آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

امیر غفور: استرس قهرمانی داریم!/ با کولاکوویچ می‌توانیم بهتر از قبل نتیجه بگیریم



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,امیرغفور

پشت خط زن تیم‌ملی می‌گوید: المپیک یک رؤیای متفاوت بود

به گزارش تماشگران امروز،امير غفور و روياهايي كه در سر دارد. او روز يك‌شنبه بايد با پيكان سومين بازي در ليگ برتر واليبال را براي رسيدن به فينال انجام بدهد. ديداري كه سخت است اما غفور مي‌گويد آنها مي‌توانند هر اتفاقي را رقم بزنند. پشت‌خط‌زن تيم ملي فراز و فرود‌هاي زيادي را در تيم ملي داشته است. گاهي بازيكن ثابت بود و گاهي روي نيمكت ذخيره‌ها ميخكوب مي‌شد. البته بعضي اوقات هم مصدوميت‌هاي خيلي كوچك او را اذيت مي‌كرد. با اين حال همه اينها باعث نشده تا اين واليباليست كاشاني از كوره در برود، عصباني شود و با پرخاشگري كسي را برنجاند. غفور از روزهاي خوبي حرف مي‌زند كه انتظار او و دوستانش را مي‌كشند. 

 

*بعد از المپيك آن تب و تاب واليبال تا حدودي خوابيد. ضمن اينكه عملكرد تيم ملي هم در اين رقابت‌ها چندان ايده‌آل نبود. نظر خودت در اين مورد چيست؟

این نخستين تجربه‌ ما در المپيك بود. اين را قبول دارم كه چندان خوب عمل نكرديم اما تجربه كافي هم نداشتيم. شما ببينيد ما با تيم‌هايي بازي كردیم كه همه عنوان‌دار بودند. مي‌خواهم بگويم كه گاهي اوقات اتفاقاتي رقم مي‌خورد كه دست خود آدم نيست. ما حالا المپيك را تجربه كرده‌ايم و ميدان بزرگي را ديده‌ايم. اميدوارم در سال‌هاي آينده اتفاقات خوبي براي تيم ما بيفتد. 

*در اينكه این نخستين حضور تيم ملي در المپيك بود شكي وجود ندارد اما واليبال ما آنقدر خوب بوده كه مردم توقعات ديگري از تیم دارند. 

 

المپيك يك رؤياي متفاوت بود. حداقل براي من كه اين‌طور بود. واقعاً نمي‌شود المپيك را با رقابت‌هاي ديگر قياس كرد. ما بازي‌هاي خوبي انجام نداديم و توقع مردم هم به ديده منت، اما گاهي اوقات نمي‌شود. 

 

*تيم شما حالا يك قدم تا رسيدن به فينال بازي دارد. فكر مي‌كنيد اين اتفاق بيفتد؟

ليگ امسال خيلي پر فشار بود. اين ماراتن تمام نمي‌شود. در اين چند روز اخير استرس زيادي داشتيم. فكر مي‌كنم همه همين‌طور باشند. يك اشتباه زحمات يك تيم را به باد مي‌دهد. ما بايد تمركزمان را بيشتر كنيم. 

 

*فكر مي‌كنيد تيم شما بتواند قهرمان شود؟

واقعاً هيچ چيز قابل پيش‌بيني نيست. اول بايد به فينال برسيم و پس از آن درباره قهرماني حرف بزنيم. نمي‌شود گفت كه فلان تيم قهرمان مي‌شود چون ليگ پر‌فراز و نشيب بوده و تيم‌ها هم مدعي هستند. به نظر هر تيمي كه استرس كمتري داشته باشد و از موقعيت‌هايي كه به دست مي‌آورد استفاده بهتري بكند مي‌تواند جام قهرماني را بالاي سر ببرد. 

 

*تيم بانك سرمايه... 

الان زود است. من فقط درباره تيم خودمان حرف مي‌زنم و تا زماني كه به فينال نرسيم نظري ندارم. آنچه مي‌دانم اين است كه تيم ما شرايط مطلوبي دارد. بچه‌ها براي يك هدف مي‌جنگند. فكر مي‌كنم امسال عملكرد خوبي داشته‌ايم و در نهايت مي‌توانيم به هدف نهايي‌مان برسيم. 

 

*امسال از ميانه راه بازيكنان صربستاني هم به جمع شما اضافه شدند. فكر مي‌كنيد حضور اين بازيكنان خارجي مي‌تواند در ليگ تأثير‌گذار باشد؟

شك نكنيد كه تأثير خودش را دارد. حضور بازيكنان با كيفيت باعث مي‌شود تلاش بازيكنان ايراني هم زياد شود و كلاً كيفيت ليگ بالا برود. قطعاً بازيكناني كه به ايران مي‌آيند در كشور خودشان بهترين بوده‌اند. البته خيلي‌ها هم از این موضوع انتقاد مي‌كنند اما من موافق حضور بازيكنان خارجي هستم. 

 

*نظر شما درباره كولاكوويچ چيست؟ شما با ولاسكو، كواچ و لوزانو هم كار كرده‌‌ايد. 

انتخاب سرمربي بر‌عهده فدراسيون است و بدون‌شك آنها بهترين گزينه را انتخاب كرده‌اند. كولاكوويچ هم تا جايي كه مي‌دانم مربي خوبي است و نتايج خوبي هم گرفته است. وظيفه ما هم اين است كه مثل هميشه با جان و دل براي تيم ملي بازي كنيم تا بهترين نتايج را بگيريم. 

 

*فكر مي‌كنيد نتايجي كه با ولاسكو گرفتيم.... 

نمي‌شود قياس كرد. هدف ما هميشه اين بوده كه به موفقيت برسيم اما مطمئن هستم كه مي‌توانيم نتايج گذشته را تكرار كنيم. من كه مي‌گويم مي‌توانيم از اين هم بهتر باشيم. 

 

*امير غفور يكي از بدشانس‌ترين بازيكنان است. از نظر مصدوميت مي‌گوييم. 

من در پستي بازي مي‌كنم كه معمولاً بازيكنان، زياد مصدوم مي‌شوند. طبيعي است كه هيچ بازيكني دوست ندارد مصدوم شود. فشار روي بازيكن‌هايي كه در پست ما بازي مي‌كنند زياد است. به هر حال اميدوارم ديگر اين اتفاق براي من نيفتد. سعي مي‌كنم به بدنم برسم و تمريناتم را درست انجام بدهم تا هميشه در اوج باشم. اميدوارم در آينده اتفاقات خوبي براي خودم و واليبال كشورم بيفتد و مردم كشورم خوشحال شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------