چند نکته از لیست تیم‌ملی؛ غیبت جوانان و مهندسان/ عادتی که ترک نمی‌شود!



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,تیم ملی ایران

بازیکنان تیم‌ملی برای دو بازی مقابل قطر و چین مشخص شدند.

به گزارش خبرآنلاین،کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال، اسامی 19 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران را برای دو رقابت نوروزی مقابل قطر و چین در راه رسیدن به جام جهانی 2018 اعلام کرد. لیستی که البته در آن خبری از لژیونر ها نیست و فعلا بازیکنان داخلی شاکله آن را تشکیل می دهند.

 

لیستی که اعلام شد، حاوی نکات جالبی بود که پرداختن به آن ها خالی از لطف نیست:

 

1-مصدومین همیشه حاضر

کارلوس کی روش بدعت و عادتی جالب را در تیم ملی بنا نهاد و به نظر قصد ندارد که آن را ترک کند. سرمربی تیم ملی معمولا نفرات مصدوم مورد تایید خود را به اردوی تیم ملی فرا می خواند تا روند درمان آن ها زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی ادامه یابد. نمونه بارز این اتفاق طی سالیان اخیر هاشم بیک زاده بود که هم قبل از جام جهانی 2014 و هم قبل از جام ملت های 2015 به دلیل مصدومیت این رقابت ها را از دست داد ولی سرمربی پرتغالی تیم ملی اجازه بازگشت وی به تیم باشگاهی اش را نداد و اعلام کرد که روند درمان بیک زاده باید در اردوی تیم ملی دنبال شود. همچنین اشکان دژاگه که در بازی مقابل قطر در دور رفت مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی دچار آسیب دیدگی شد، با دستور کی روش همراه تیم به چین رفت و بهبودی خود را با پزشکان تیم ملی پی گرفت.

 

در این لیست هم مشاهده می شود که نام وریا غفوری مدافع راست مصدوم تیم استقلال به چشم می خورد. وریا که روز قبل از بازی با لوکوموتیو ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا دچار آسیب دیدگی شد، طبق اعلام پزشکان استقلال دو تا سه هفته از میادین به دور خواهد بود و به طور قطع دیدار های تیم ملی را از دست خواهد داد اما طبق نظر کی روش، غفوری باید به اردوی تیم ملی بیاید و روند درمان زانوی مصدوم خود را آنجا پی گیری کند.

 

2- غیبت جوانان استقلال و مهندسین پرسپولیس

استقلال با اتکا به جوانان با استعداد و جویای نام خود، توانست نیم فصل دوم فوق العاده ای را رقم بزند. از برد های 3 گله تا پیروزی در دربی و موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا. موفقیت هایی که با اتکا به جوانانی مثل فرشید اسماعیلی، امید نورافکن، میلاد زکی پور و بهنام برزای به دست آمد اما الان که لیست نفرات تیم ملی اعلام شده است، خبری از این بازیکنان جوان نیست. نکته ای که شاید بتوان آن را اجحاف در حق جوانان استقلال دانست.

 

دیگر مسئله تاریک لیست، غیبت فانتزی بازان پرسپولیس در اردوی تیم ملی است. محسن مسلمان و سروش رفیعی که نقش فوق العاده ای در موفقیت های این روزهای تیم پرسپولیس داشته اند، جایی در لیست کی روش ندارند. بدون شک سبک بازی خشن و فیزیکی تیم ملی ایران نقش پررنگی در عدم دعوت این دو ستاره تکنیکی سرخ پوش به تیم ملی داشته است. مهندسان پرسپولیس که این روزها در حال ترسیم نقشه قهرمانی این تیم هستند فعلا نقشی در ترسیم نقشه راه روسیه ندارند.

 

3- پدیده هایی که دیده شدند

لیست کی روش در کنار همه علامت سوال هایش، دارای نکات جالبی بود. سرمربی مقتدر تیم ملی دست روی برخی مهره های جوان گذاشته که نام آن ها کمتر شنیده شده است اما با درخشش خود کاری کرده اند که به اردو تیم ملی فرا خوانده شوند. مرتضی تبریزی مهاجم جوان تیم ذوب آهن که 9 بار در لیگ امسال موفق به گلزنی شده یکی از نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی است. همچنین مسعود ابراهیم زاده هافبک تیم گسترش فولاد، دیگر پدیده دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------