آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

فوتبال ایران و مشکل دلار!



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,فوتبال ایران

 

مشکل بازار ارز که وضعیت اقتصادی جامعه را تحت‌تاثیر خود قرار داده به ورزش هم رسید و اما طبق مصوبه دولت،ورزش جزو اقلام دولتی نیست و ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد.

ممنوعیت تخصیص ارز دولتی
ژاله فرامرزیان معاون مالی و قهرمانی وزارت ورزش، درباره مشکلات فدراسیون‌ها از جمله تیم‌ملی فوتبال در تامین ارز دولتی، اظهار کرد: ما قبل از این مصوبه همه ارز دوستان را تامین کردیم حتی تا بازی‌های آسیایی هم مشکلی نداشتیم اما طبق مصوبه دولت ورزش جزو اقلام دولتی نیست و ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد. اگر دولت مصوب کند که ورزش جزو این اقلام باشد ارز تامین خواهد شد. وی افزود: ما در حال مکاتبه هستیم حتی گفته‌ایم اگر حداقل سهمیه‌ها را هم داشته باشیم خودمان مدیریت می‌کنیم. اما شرایط کشور به‌گونه‌ای است که ورزش جزو اقلام پیشنهادی نبوده است. معاون مالی و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که فدراسیون‌هایی که رقابت‌های مختلف پیش‌رو دارند یا تیم‌ملی فوتبال که خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند با این مشکل باید چه کار کند،تصریح کرد: تا الان کسی نمی‌تواند بگوید مشکلی داشته است چرا که ما ارز دوستان را تامین کرده‌ایم. نیاز فدراسیون فوتبال هم براساس آنچه پیش‌بینی شده تامین شده است. از تاریخ 16 مرداد این مشکل مطرح شده اگر دولت سهمیه بدهد ما مدیریت می‌کنیم.

نظر مجلس
«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» نماینده رشت در مجلس و عضو فراکسیون ورزش نیز با اشاره به تلاش‌های برخی از باشگاه‌ها برای دریافت ارز با نرخ مصوب دولت تصریح کرده است که تخصیص ارز دولتی به باشگاه‌ها برای خرید بازیکن خارجی غیرقانونی است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، نهادهای نظارتی باید به سرعت با متخلفان برخورد کنند.

نظر کارشناسان مدیریت ورزش
«داریوش مصطفوی» رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: دادن دلار دولتی برای خرید بازیکن خارجی یک خیانت بزرگ است که امیدوارم هیچگاه چنین اتفاقی رخ ندهد، زیرا در شرایطی که کشورمان به‌خاطر تحریم‌ها با مشکل مواجه است، هرگونه مصرف غیرعقلانی آن خیانت به کشور و مردم است. وی خواستار ممنوعیت 2 ساله برای ورود بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ایران از سوی دولت شد و اظهار کرد: متاسفانه باشگاه‌های ما بازیکنان خارجی بسیار بی‌کیفیتی را وارد فوتبال ایران کرده‌اند، در حالی که جوانان بسیار شایسته‌تری به‌خاطر نداشتن دلال بدون باشگاه مانده‌اند. وی تصریح کرد: مطمئن باشید این تصمیم فوتبال ایران را متحول خواهد کرد و باعث می‌شود استعدادهای بسیار بیشتری شناسایی شوند.

 

از مسئولان ورزش می‌خواهم کمیته‌ای را برای تخصیص ارز دولتی تشکیل دهند تا شاهد برخی اتفاقات در ورزش کشور نباشیم. «امیررضا واعظ آشتیانی» مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران نیز در پاسخ به این سوال که آیا باید در شرایط فعلی کشور برای خرید بازیکن خارجی ارز دولتی به باشگاه‌ها تعلق بگیرد یا نه، گفت: باشگاه‌های ما در حالی به سراغ بازیکنان درجه سه خارجی می‌روند که فوتبال ایران سرشار از استعداد است و به امید خدا با ممنوعیت ورود بازیکنان خارجی می‌توان به رشد این استعدادها کمک زیادی کرد. وی تصریح کرد: سوال من این است که جایگاه اقتصاد مقاومتی در ورزش و به‌ویژه فوتبال کجاست؟ چرا نباید با رعایت این مساله مهم به رشد اقتصادی کشور خود آن هم در بنگاه اقتصادی بزرگی چون فوتبال کمک کنیم؟واعظ آشتیانی اظهار کرد: «علی دایی» اسطوره فوتبال ایران و آسیا که افتخارات بزرگی چون سابقه حضور در باشگاه بایرن مونیخ را تجربه کرده است، به‌عنوان سرمربی سایپا اردوهای پیش فصل خود را در سرعین استان اردبیل برگزار می‌کند و برایم جالب است در شرایطی که کشور ما امکانات خوبی دارد چرا سایر تیم‌ها به‌دنبال برگزاری اردو در خارج از ایران هستند. «محمد صادق درودگر» رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال با بیان اینکه باشگاه‌های فوتبال ایرانی نباید با استخدام مربی یا بازیکن خارجی هزینه‌های خود را در شرایط کنونی کشور بالا ببرند، گفت: باشگاه‌ها باید شرایط کنونی کشور را درک کنند؛ در حال حاضر کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) تاکید بسیاری دارد که باشگاه‌ها برای تمدید مجوز حرفه‌ای خود نباید بدهی داشته باشند و تراز مالی آنها می‌بایست مثبت باشد.

 

«سعید فائقی» معاون اسبق سازمان تربیت بدنی و از مدیران ورزشی سال‌های گذشته اما دیدگاه متفاوتی دارد. وی در این رابطه به «ایرنا» گفت: خرید بازیکن خارجی اصلا ایرادی ندارد، اما باید این موضوع همراه با شروطی باشد. وی پیشنهاد داد: باشگاه‌ها در صورتی که بتوانند بازیکنان خود را به لیگ سایر کشورها بفرستند و درآمد ارزی داشته باشند، از همان محل اقدام به خرید بازیکن یا مربی خارجی کنند. فائقی ضمن مخالفت با محدودیت در تخصیص ارز به ورزش، تصریح کرد: نابسامانی اقتصادی نباید به گردن ورزش بیفتد، اما لازم است که مدیران نیز به سمت صرفه‌جویی حرکت کنند. به‌نظر می‌رسد که باشگاه‌های ورزشی نیز باید با صرف‌نظر کردن از خریدهای خارجی، ضمن حمایت از سیاست‌های دولت در زمینه ارزی، از این موضوع به‌عنوان فرصتی جهت استعدادیابی، بازیکن‌سازی و حتی انتقال بازیکنان جوان به باشگاه‌های خارجی و کسب درآمد ارزی استفاده کنند. از آنجایی که استعدادهای بی‌شماری در رشته فوتبال در ایران وجود دارد، باشگاه‌ها همچنین می‌توانند از محل انتقال بازیکنان خود به خارج از کشور، منبع درآمد جدید ارزی برای کشور ایجاد کنند که نمونه عینی آن کشور برزیل است. در این صورت به‌طور حتم باشگاه‌ها می‌توانند از محل درآمدهای خود اقدام به جذب مربی و بازیکن خارجی کنند.

 

روزنامه آرمان

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------