واقعا هازارد از رونالدو بهتر است؟



اخبار,اخبار ورزشی,رونالدو

خوزه مورینیو مربی تیم فوتبال چلسی اعتقاد دارد که فصل گذشته ادن هازارد از کریستیانو رونالدو بهتر بوده است.

سرمربی تیم فوتبال چلسی در مصاحبه ای جالب اعلام کرده است که هافبک بلژیکی تیمش خیلی بهتر از ستاره پرتغالی رئال مادرید است . مورینیو با هر دو بازیکن کار کرده. با رونالدو در رئال و با هازارد در چلسی همچنان مشغول به کار است. از این نظر او فرد مناسبی برای قضاوت در مورد این دو بازیکن است.

معمولا یک مربی باید نسبت به شاگرد قبلی خود نیز تعصبی داشته باشد . اما این اظهار نظر آقای خاص خوشبین ترین هواداران چلسی را نیز شگفت زده کرده است .

 

رونالدو با 48 گلی که در لالیگا به ثمر رساند خود را دست نیافتنی کرد.کسانی که بازی های رئال مادرید را تماشا کرده باشند از اهمیت نقش رونالدو در تغییر سرنوشت بازی های این تیم به خوبی آگاه اند.

 شاید دلیل این حمایت مورینیو از هازارد دو جامی بود که او با چلسی به دست آورد . اما رونالدو بدون کسب هیچ جامی بالاتر از لیونل مسی در گلزنی ظاهر شد و نهایت سعی خود را برای آوردن یک جام به برنابئو انجام داد .


نباید فراموش کرد رونالدو در رئال مادرید بازی می کند. سختی حضور در پرافتخارترین تیم جهان بر همگان واضح است . رئال مادرید فصل گذشته 118 گل در اروپا زده است که سهم رونالدو از این تعداد گل 40% بود. این یعنی یک آمار فوق العاده .

با توجه به آمار مورینیو را محکوم به این می کنیم که با تامل سخن نگفته است. رونالدو در 35 بازی لالیگا 48 گل به ثمر رسانده ولی هازارد که در هر 38 بازی چلسی در لیگ برتر حاضر بوده تنها 14 بار توپ را وارد دروازه حریفان کرده است. هافبک بلژیکی در تعداد پاس گل ها نیز از رونالدو عقب است به طوری که سهم رونالدو 16 و سهم او 9 پاس گل بوده است.


نکته مثبتی که در مورد هازارد دیده می شود توانایی او در خلق موقعیت برای تیمش است. او در طول رقابت های لیگ جزیره بیشتر از هر بازیکن دیگری با خطا متوقف شده است( 113 بار). ولی این مسئله مانع نشد که او پاس های کلیدی خودش را به مقصد برساند و برای تیمش موقعیت ساز شود.


در نهایت این گل زدن است که مهمترین آمار را در دنیای فوتبال به وجود می آورد. کاری که رونالدو در انجام آن فوق العاده است.

 

شاید هازارد عملکرد تهاجمی بهتری داشته باشد اما فصل گذشته این رونالدو بود که تاثیر گذاری بیشتری در تغییر سرنوشت بازی ها داشت.


ادعای مورینیو که هافبک او بهتر از ستاره پرتغالی است خیلی عجیب و غریب نیست چون هازارد کارآیی لازم را برای تیم او داشته است.

 

اما با دقت در این مقایسه متوجه می شویم شخصیت برجسته رئالی ها از درصد برتری بیشتری نسبت به ادن هازارد برخوردار است.

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------