پیراهن کاپیتان‌های محبوب پرسپولیس بر تن هافبک عراقی



  اخبار ورزشی,خبرهای   ورزشی,تیم ملی عراق

 هافبک بازیساز تیم ملی عراق بعد از اتمام لیگ فوتبال این کشور به جمع سرخپوشان اضافه شد و پس از ثبت قراردادش در هیات فوتبال رسما سرخپوش شد. 

به گزارش خبرانلاین  ؛ پیروزی دیلی، بشار رسن پس از صلاح حسن و هوار ملامحمد سومین بازیکن عراقی تاریخ پرسپولیس است که قرار است از این پس با شماره 5 سرخپوشان به میدان برود؛ شماره ای که جایگاه و ارزش بالایی در پرسپولیس دارد و بر تن بزرگان تاریخ این باشگاه بوده است. شماره 5 در تاریخ باشگاه پرسپولیس به مانند شماره‌هایی چون 7، 8، 9،17 و 24 شماره ای خاص به حساب می آید چرا که در اختیار بازیکنان بزرگ و کاپیتان های محبوب و افتخار آفرین این باشگاه چون حمید جاسمیان، محمد پنجعلی و افشین پیروانی قرار داشته است.

 

این شماره 3 فصلی بود که در بایگانی قرار داشت و در اختیار بازیکنی قرار نگرفته بود. قاسم دهنوی آخرین بازیکنی بود که با شماره 5 پرسپولیس در لیگ سیزدهم به میدان رفت و حالا بعد از 3 سال یک بازیکن خارجی این پیراهن را که شماره ای خاص در این باشگاه است برتن می کند و باید دید آیا این عراقی جوان که تعریف زیادی از توانایی های او می شود خواهد توانست در حد ارزش های این پیراهن ظاهر شود و خاطرات شیرین شماره پنج های افتخارآفرین سابق پرسپولیس را بار دیگر برای آنها تکرار کند. لازم به ذکر است فصل قبل حامد آقایی این شماره را انتخاب کرد اما هرگز فرصتی برای بازی نیافت و حالا به تیم نفت پیوسته است.

 

به این بهانه نگاهی داشته ایم به معروفترین شماره 5های تاریخ پرسپولیس و افتخارات آنها.

 

حمید جاسمیان؛اولین کاپیتان سرخ

اولین شماره 5 تاریخ پرسپولیس کسی نیست جز حمید جاسمیان، مدافع مستحکم و متعصب سالهای دور پرسپولیس و اولین کاپیتان تاریخ این باشگاه . در واقع باید گفت که این جاسمیان بود که به شماره 5 پرسپولیس، اعتبار و ارزش داد و آن را معروف کرد. جاسمیان را باید قدیمی ترین پرسپولیسی داست،او در بین بازیکنان کوچ کرده از شاهین به پرسپولیس از همه بزرگتر و باتجربه تر بود و در اولین بازی رسمی تاریخ پرسپولیس که تیرماه 1347 در جام حذفی تهران انجام شد، مقابل تیم سپهر با بازوبند کاپیتانی پرسپولیس وارد زمین شد و 2 گل نیز به ثمر رساند. جاسمیان در مسابقات جام باشگاههای آسیا که برای اولین بار پرسپولیس به عنوان اولین نمایتده ایران در آن شرکت می کرد، کاپیتان سرخها بود و به عبارتی اولین کاپیتان این تیم در بازیهای بین المللی نیز محسوب می شود.

 

محمد پنجعلی؛ پرافتخارترین کاپیتان

محمد پنجعلی در سال 55 به پرسپولیس پیوست و 18 سال عضو این تیم بود. شماره 5 محبوب سرخها طی سال‌های 67 تا 71 به مدت 5 سال کاپیتان اول سرخها بود و بعد از پروین، دومین رکوردار کاپیتانی در پرسپولیس است. تنها قهرمانی آسیایی پرسپولیس با کاپیتانی پنجعلی رقم خورد. پنجعلی یک مدافع کامل و بی نظیر بود که سالها در خط دفاعی پرسپولیس و تیم ملی درخشید.او نه تنها یک مدافع مستحکم و متعصب بود که یک رهبر خوب هم بود و کاپیتانی پرسپولیس، تیم ملی و کاپیتانی تیم منتخب آسیا را در زمان بازیگری تجربه کرد. پنجعلی را بهترین مدافع میانی تاریخ فوتبال ایران می دانند و خیلی ها معتقدند مدافعی به کیفیت او دیگر در فوتبال ایران ظهور نکرد.

 

افشین پیروانی؛ کاپیتانی متعصب، محبوب و پرافتخار

آخرین شماره 5 معروف پرسپولیسی هم افشین پیروانی است. کاپیتان متعصب سرخها که هنوز محبوب است و با گذشت سالها از خداحافظی اش از فوتبال قابل باور نیست این بازیکن متعصب در مستطیل سبز بازی نخواهد کرد. پیروانی 11 سال پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در 219 بازی به میدان رفت. پیروانی سالها در پرسپولیس و تیم ملی درخشید. او 3 فصل پیاپی کاپیتان سرخها بود. اولین قهرمانی پرسپولیس با رهبری او بدست آمد. پیروانی به نوعی اولین کاپیتان پرسپولیس در لیگ برتر و اولین کاپیتانی است که جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------