اخیر تاکنون چندمرتبه اخبار پراکنده ای از بازداشت و آزادی حسین هدایتی منتشر شده که آخرین آن مربوط به زمستان سال 95 است و او بعد از تحمل چند ماه حبس در مرداد ماه 96 با وثیقه 200 میلیاردی آزاد شد.

9. حسین هدایتی متولد 1342 در تهران است. چهار فرزند دارد که دو نفرشان خارج از کشور هستند. در سال 94 که او متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس بود مشخص شد 98 درصد سهام شرکت استیل آذین به نام دختر و پسر 21 و 23 ساله اوست. یکی از معروف ترین مجادلات هدایتی همین چندی پیش رقم خورد با علی اکبر طاهری، مدیرعامل سابق پرسپولیس. نقش هدایتی در ماجرای مهدی طارمی و پولی که به او داده بود تا قراردادش را با تیم ترکیه ای فسخ کند که نکرد و در جیب خودش گذاشت را هم دیگر تکرار نمی کنیم که قصه پر غصه ای برای پرسپولیسی هاست.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------