کی‌روش: به‌عنوان توریست به روسیه نمی‌رویم



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,کی‌روش

سرمربی ایران در گفت‌وگو با ساکرنت تاکید کرد ایران به عنوان توریست به جام جهانی نخواهد رفت.

 به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از ساکرنت، تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران موفق شده است برای پنجمین‌بار جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

 

کارلوس کی‌روش چند روز بعد از این صعود تاریخی در گفت‌وگو ساکرنت، گفت‌: جو ورزشگاه در شب بازی با ازبکستان فوق‌العاده‌ عالی بود. ما تلاش کردیم تا فقط به جام جهانی فکر نکنیم. ما فقط می‌خواستیم تا روی بازی با ازبکستان تمرکز کنیم و بازی را ببریم و سه امتیاز این بازی را کسب کنیم. شکی نبود که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بهترین تیم زمین بود و فقط ما می‌خواستیم که پیروز این مسابقه شویم.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در ادامه‌ ‌اضافه کرد: صادقانه باید این را بگویم که دو رقابت در آسیا وجود دارد. یکی بحث آماری است و دیگری بازی‌های بین تیم‌ها. از نظر آماری نشان داده شده است که تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تیم اول آسیا است و شکی در این باره نیست. ما هنوز شکست نخورده‌ایم و دروازه‌مان باز نشده است، ولی در مجموع از سطح بین‌المللی عقب هستیم. من معتقدم که کره و ژاپن یک قدم از ما جلوتر هستند. آن‌ها تجربیات بیش‌تری در فوتبال دارند و به همین خاطر به استانداردهای روز اروپا نزدیک‌تر هستند.

 

این فاصله چیزی است که ما باید در مراحل آماده‌سازی آن را کم کنیم. آمادگی اصل هم برای تیم‌ ‌ملی است. یک سال پیش‌روی ما تا جام جهانی است. ما در گذشته برای برپایی اردوهای تمرینی و بازی‌های دوستانه مشکل داشتیم و با حسرت تیم‌های آسیایی که با تیم‌های بزرگ بازی می‌کردند را می‌دیدیم. با این حال ما برای صعود مصمم بودیم و به هدف‌مان نیز رسیدیم. توضیح ما برای دنیا سخت است، چون خیلی سخت به دنبال بازی دوستانه و اردوهای تمرینی هستیم.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در ادامه‌ صحبت‌هایش، اظهار کرد: برای صعود از گروه‌مان در جام جهانی به حمایت مالی خوبی نیاز داریم تا بتوانیم بازی‌های دوستانه‌ای را برگزار کنیم. اگر ما این حمایت‌ها را نداشته باشیم در جا زده‌ایم و این چیزی نیست که هواداران ایرانی آن را انتظار دارند. در حال‌ حاضر زمانی است که تیم‌ ‌ملی فوتبال برای مردم ایران همه کار را انجام دهد. مردم علاقه زیادی به فوتبال دارند. ما در پرتغال همین کار را انجام داده‌ایم. در آن جا وقت را نمی‌گذاریم تا بازیکن خوب تربیت ‌بدنی کنیم. این چیزی است که ایران کم دارد یعنی یک برنامه جامع با ساختار و حمایت‌های افراد.

 

کارلوس کی‌روش هم‌چنین ادامه‌ داد: ما در ایران تیمی ساختیم که ۲۶ بازیکن آماده دارد و حتی بیش از این‌ها. من سه دروازه‌بان خوب دارم، سه مدافع خوب هم در اختیار دارم و همین طور بگیرید تا پایان. در جام جهانی بعدی بازی به بازی می‌توانم به بازیکنانم استراحت بدهم تا آن‌ها را سر حال داشته باشم. ما بازیکنان خیلی خوبی در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران داریم. من هیچ وقت در طول زندگی‌ام ندیده‌ام که بازیکنان این قدر برای تیم فداکاری کنند.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در پایان گفت‌: هدف و آرزوی من این است که به دور حذفی جام جهانی روسیه برسیم و برای این منظور نیز تلاش خواهیم کرد. به هیچ وجه نباید از حضور در مرحله گروهی راضی باشیم. باید جاه طلب باشیم و بزرگ فکر کنیم. ما به عنوان توریست به روسیه گام نخواهیم گذاشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------