جهانبخش: امیدوارم سال‌ها کی‌روش در ایران بماند/در تیم ملی با سردار خیلی رفیقم



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی,جهانبخش

ستاره ایرانی شاغل در لیگ هلند ضمن تمجید از کارلوس کی‌روش از آخرین شرایط خود قبل از بازی با ازبکستان خبر داد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت AFC، وقتی علیرضا جهانبخش برای تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل به میدان رفت فقط 20 سال سن داشت، با این حال این هافبک جوان به پیشرفت خود برای تیم ملی و باشگاهش ادامه داد.

 

جهانبخش در جام جهانی حضور ثابتی در ترکیب تیم ملی ایران نداشت ولی در هر سه بازی به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد.

 

آن تجربه به خوبی برای جهانبخش کارساز بود تا او بتواند به بازیکنی بزرگ در آینده تبدیل شود.

 

علیرضا جهانبخش درباره حضورش در تیم ملی ایران و پیشرفت خود در این سال‌ها گفت: درباره جام جهانی باید بگویم که واقعا یک تجربه گرانبها برای من بود. من به جام جهانی رفتم و جوان‌ترین بازیکن تیم ملی ایران نیز بودم. خیلی خوشحال بودم از اینکه در جام جهانی حضور دارم چون می‌توانستم چیزهای زیادی ببینم و یاد بگیرم. آن هم از بازیکنان بزرگ خصوصا در بازی با آرژانتین. به دقت حرکات آن‌ها را زیر نظر داشتم و تلاش کردم تا بازی خودم را بهتر کنم. 6 ماه تمرین با تیم ملی ایران و بازی در جام جهانی تجربه بسیار ارزشمندی برای من بود. این فرصتی برای من بود تا توانایی و ظرفیتم را نشان بدهم و از این بهتر برای من نمی‌شد.

 

ایران تقریبا 4 سال بعد از جام جهانی برزیل اکنون شرایط مساعدی برای صعود به جام جهانی روسیه دارد. 4 امتیاز بیش از کره جنوبی و قرار گرفتن در صدر جدول باعث شده ایران در مسیر جام جهانی روسیه و پنجمین حضور در جام جهانی که اولین صعود پیاپی ایران خواهد بود، قرار داشته باشد.

 

علیرضا جهانبخش در ادامه با تمجید از کارلوس کی‌روش گفت: کی‌روش نقش محوری در پیشرفت تیم ملی ایران داشته است. تجربه خوب و باارزش او در این امر خیلی به تیم ما کمک کرده است. وقتی شما به نتایج تیم ملی ما در چند بازی گذشته نگاه کنید، می‌بینید که ما چه پیشرفت‌هایی کرده‌ایم. تمام مردم ایران از حضور او در تیم ملی خوشحال هستند. بازیکنان هم رابطه خیلی خوبی با او دارند چون او کار را برای ما راحت می‌کند. این‌ها چیزهایی است که باعث شده کی‌روش متفاوت‌تر از دیگر مربیان ما در ایران باشد. خیلی خوشحالیم که با او کار می‌کنیم و امیدوارم سال‌ها کی‌روش را در تیم ملی نگه داریم.

 

جهانبخش بعد از شروع فوتبالش در پارسه تهران و داماش، خیلی زود به نایمخن رفت و بعد از آن به تیم آلکمار پیوست و اکنون یکی از بهترین بازیکنان در لیگ هلند محسوب می‌شود. در همین رابطه بازیکن ایرانی گفت: هلند کشوری است که شما می‌توانید به عنوان فوتبالیست پیشرفت کنید. توجهی که آن‌ها دارند روی بازیکنان است و باعث می‌شود که ما مسیر پیشرفت را طی کنیم. خصوصا بازیکنان جوان که به این کشور می‌آیند. باشگاه‌های هلندی تمام ظرفیت لازم را برای پیشرفت در اختیار شما قرار می‌دهند. من خیلی خوب با فرهنگ هلند توانستم خودم را وفق دهم. دو سال پیش من به آلکمار رفتم که همیشه در بین تیم‌های بالانشین فوتبال هلند بوده است و من از حضور در این تیم کاملا راضی هستم چون توانستم انتظارات را برآورده کنم، گلزنی کنم و به تیمم در گل زدن کمک کنم.

 

جهانبخش در 6 بازی از 7 بازی ایران در انتخابی جام جهانی حاضر بوده است و توانسته یک گل برابر قطر در تهران به ثمر برساند.

 

تیم ملی ایران در7 بازی خودش تنها 6 گل به ثمر رسانده است که حضور گلزنانی چون مهدی طارمی و سردار آزمون در این امر دخیل بوده است.

 

ستاره ایرانی در پایان صحبت‌های خود درباره سردار آزمون گفت: من او را 5-6 سال است که می‌شناسم و در زیر 19 سال ایران با او کار کردم و علاوه بر آن دوستان خیلی خوبی هم برای هم هستیم. من همیشه در تیم ملی با سردار هستم و با هم می‌گوییم و می‌خندیم. آزمون واقعا در تیم ملی خوب کار کرده است. او گل‌های مهمی در لیگ قهرمانان و لیگ روسیه به ثمر رسانده است. در کنار او ما ترکیب جوانی در اختیار داریم که البته چند بازیکن باتجربه هم حضور دارند و این باعث شده ایران یکی از قدرت‌های برتر در فوتبال آسیا باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------