مجید جلالی: بازیکن ۲۰۰ میلیونی ۸۰۰ میلیون می‌خواهد



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی,مجید جلالی

سرمربی تیم فوتبال پیکان با انتقاد از شرایط حاکم بر بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران، گفت: نقص‌هایی در قانون هست که حمایت کمی از روند سلامت نقل و انتقالات می‌کند.

 مجید جلالی در گفتگو با مهر، درباره شرایط باشگاه پیکان و اقدامات این باشگاه برای جذب بازیکنان جدید گفت: فعلا کاری که بتوانیم به شما بگوییم در این زمینه به صورت قطعی انجام داده ایم، صورت نگرفته است. فعلا با وسواس در حال بررسی گزینه هایمان هستیم. دلم می خواهد کسانی را که به باشگاه می آورم، پیشرفت کنند و برای تیم هم ارزش افزوده داشته باشند.

 

وی افزود: بازار نقل و انتقالات در  حال حاضر بسیار آشفته است و جوسازی های فوق العاده عجیبی در آن صورت می گیرد. به عنوان نمونه بازیکنی که قیمتش ۲۰۰ میلیون تومان است، به ما پیشنهاد ۸۰۰ میلیون تومانی می دهد. برای همین لزومی ندارد عجله کنیم و با حوصله کار را جلو خواهیم برد. شاید در این شرایط چند مهره از دست بدهیم ولی در نهایت یک تیم مناسب را جمع خواهیم کرد.

 

سرمربی تیم فوتبال پیکان در ادامه به مشکلات قانونی نقل و انتقالات هم اشاره کرد و یادآور شد: نقص هایی در قانون هست که حمایت کمی از روند سلامت کار در نقل و انتقالات می کند. زمان نقل و انتقالات بسیار طولانی است که این یک معضل بزرگ محسوب می شود. رواج پیدا کردن قراردادهای یکساله هم آسیب دیگری است که به قیمت سوختن سرمایه های فوتبال تمام شده است.

 

جلالی تاکید کرد: باشگاه ابتدای فصل یک بازیکن گمنام را جذب می کند ولی آخر فصل آن بازیکن ستاره و سر آن دعوا می شود. باشگاهی که فضا را برای رشد این بازیکن فراهم کرده است، دیگر حق و حقوقی ندارد. منِ مربی هم که بازیکن را آورده ام و برنامه های فصل بعدم را روی همین بازیکن تنظیم کرده ام، با جدایی او دوباره باید از صفر کارم را شروع کنم.

 

سرمربی پیکان خاطرنشان کرد: قوانین نقل و انتقالات صرفا به مصرف کننده بها می دهد. با این روند، تیم های تولیدکننده و سازنده، نابود می شوند. تیم های بزرگ و متمول می توانند ۶ بازیکن لیگ برتری بگیرند؛ ما هم که تیم سازنده هستیم ۶ بازیکن. این نمی تواند منصفانه باشد! به نظرم باید قوانین بازنگری شوند.

 

جلالی همچنین با اشاره به دلالان فعال در عرصه انتقال بازیکن، گفت: منشور نقل و انتقالات آشفته است و در نهایت هم سود آنرا واسطه هایی می برند که بازیکن جابجا می کنند.

 

سرمربی پیکان در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیشنهاد پرسپولیس به سیامک نعمتی بازیکن تیمش و اینکه آیا نعمتی از وی برای این انتقال مشورت گرفته است یا خیر؟ تصریح کرد: وقتی قرارداد بازیکن تمام می شود، با تیم های دیگر صحبت می کند. توقع ندارم بازیکن با من تماس بگیرد ولی سختی کار را ما باید تحمل کنیم. سال گذشته تیمم را به جایی رسانده ام و برای حضور قدرتمند در لیگ به فکر ترمیم حفظ بازیکنان هستیم اما به یکباره سر تیم می ریزند و تار و مار می کنند. به همین خاطر باید از نو شروع کنیم.

 

جلالی یادآور شد: همانطور که گفتم این مسئله به سود فوتبال نیست. تا موقعی که رقابت در فوتبال بین تیم ها برابر نباشد، پیشرفت حاصر نمی شود.

 

وی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال جذب بازیکن خارجی، گفت: در فکر بازیکن خارجی هستیم ولی با وسواس زیادی کار می کنیم. مسئولان باشگاه تمام وقت کار می کنند ولی شرط اساسی من برای خرید بازیکن خارجی این است که او را از نزدیک ببینم مگر آنکه از آخرین بازی آن بازیکن در تیم ملی یک هفته یا یک ماه گذشته باشد که بتوانم آن بازی را تماشا کنم.

 

سرمربی پیکان در پایان درباره دلیل کنار گذاشتن فیصل شایسته بازیکن افغانستانی هم گفت: فیصل بازیکن بدی نبود ولی از نظر قدرت بدنی عقب بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------