آقای فغانی هستند؛ قُلدُرخان فوتبال ایران!



پس از پایان بازی پرسپولیس - سپاهان تا این لحظه، او سیبل کانال‌های هواداری در فضای مجازی بوده، اگرچه علیرضا فغانی می‌گوید حملات اهمیتی برایش ندارد.

به گزارش روزنامه شهروند، تمام شما قطعا تا به‌حال سعی کرده‌اید که تصور کنید جهنم چه شکلی است! اما هربار به این نتیجه رسیده‌اید که جهنم از آن‌چه که فکرش را می‌کردید، وحشتناک‌تر است! علیرضا فغانی داور بین‌المللی مطرح فوتبال ایران و جهان این روزها شاید خیلی خوب بتواند از فضای ترسناک جهنم تعریف کند! چون بعد از بازی پرسپولیس مقابل سپاهان،‌ عوامل تیم اصفهانی جهنمی برای فغانی برپا کرده‌اند که به سوژه اصلی محافل ورزشی تبدیل شده است. این داور به سیبل تند‌ترین انتقادات مربیان و مدیران سپاهان و هواداران این تیم و البته استقلالی‌ها و تماشاگران تراکتورسازی تبدیل شده است.
 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,آقای فغانی هستند؛ قُلدُرخان فوتبال ایران!


لقب قلعه‌نوعی برای فغانی: قلدرخان!
قلدرخان! این لقبی است که امیر قلعه‌نوعی در مصاحبه آتشین خود به فغانی داده است و حالا خیلی‌ها بهترین داور سال‌های اخیر فوتبال ایران را با این اسم صدا می‌زنند. سرمربی سپاهان درباره فغانی گفته است: «به آقای فغانی در این مملکت کسی نمی‌تواند حرف بزند، ایشان قلدرخان فوتبال ما شده است. شما ببینید هفته قبل چه بلایی بر سر سپیدرود آورد. شما جام‌جهانی و المپیک رفتید که رفتید؛ دلیل نمی‌شود که هرکاری می‌خواهید بکنید.» سرمربی سپاهان در ادامه گفته است: «ایشان بالای ٢٠ سوت اشتباه زده است. فغانی خودشیفتگی پیدا کرده و نگاه از بالا به پایین دارد. شما با قلعه‌نوعی مشکل داری، جرأت داشته باش و بگو برای تیم‌هایی که قلعه‌نوعی هست، سوت نمی‌زنم.

حالا برای خودت هرچی شدی، این رفتارها درست نیست. این‌طور نمی‌شود ما ١٥ تیم باید برای یک تیم بازی کنیم. ما بیشترین ضرر را از داوری دیدیم. فغانی خودش را تافته جدابافته می‌داند. صحنه‌ای که کی‌روش اخراج شد را به مردم نشان بدهید. فغانی دنبال این بود که کی‌روش را اخراج کند که ما نتوانیم در آن ٥دقیقه آخر فشاری از روی هوا به تیم پرسپولیس بیاوریم».

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,آقای فغانی هستند؛ قُلدُرخان فوتبال ایران!


ماجرای سناریوی از پیش نوشته شده!
مدیرعامل سپاهان هم بلافاصله بعد از قلعه‌نوعی موج انتقاد از فغانی را بزرگتر کرد و به صورت مستقیم بحث طراحی سناریو قهرمانی پرسپولیس را باز کرد. صحبت‌های مسعود تابش به این شکل بود: «ما در یک جنگ نابرابر و ناسالم دست‌وپا می‌زنیم. شما نگاه کنید بعد از بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن آقای برانکو فرار رو به جلو کرده و درباره ناداوری‌ علیه تیمش صحبت می‌کند. چهار بازی آخر پرسپولیس را مقابل حریفانش بررسی کنید و متوجه می‌شوید که چقدر داوری‌ها به نفع پرسپولیس بوده است. در بازی با سپاهان هم که یک پنالتی اشتباه برای پرسپولیس گرفته می‌شود، درحالی‌ که قبل از آن روی خالد شفیعی خطا شده بود. گل سپاهان هم اگر از فاصله ٣٠متری به ثمر نمی‌رسید، حتما راهی پیدا می‌کردند که مردود اعلام کنند! به این شرایط به سایر تیم‌ها پیشنهاد می‌کنم که برای دوم‌شدن رقابت کنند، چون قرار است جام به تیم دیگری برسد!»

حمایت تمام‌قد برانکو از فغانی
بعد از حمله تند قلعه‌نوعی و تابش به فغانی برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس حمایتی تمام‌قد از داوری فغانی داشت و اعلام کرد: «حتی اگر تیمش بازنده میدان می‌شد، از عملکرد تیم داوری تعریف و تمجید می‌کرد، چون تصمیمات داور درست بود. برانکو تأکید کرد: «فکر می‌کنم فغانی اولین داوری خود را برای ما انجام داد. نمی‌دانم شاید شما بهتر بدانید. او نشان داد چرا بین ٤ داور برتر دنیاست و حتی یک اشتباه هم نداشت و به او بابت داوری تبریک می‌گویم. این نمونه‌ای است که می‌توان گفت در دنیا نمونه است.»

 

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,آقای فغانی هستند؛ قُلدُرخان فوتبال ایران!


حمله کانال‌های هواداری سه باشگاه  به داور مشهور
جالب اینجاست که بلافاصله بعد از مسابقه، کانال‌های هواداری مربوط به باشگاه‌های سپاهان، تراکتورسازی و استقلال ضمن انتقاد شدید به فغانی، با توجه به کورس قهرمانی که با پرسپولیس دارند، به تندترین شکل ممکن از سودبردن پرسپولیس از سوت‌های داوری انتقاد کردند و طبیعتا حملات تندی به علیرضا فغانی داور بازی این تیم با سپاهان داشتند. این فضای وحشتناک برای فغانی همچنان ادامه دارد. این نکته را هم فراموش نکنیم که اکثر بازیکنان سپاهان از رفتار فغانی درون زمین و لحن تند صحبت‌های او انتقاداتی جدی مطرح کردند.

رفعتی: بی‌ادبانه صحبت‌کردن فغانی را رد می‌کنم
داوود رفعتی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تنها مسئولی بود که روز گذشته از بهترین داور سال‌های اخیر فوتبال ایران دفاع کرد. رفعتی ضمن ردکردن بی‌ادبانه صحبت‌کردن فغانی با بازیکنان در زمین گفت: «این داور تمام تصمیمات خود را براساس قانون می‌گیرد. او جزو ٥ داور برتر دنیاست که فضاسازی و جوسازی‌های دیگران تاثیری در عملکردش ندارد و البته ممکن است که اشتباه هم داشته باشد.»

فغانی: این حملات برایم اهمیتی ندارد

اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,آقای فغانی هستند؛ قُلدُرخان فوتبال ایران!


علیرضا فغانی اما تصمیم گرفته سکوت اختیار کند. او البته طبق قوانین هم اجازه مصاحبه و واکنش نشان‌دادن به اظهارات عوامل باشگاه‌ها را ندارد. منتهی روز گذشته خبرنگار تماسی با این داور برقرار کرد و فغانی که تأکید کرد هیچ مصاحبه‌ای نباید انجام بدهد، روی چند جمله تأکید داشت. او در گفت‌وگوی صمیمانه خود گفت: «من اصولا کار خودم را می‌کنم و عادت ندارم که درباره افراد دیگر حرف بزنم. درباره فضایی هم که به وجود آورده‌اند، کمیته و دپارتمان داوری باید پاسخگو باشند. این حملات و صحبت‌ها برای من اهمیتی ندارد و بنایی هم ندارم پاسخ کسی را بدهم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------