ایوانکوویچ:‌ از حاشیه می‌ترسیدم به ایران نمی‌آمدم/باید قول قهرمانی بدهیم نه عدم سقوط



اخبار,اخبار ورزشی,سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس


نتوانستیم به ۴.۵ میلیارد نزدیک هم شویم
ایوانکوویچ:‌ از حاشیه می‌ترسیدم به ایران نمی‌آمدم/باید قول قهرمانی بدهیم نه عدم سقوط

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر قرار بود از حواشی فوتبال ایران بترسم نباید پایم را به ایران می‌گذاشتم.

برانکو ایوانکوویچ پس از عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس و ثبت در هیأت فوتبال تهران، گفت: من به کرواسی می‌روم و خیلی زود به ایران باز می‌گردم تمام وقایعی که در رابطه با قرارداد اتفاق افتاد خیلی سریع رقم خورد. در کرواسی شرکتی دارم که 20 کارمند در آن فعالیت می‌کنند. دو سه روز به کرواسی می‌روم و سپس به ایران باز می‌گردم.

وی در رابطه با اینکه آیا در دیدار مقابل استقلال خوزستان او روی نیمکت می‌نشیند اظهار داشت: دستیارانم از فردا کار خود را کنار تیم آغاز می‌کنند و آنها در بازی مقابل استقلال خوزستان روی نیمکت می‌نشینند. پانادیچ مربی بسیار با تجربه‌ای است و اگر خاطرتان باشد در دیدار الاتفاق عربستان با استقلال او روی نیمکت ما بود. او به عنوان مربی و بازیکن تجربه زیادی داشته و می‌تواند به خوبی این کار را انجام دهد. بنده هم یکشنبه به ایران باز می‌گردم.

ایوانکوویچ در رابطه با دستیاران ایرانی خود اظهار داشت: این مسئله در توافقی که با باشگاه داریم مشخص می‌شود. مربیان خارجی وقتی به ایران می‌آیند علاوه بر بالا بردن سطح کیفیت فنی فوتبال باید در کنار آن مربیان ایرانی و داخلی را پرورش دهند تا در آینده از حضور آنها بیشتر استفاده کنند.

وی در مورد اینکه آیا از حسین عبدی و کریم باقری قرار است به عنوان دستیاران ایرانی استفاده کند تصریح کرد: این دو نفر کاندیدا هستند. کریم باقری مربی بسیار بزرگی است که تجربه حضور در فوتبال اروپا را در کارنامه دارند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا قول می‌دهد این تیم به لیگ دسته اول سقوط نکند، عنوان کرد: این قول را می‌دهم. پرسپولیس تیم بزرگی است و ما باید برای قهرمانی آن قول بدهیم نه عدم سقوط. از بازی‌های باقیمانده در این فصل استفاده می‌کنیم تا تیممان منسجم شود تا بتوانیم برای سال بعد به آمادگی بیشتری برسیم.

ایوانکوویچ در پاسخ به این سؤال که شرایط تیم را در آسیا چطور ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: پرسپولیس تا به اینجا امتیازات زیادی جمع کرده و شرایط مناسبی دارد باید تلاش کنیم تا در این مسابقات به موفقیت برسیم. حریفان ما قدرتمند هستند و کار بسیار دشوار است.

وی در رابطه با اینکه قرارداد او علاوه بر بازی‌های این فصل به مدت یک سال دیگر ادامه دارد و آیا این زمان برای پیاده کردن اهدافش کافی است، گفت: مربی هستم که به هرجا پا گذاشتم در مدت زمان کوتاه به نتیجه رسیدم. در پرسپولیس هم همراه هیأت مدیره‌ای که در این تیم حضور دارم می‌توانیم به این کار دست پیدا کنیم. هیأت مدیره بدون شک به این تیم علاقه دارند و تلاششان را می‌کنند از شما خبرنگاران هم می‌خواهم به ما کمک کنید چرا که همه ما در یک راه هستیم.

ایوانکوویچ در رابطه با اینکه چطور می‌خواهد حواشی فراوان پرسپولیس را کنترل کند، گفت: بدون شک باشگاهی که 30میلیون هوادار دارد به خاطر منافع گوناگونی که در آن وجود دارد دچار حاشیه می‌شود. تیم ملی ایران در دوره ما 70میلیون هوادار داشت. با وجود تمامی حاشیه‌ها توانستیم بهترین نتایج 30 سال اخیر ایران را بگیریم. اگر از این حاشیه‌ها می‌ترسیدم پایم را ایران نمی‌گذاشتم.

وی در مورد اینکه آیا نتایج تیم ملی ایران با کارلوس کی‌روش را مثبت دیده است، عنوان کرد: نمی‌توانم در این ارتباط نظر بدهم چرا که شناختی از شرایط داخلی و خارجی تیم ملی ایران نداشتم. در زمان حضورم در تیم ملی ایران 5-6 لژیونر داشتیم که شاکله اصلی تیم را تشکیل می‌دادند فکر می‌کنم تیم ایران هم در حال شکل گرفتن است.

ایوانکوویچ در رابطه با اینکه مردم در نظرسنجی‌هایی که انجام می‌شد حدود 85درصد از عملکرد او در تیم ملی راضی بودند و کی‌روش هم دارای همین آمار است، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم در این مورد چیزی بگویم فقط در مورد خودم صحبت می‌کنم 5 سال در ایران بودم که به آن افتخار می‌کنم. در آن دوره نتایج خوبی به دست آوردیم و به مردم ایران شادی هدیه کردیم. فردی هستم که خیلی به سفر می‌روم هرکجا که با ایرانی‌ها برخورد می‌کنم به خوبی با یکدیگر ارتباط می‌گیریم.

برانکو در رابطه با اینکه نتوانست فارسی یاد بگیرد تصریح کرد: واقعاً‌ جای ابراز تأسف دارد که نتوانستم فارسی یاد بگیرم دلیل این مسئله هم مترجم خوبی است که در اختیار داشتم.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با میزان شناختش از پرسپولیس فعلی خاطرنشان کرد:‌ تلاش کردم از طریق فیلم‌هایی که در اختیارم قرار گرفته از تیم شناخت پیدا کنم. با تجربه‌ای که در فوتبال ایران داشتم می‌توانم خیلی زود تیم را بشناسم.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود مبلغ قرارداد او حدود 4 و نیم میلیارد تومان است اظهار داشت: این اطلاعات دقیق نیست، اجازه بدهید این مسئله بین من و باشگاه به عنوان یک راز کاری باقی بماند. ما حتی نتوانستیم به این رقم نزدیک شویم. روزی که از ایران رفتم به دوستان شما گفتم دوباره به اینجا باز می‌گردم و اکنون همه با هم هستیم تا به موفقیت برسیم.

اخبار ورزشی  -فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------