چک ۳ میلیاردی، برای استقلال خوزستانی ها دردسرساز شد



   اخبارورزشی,خبرهای ورزشی , استقلال خوزستان

باشگاه استقلال خوزستان با دادن چک سه میلیاردی به بازیکنان خود، حق فسخ قرارداد را از آن‌ها گرفته اما کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال نظر دیگری دارد.

 به گزارش ایسنا، بازیکنان و کادرفنی تیم فوتبال استقلال خوزستان، لیگ شانزدهم را با مشکلات عمده مالی به پایان رساندند و بعد از پشت سر گذاشتن چند مرحله اعتصاب و لغو سفر برای بازی با الهلال عربستان توانستند تا حدودی به خواسته‌های خود برسند.

 

بازیکنان برای دریافت مطالبات خود، چک سه میلیارد تومانی دریافت کرده‌اند اما مساله‌ای که مشکل‌ساز شده، تاریخ این چک است. در حالی که بر اساس اعلام سازمان لیگ، فصل جدید مسابقات از اوایل مرداد آغاز می‌شود، تاریخ چکی که دست کاپیتان استقلال خوزستان است، به ۳۰ تیر بر می‌گردد. از همین رو باشگاه استقلال خوزستان با این استدلال که مطالبات بازیکنان، پرداخت شده، اجازه فسخ قرارداد و پیوستن به تیم جدید را نمی‌دهد.

 

در حال حاضر یازده بازیکن این تیم آزاد محسوب می‌شوند اما با آمدن عبدالله ویسی، مذاکره برای ماندن آنها آغاز شده است. بازیکنانی که آزاد نیستند نیز ساز جدایی کوک کرده‌اند و می‌خواهند با تکیه بر قانون فسخ قرارداد به دلیل عدم پرداخت پنجاه درصد از قرارداد، از جمع اهوازی‌ها جدا شوند. در این مورد دانیال ماهینی و محمد شریفی پیشتاز بوده‌اند و با وجود داشتن قرارداد با استقلال خوزستان، به ساپیا پیوسته‌اند.

 

روزبه وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال در گفت و گو با ایسنا، درباره این مساله اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه، باشگاه باید در طول مدت قرارداد،‌ مطالبات را پرداخت کند، در غیر اینصورت بازیکن می‌تواند بر اساس قانون پرداخت کمتر از پنجاه درصد، ‌قرارداد را فسخ کند؛ بنابراین تا این لحظه حق با بازیکنان استقلال خوزستان است و آنها می‌توانند با فسخ قرارداد، به تیم دیگری بروند.

 

وی افزود: در حال حاضر نمی‌توانیم موضع نهایی درباره این موضوع بگیریم چون مستندات باید مشاهده شود.

 

به عنوان مثال ممکن است بازیکنان استقلال خوزستان هنگام دریافت چک مطالبات خود، تفاهمنامه‌ای را امضا کرده باشند که بر اساس آن نمی‌توانند به تیم دیگری بروند. همچنین بر اساس آیین نامه، هر یک از طرفین می‌توانند به درخواست خودشان، یک طرفه قرارداد را فسخ کنند و این فسخ قرارداد باید در کمیته تعیین وضعیت مشخص شود. اگر بازیکنانی که چک گرفتند، برای ماندن در تیم تعهد داده باشند، نمی‌توانستند فسخ کنند و به همین دلیل بحث غرامت به باشگاه مطرح می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------