پایان ٢ سال تعطیلی تیم فوتبال بانوان



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,تیم فوتبال بانوان

تیم ملی فوتبال بانوان ایران پس از تعطیلی دوساله دیروز به میدان رفت و در اولین دیدار خود در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های بانوان آسیا شکست خورد. ایران دیروز در نخستین مسابقه خود در مسابقات انتخابی جام ملت‌های بانوان آسیا در هانوی ویتنام ٢ -صفر به میانمار باخت. هر دو گل بازی در نیمه اول به ثمر رسید.

به گزارش روزنامه شرق،تیم ملی فوتبال بانوان ایران در گروه D رقابت‌ها با تیم‌های میانمار، سنگاپور، ویتنام و سوریه هم‌گروه است و کار بسیار سختی برای صعود به دور نهایی جام ملت‌های آسیا دارد. مسابقات جام ملت‌های آسیا ٢٠١٨ در اردن برگزار خواهد شد و این رقابت‌ها جنبه انتخابی برای مسابقات نهایی دارد. 

 

در بازی دیروز مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران، تیم کشورمان را با ترکیب الهام عنافچه، کویستان خسروی، زهرا قنبری، افسانه چترنور، شبنم بهشت، سارا قمی، فروغ موری، پروین فرهادی، سمانه چهکندی، فاطمه گرایلی و مریم یکتایی روانه میدان کرد. آزمون برای تغییر روند بازی و رسیدن به گل در دقایق ٤١، ٤٦ و ٦٦ بازی به ترتیب فاطمه قاسمی، کوثر کمالی و سارا ظهرابی را جایگزین فروغ موری، پروین فرهادی و سمانه چهکندی کرد، اما این تغییرات نیز نتیجه‌ای به همراه نداشت. بهترین فرصت ایران برای گل‌زدن به وسيله زهرا قنبری خلق شد که ضربه او از کنار دروازه بیرون رفت. 

 

مریم آزمون، پس از پایان بازی مقابل میانمار گفت: «با دریافت گل اول در دقایق ابتدایی بازی، بازیکنان سعی کردند به موقعیت گل‌زنی دست پیدا کنند که متأسفانه هیچ‌کدام وارد دروازه میارنمار نشد. همچنین گل دوم را در وقت اضافه نیمه اول خوردیم. زمانی که فکر می‌کردیم داور می‌خواهد سوت را بزند، گل دوم را دریافت کردیم. در نیمه دوم تغییرات تاکتیکی داشتیم و معتقدم نیمه دوم فرصت‌های گل‌زنی‌ خوبی را از دست دادیم و این حق ایران بود که در این نیمه گل بزند. اما در نهایت نتیجه بازی به سود میانمار به پایان رسید. به آنها تبریک می‌گویم و امیدوارم در ادامه راه بتوانیم نتایجي پذيرفتني مقابل تیم‌های دیگر به دست بیاوريم. با شکست امروز مقابل میانمار، باید در سه بازی دیگر برنده میدان باشیم. فقط دو ماه فرصت داشتیم که بازیکنان را برای این مسابقات آماده و هماهنگ کنیم». ایران در ادامه این رقابت‌ها و در دومین بازی گروهی خود چهارشنبه مقابل تیم سنگاپور قرار می‌گیرد. در پایان این مسابقات تیم برتر هر گروه راهی جام ملت‌ها می‌شود. مسابقات انتخابی در چهار گروه برگزار می‌شود و در نهایت سه تیم اول مسابقات جام ملت‌های آسیا دو دوره پیشین شامل ژاپن، استرالیا و چین و اردن به‌عنوان میزبان مسابقات و چهار تیم اول از هر گروه به مرحله نهایی این مسابقه‌ها راه پیدا می‌کنند. با توجه به قدرت تیم‌های هم‌گروه ایران بعید است ایران بتواند از گروه خود صعود کند اما همین حضور ایران در این دوره رقابت‌ها یک اقدام مؤثر در فوتبال بانوان محسوب می‌شود. 

 

تیم ملی بانوان ایران دو سال بود در هیچ دیداری شرکت نکرده بود. آخرین بار در اوایل فروردین ١٣٩٤ ایران در دیدارهای انتخابی المپیک به چین‌تایپه باخت و پس از آن بازی تیم بانوان ایران عملا تعطیل شد.  در این دو سال هم این تیم در هیچ دیداری شرکت نکرد تا اینکه از دو ماه پیش با انتخاب مریم آزمون به‌عنوان سرمربی تیم، اردوی این تیم آغاز شد و این تیم دیدارهای دوستانه‌ای هم با تیمی از اوکراین برگزار کرد که جنبه رسمی نداشت. 

 

تعطیلی دوساله تیم بزرگسالان با انتقادهای زیادی هم همراه شد. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال تلاش دارد این تیم را به شرایط مسابقات برگرداند. تیم بانوان ایران در رده صدوشانزدهم قرار دارد. رده صدوشانزدهم مختص تیم‌های غیرفعال فیفاست. این در حالی است که رقبای ایران همگی رتبه‌های بهتری دارند. میانمار حریف دیروز ایران، تیم ٤٤ جهان و دهم آسیاست. ویتنام در رده هفتم آسیا و ٣٣ جهان است. سنگاپور نودودوم جهان است و تنها سوریه مثل ایران تیمی غیرفعال است. شرایط دو تیم میانمار و ویتنام به مراتب بهتر از ایران است و طبیعتا تیم ایران پس از یک رخوت دوساله کار سختی برای شکست‌دادن این تیم‌ها دارد. 

 

انجام چهار بازی در ویتنام باعث خواهد شد ایران از وضعیت غیرفعال در رده‌بندی فیفا درآید و با کسب چند امتیاز خود را به رتبه زیر صد برساند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------