بازیکنان پرسپولیس را دعوت نمی‌کنم/ نمی‌خواهم اضافه وزن بگیرند!



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,کی روش

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره جزئیات جلساتم با رئیس فدراسیون فوتبال صحبت کنم اما با تبعیت از قوانین فیفا، یک تعداد از افراد را خوشحال خواهیم کرد!

به گزارش مهر، کارلوس کی روش در نشست خبری بعدازظهر امروز خود در فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: از اینکه به این نشست آمده اید تشکر می کنم. در روزهای اخیر جلساتی را با مهدی تاج رئیس فدراسیون برگزار کردیم.

 

وی افزود: البته در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره جزئیات جلسات صحبت کنم. فقط می توانم بگویم که جلسات خوبی را پشت سر گذاشتیم. ما مطالعاتی داشتیم و موقعیت خودمان را آنالیز کردیم. از جلسه آخر که با مهدی تاج داشتیم، تغییرات عمده ای رخ نداده است.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: برنامه آماده سازی برای جام جهانی بسیار محدود و بر اساس قوانین فیفا انجام خواهد شد. باید بگویم این قوانین نباید فقط برای تیم ملی اجرا شود. برای باشگاه ها هم باید به همین شیوه اجرا شود. این روند باید برای باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا ادامه داشته باشد و قطع نشود.

 

کی روش سپس با کنایه ادامه داد: خواهیم دید که با تبعیت از قوانین فیفا، یک تعداد از افراد را خوشحال خواهیم کرد! با توجه به عواقبی که گفته شد، افرادی که این شرایط را برای تیم ملی ایجاد کردند، مسئول خواهند بود. می خواهم دوباره تاکید کنم که این برنامه چیزی نبود که به آن اعتقاد داشته باشم. برنامه من چیز دیگری بود. مطمئنم این تصمیمی که برای پیروی از قوانین فیفا گرفته شده است، قطعا عواقب جدی را برای این تیم و یکسری بازیکنان خواهد داشت چرا که تعدادی از آنها نمی توانند به تیم ملی بیایند.

 

وی همچنین به خبری که امروز صبح مبنی بر سفرش به خارج از ایران منتشر شده بود واکنش نشان داد و یادآور شد: همانگونه که می بینید من اینجا هستم و در تعطیلات به سر نمی برم! اگر هم به خارج می روم به دلیل بازیکنانی است که خارج از ایران حضور دارند تا آنها را زیر نظر بگیرم و حتی گاهی برای پیگیری برنامه های تیم ملی و بازی های تدارکاتی.

 

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: برنامه آماده سازی تیم ملی تغییر نخواهد کرد و ما کار را بر اساس استانداردها و قوانین فیفا پیش خواهیم برد.

 

کی روش درباره اینکه این برنامه می تواند برای مسابقات آینده تیم ملی بخصوص برای بازی با قطر خطرناک باشد، گفت: شما نظر مرا می دانید و اطلاع دارید در ۶ سال اخیر کار کرده ام. عملکرد من در ایران مشخص است. مطمئنم برنامه ای که داریم، بهترین برنامه در راه آماده سازی تیم ملی و گرفتن بهترین نتیجه نخواهد بود.

 

وی با کنایه ادامه داد: در ایران افراد و کارشناسانی وجود دارند که به عقیده آنها برنامه ما خوب نبود. به نوعی که در کشور خودشان یک برنامه دیگر پیاده می شود و در ایران بحث دیگری را مطرح می کنند تا همه خوشحال باشند! من باید به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال توصیه کنم که در برنامه های آینده خود، باشگاه ها و لیگ قهرمانان آسیا را هم پیش بینی کنند و  قوانین فیفا را در خصوص باشگاه ها هم رعایت کنند. به خاطر چهار باشگاه، لیگ را تعطیل نکنند که ۱۲ تیم فعالیت نداشته باشند.

 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که آیا منظورش از متضرر شدن بعضی از بازیکنان، بازیکنان پرسپولیس است که ممکن است به تیم ملی دعوت نشوند؟ گفت: وقتی برنامه آماده سازی خود را به صورت مختصر کاهش می دهید، نمی توانید از بازیکنان جوان را استفاده کنید و فرصت حضور در تیم ملی را به آنها بدهید تا خودشان را نشان بدهند و تجربه کسب کنند. در گذشته بازیکنانی مثل سعید عزت اللهی، رامین رضائیان، وحید امیری و مهدی ترابی را در همین برنامه ها وارد تیم ملی کردیم ولی متاسفانه با شرایط جدید، نمی توانیم این کار را تکرار کنیم.

 

کی روش که از انتقادات گذشته برانکو هنوز هم شاکی است بازهم به کنایه، گفت: مثل بعضی از کشورها مثل کرواسی نیستیم که در چین اردو بگذاریم و بخواهیم برای بازی تدارکاتی به آنها فرصت بدهیم! اگر بخواهیم قوانین فیفا را اجرا کنیم، نمی توانیم به بازیکنان جوان فرصت بدهیم. درباره بازیکنان پرسپولیس باید بگویم که این یک بحث متفاوتی است. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و احترام زیادی برای این تیم قائلم. رنگ لباس پرسپولیس رنگ لباس منچستریونایتد است و من آنرا خیلی دوست دارم.

 

وی یادآور شد: بازیکنان پرسپولیس را به این دلیل نمی توانم به تیم ملی دعوت کنم چون با سه کیلو اضافه وزن به تیمشان بر می گردند. بازیکنانی که وزن زیادی دارند را به تیم ملی دعوت نمی کنم. اصلا خوب نیست تیم ملی مقابل قطر با بازیکنانی بازی کنید که سه کیلوگرم اضافه وزن دارند. از سرمربی پرسپولیس شنیده ام که بازیکنان این تیم زیاد غذا و کوکاکولا می خورند و ما با این شرایط نمی توانیم آنها را به تیم ملی دعوت کنیم!

 

کی روش در پاسخ به این سئوال که آیا دیگر بازیکنان پرسپولیس را دعوت نمی کنید، گفت : شما بازیکنانی که اضافه وزن دارند و حرفه ای نیستند را نمی توانید به تیم ملی دعوت کنید. این نظر من نیست. برای پرسپولیس احترام قائلم ولی مربی این تیم به من درس داد که بازیکنان این تیم حرفه ای نیستند. این بازیکنان اضافه وزن دارند و نمی توانم آنها را دعوت کنم.

 

وی در خصوص اینکه آیا نمی ترسد با این تصمیم مقابل تماشاگران پرسپولیس قرار بگیرد؟ گفت: تماشاگران پرسپولیس مقابل کسی قرار می گیرند که می گوید بازیکنانش شرایط مناسبی ندارند. من هیچ موقع به بازیکنان توهین نکردم و برای آنها احترام زیادی قائلم. این بازیکنان همیشه در تیم ملی بهترین عملکرد را داشتند و قطعا حضورشان در پرسپولیس مثمر ثمر است ولی مربی آنها نظر دیگری دارد. 

 

سرمربی تیم ملی درباره کنار گذاشتن دستیاران ایرانی اش هم خاطرنشان کرد: مربیان هم شرایطی شبیه به بازیکنان دارند چون زمان کافی برای آموزش و زیر نظر گرفتن بازیکنان با این کادر نداریم. ما در ماه نوامبر با سوریه بازی داریم. تیم ایران در جایگاه اول گروه قرار دارد و بیشترین امتیاز را در گروه کسب کرده است. این یک واقعیت است. بیش از چهار سال است که تیم اول آسیا هستیم. تقریبا یکسال و نیم است که حتی یک بازی هم نباخته ایم. کشور از نتایجی که تیم ملی کسب کرده خوشحال است. برنامه ای که من دنبال می کردم، برای تیم ملی طراحی شده بود.

 

کی روش ادامه داد: در ماه دسامبر با شرایطی ایجاد شدیم و افرادی باعث شدند که برنامه هایمان به هم بریزد. مجبور شدیم بر اساس قوانین فیفا عمل کنیم. این بسیار ساده است. بعد از سالها هماهنگی به فوتبال ایران بازگشته است. باید از افرادی در این خصوص سئوال کنید که این مشکلات را ایجاد کردند. من و رئیس (مهدی تاج) حداکثر تلاشمان را می کنیم که راه حل ها را پیدا کنیم. به شکل متحد کار می کنیم. در حال حاضر، این تنها راه حلی است که وجود دارد.

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیشنهاد کشور الجزایر که رسانه ای شده است، تصریح کرد: شما نمی توانید به تمام اخباری که در رسانه ها منتشر می شود، اعتماد کنید. اگر اینطور باشد الان  من  باید در تعطیلات باشم!

 

سرمربی تیم ملی درباره اینکه اختلافاتش با برانکو باعث ضربه خوردن به تیم ملی می شود، یادآور شد: من اصولا با مربیانی که رودرو صحبت می کنند رابطه خوبی دارم مثل کونته، ونگر، اسکولاری، دونگا، فرگوسن، مورینیو و دیگران. با مربیانی که در نشست های خبری شروع به سرزنش می کنند و با طوفانی از سرزنش ها کارشان را پیش می برند، هیچ رابطه ای ندارم. مجددا درباره عواقبی که با این روش برای تیم ملی رقم می خورد باید بگویم، این برنامه آماده سازی طبق قواعد فیفا پیش می رود و برای تیم ملی سودمند نیست و نظر من را هم تامین نمی کند. قطعا حداکثر تلاشم را برای آماده سازی تیم ملی به کار می برم ولی قطعا با برنامه هایی که قطر، ازبکستان و چین دارند، شانس موفقیتمان کم است.

 

کی روش در خصوص اینکه مهدی تاج بعد از اردوی امارات با باشگاه پرسپولیس و علی اکبر طاهری جلسه داشته و آنها را به آرامش کرده است؛ چرا درخواست جلسه ای با برانکو برای حل این اختلافات ندارد؟ گفت: وقتی شما درباره فرگوسن، کونته ونگر صحبت می کنید، حاضرم با این مربیان رو در رو صحبت کنم چون اینها در سطح من هستند. آماده صحبت با افرادی نیستم که در سطح من قرار ندارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------