آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی‌نسب خطاب به میثاقی: در مورد باشگاه ما اظهار نظر نکنید!

مربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از بازی تیمش برابر شمس‌آذر خطاب به مجری یک برنامه تلویزیونی از او خواست که «درباره…

مسئول حادثه تروریستی شب گذشته دورتموند کیست؟



پلیس آلمان در حال بررسی مظنونین حادثه تروریستی شب گذشته دورتموند است.

به گزارش "ورزش سه"، اتوبوس حامل بازیکنان دورتموند، هتل را ترک کرده و در مسیر استادیوم بود که 3 انفجار در نزدیکی این اتوبوس رخ داد. بازی به دلیل مسائل امنیتی لغو شد و در نهایت به امروز موکول شد  مارک بارترا، مدافع دورتموند بود یکی از مجروحین این حادثه بود که در اثر انفجار و پرتاب ترکش، استخوان مچش شکست و شیئی نیز وارد دستش شد که برای عمل جراحی به بیمارستان منتقل شد و عمل جراحی اش نیز با موفقیت انجام شد.

 

اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,مسئول حادثه تروریستی شب گذشته دورتموند کیست؟

 

همچنین یک مامور پلیس که مسئول اسکورت اتوبوس بود نیز در اثر انفجار مجروح شد و او نیز به بیمارستان منتقل شد و امروز نیز نتوانست در پست خود حاضر شود. بمب‌ها در میان بوته ها و زیر یک خودرو بودند و گفته می‌شود که توسط یک تلفن همراه دستور انفجار آنها صادر شده است.

 

اما سوالی که از شب گذشته فضای مجازی را دربر گرفته این است که مسئولیت این بمبگذاری با چه گروهی بوده است؟ پلیس آلمان  نامه ای را در اتوبوس پیدا کرده که در آن شخصی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته ولی هنوز جزئیات بیشتری از این نامه منتشر نشده است.

 

اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,مسئول حادثه تروریستی شب گذشته دورتموند کیست؟

 

به خاطر شباهت نامه ای که در صحنه انفجار پیدا شد با حادثه تروریستی برلین، بعضی منابع معتقدند که شک اول پلیس به گرو‌ه‌های تندرو اسلامگرا است. داعش مسئولیت حمله تروریستی برلین را برعهده گرفته بود و احتمال اینکه حادثه شب گذشته نیز توسط این گروه تروریستی انجام شده باشد بسیار بالاست.

 

با این حال، گروهی دیگر نیز ممکن است عامل این انفجار بوده باشند. گروهی به نام Antifa که عقاید ضد نازیسم دارند و به خاطر اینکه باشگاه دورتموند موضع گیری سفت و سختی در مورد نازیسم نداشته، ممکن است با این بمب گذاری به دنبال تنبیه کردن باشگاه بوده باشند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,مسئول حادثه تروریستی شب گذشته دورتموند کیست؟

 

با این حال، روزنامه Sueddeutsche معتقد است که نامه ای که در کنار اتوبوس پیدا شده و نوشته های داخل آن، شکی باقی نمی‌گذارد که مسئولیت حمله شب گذشته با داعش بوده است. آلمان در منطقه رامشتین، پایگاه هوایی در اختیار آمریکا قرار داده که بیشتر عملیات پهپادهای آمریکا از این پایگاه هوایی انجام می‌شود.

 

اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,مسئول حادثه تروریستی شب گذشته دورتموند کیست؟

 

شهر دورتموند در طول چند سال اخیر به شدت مورد توجه اسلامگرایان تندرو بوده و انیس امری، عامل حادثه تروریستی برلین در شهر دورتموند به مسجد می‌رفته است. پلیس پس از حادثه شب گذشته، خودروهایی که پلاک خارجی داشتند را متوقف و بازرسی می‌کرد ، هر چند که هنوز نتیجه این تحقیقات اعلام نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------