عابدینی: حق پخش برای لیگ هفدهم منتفی است



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی,فوتبال

رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال می‌گوید حق پخش تلویزیونی فوتبال برای فصل آینده منتفی شده است.

 امیر عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره طولانی شدن مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران و شرکت آدیداس برای عقد قرارداد دو طرفه، اظهار کرد: درخواست من از همه دوستان و اصحاب رسانه این است که به ما فشار نیاورند و با یک منطق و اصول حساب شده کار را پیش ببریم تا دوباره با پرونده‌هایی مانند جیووا مواجه نشویم. دوباره دعوا نکنیم و دوباره به پرداخت غرامت تهدید نشویم.

 

او با اشاره به ارسال متن قرارداد از سوی جیووا به فدراسیون فوتبال، افزود: ما قرارداد را به دو وکیل خوب ارائه کردیم که تسلط کاملی را بر پروتکل‌های بین‌المللی داشتند و تک تک کلمات انگلیسی را می‌فهمیدند تا آنها نظرشان را درباره قرارداد بگویند. وکلای ما ۱۰ آیتم را در آوردند که باید اصلاح می‌شد. ما همین ۱۰ آیتم را در یک نامه به آدیداس ارائه کردیم تا به سوالات ما جواب دهند و آنها را اصلاح کنند یا با آنها به ایران بیایند یا ما به آنجا برویم تا جلسه‌ای را برگزار کنیم.

 

رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: منتظر پاسخ مسئولان این شرکت هستیم و تا قبل از پاسخ آنها هیچ قراردادی را برای امضا توسط تاج پاراف نمی‌کنم. باید همه چیز شفاف باشد تا در آینده گرفتار نشویم.

 

عابدینی در پاسخ به این سوال که برخی تصور می‌کردند البسه آدیداس تیم ملی جوانان طبق مفاد قرارداد تحویل فدراسیون داده شده است و بابت آن پولی پرداخت نشده، گفت: تا زمان عقد قرارداد با آدیداس لباس داریم. قرار بود برای دیدار با ازبکستان پوشاک جدید تحویل ما شود که این اتفاق نمی‌افتد و ما از همان پوشاک سابق استفاده می‌کنیم. برای تیم ملی جوانان هم پوشاک آدیداس خریداری شده است. ما در انبار به اندازه کافی لباس داریم. با برنامه‌ریزی این کار را پیش می‌بریم.

 

وی با بیان اینکه باید قبل از قرارداد با آدیداس پرونده جیووا بسته می‌شد، گفت: باید کار جیووا را تمام می‌کردیم یا به شکایت آنها جواب می‌دادیم یا خودمان از آنها شکایت می‌کردیم. در رابطه با شکایت جیووا کارهای خوبی صورت گرفته و ان‌شاءالله این پرونده به زودی جمع می‌شود.

 

رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره اینکه کارگروه سه نفره کفاشیان، درخشان و ترابیان مدت‌هاست جلسه‌ای را برای حل مشکل جیووا برگزار نکرده‌اند، گفت: فغان‌پور مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال گزارش این جلسات را به من ارائه کرد و من به شخصه وارد این پرونده شدم. آن کارگروه دیگر این موضوع را پیگیری نمی‌کند. کفاشیان هم به دلیل مشغله زیادش در کمیته فوتسال وقت کافی برای رسیدن به این پرونده را ندارد. البته او به ما کمک می‌کند اما من و تاج این پرونده را دنبال می‌کنیم.

 

عابدینی در پاسخ به این سوال که در پرونده جیووا حق با چه کسی است و آیا فدراسیون سندی برای کنار گذاشتن این برند دارد، گفت: من دنبال این نیستم که حق با چه کسی است فقط می‌خواهیم با تعامل این قرارداد را فسخ کنیم و به مشکل نخوریم.

 

وی همچنین در واکنش به اینکه از زمان حضورش در فدراسیون فوتبال چه اقداماتی برای جذب منابع مالی انجام گرفته، تاکید کرد: در رابطه با تیم‌های ملی برنامه‌هایی را برای درآمدزایی طراحی کرده‌ایم که به زودی آنها را اعلام می‌کنیم.

 

رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره وضعیت اقتصادی سازمان لیگ و اینکه آیا اسپانسر طرف قرارداد با این سازمان به تعهداتش عمل کرده است یا نه، گفت: درباره سازمان لیگ دو بحث وجود دارد. باید ببینیم شرکت پردازش برای فصل بعد هم می‌ماند یا نه. اگر می‌ماند که هیچ و اگر می‌رود ما برنامه‌های دیگرمان را دنبال می‌کنیم.

 

عابدینی اضافه کرد: از فصل گذشته هم آنها ۳۰ میلیارد از مبلغ قرارداد را پرداخت کرده‌اند و حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان باقی مانده است. اگر به تعهدات خود عمل نکنند روش دیگری جز شکایت باقی نمی‌ماند.

 

وی درباره اینکه برای فصل جدید فوتبال ایران پولی از طریق حق پخش تلویزیونی فوتبال عاید باشگاه‌ها می‌شود، گفت: حق پخش منتفی شده و منتظریم در این‌باره قانونی تصویب شود منتهی حقوق تلویزیونی و حقوق محتوای فوتبال محفوظ است و ما می‌خواهیم آن را وصول کنیم. صداوسیما در این باره از ما زمان خواسته تا به یک توافق دست پیدا کنیم. امیدوارم شرایط خوبی برای فوتبال فراهم شود.

 

رییس سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه درآمدزایی فوتبال از طریق محتوا تا چه میزان خواهد بود، گفت: این کار جدیدی است. برخی‌ها در فضای مجازی از محتوای فوتبال استفاده می‌کنند که تک تک آنها را به دادگاه می‌کشانیم. بدون مجوز از محتوای فوتبال استفاده می‌کنند. قطعا باشگاه‌ها از این حقوق بهره‌مند خواهند شد اما نمی‌دانم چقدر حاصل می‌شود چرا که تاکنون صفر بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------