آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

300 میلیون دلار برای چند عدد مُشت ناقابل



اخبار,اخبار ورزشی,بوکس

 

بامداد یکشنبه «لاس‌ وگاس» لحظات باورنکردنی‌ای را سپری کرد؛ این شهر که میزبان «مبارزه قرن» بود، کمتر چنین التهاب ورزشی‌ای را به خود دیده بود. اما ماجرا ساده بود؛ قرار بر این بود که فلوید می ‌ودر، قهرمان بوکس پرآوازه آمریکایی، به مصاف مانی پاکیائو، رقیب مطرح فلیپینی‌اش برود و برای مقدار قابل‌توجهی پول به جان یکدیگر بیفتند.

 

این مبارزه از آن جهت اهمیت داشت که پنج سال زمان برده بود تا دو رقیب تصمیم گرفتند بالاخره رودرروی هم بایستند. می‌ ودر 47 مسابقه حرفه‌ای برگزار کرده بود و هرگز مقابل رقیب تن به شکست نداده بود. در سوی مقابل هم پاکیائو، با 57 پیروزی در مقابل شش شکست تبدیل به اسطوره مردم فیلیپین شده بود و در چند سال گذشته بی‌رقیب نشان داده بود.

 

مبارزه دو نفر از بهترین بوکسورهای تاریخ را در نهایت می ‌ودر آمریکایی با امتیاز و نه با ناک‌اوت‌کردن، به سود خود خاتمه داد تا در تاریخ بوکس جاودانه‌تر شود. او حالا 48 مسابقه داده که هر 48 مبارزه را با پیروزی سپری کرده است.

قهرمان زندانی

فلوید می ‌ودر، از 18 سالگی بوکس را به صورت حرفه‌ای شروع کرد و در اولین مسابقه حرفه‌ای‌اش رقیب را ناک‌اوت کرد.

 

بوکس را از پدرش «می ودر سینیور» آموخته است. پدری که در دو چیز شهره است؛ اولی بوکس و دیگری قاچاق مواد مخدر! پدر می‌ ودر با وجود قهرمانی‌های زیادی که در رشته بوکس به دست آورده، پنج سال را پشت میله‌های زندان بوده تا تاوان قاچاق مواد مخدرش را بدهد.

 

عموی می ‌ودر هم دیگر مربی اوست. البته عموی این بوکسور مشهور دنیا هم سابقه درخشانی ندارد. او اگرچه بوکس را به صورت حرفه‌ای کار کرده، ولی دست بزنش خوب بوده و به‌دلیل کتک‌زدن نامزدش تا آستانه زندانی‌شدن پیش رفت، ولی درنهایت به 24 هفته رفتن به کانون اصلاح و تربیت و پرداخت هزار دلار جریمه، محکوم شد. خود می ‌ودر هم البته داستان خوشی ندارد.

 

او که توانست در «مبارزه قرن» با امتیازهای 118 بر 110، 116 بر 112 و 116 بر 112 پاکیائو را از پیش‌رو بردارد، 50 روز آب خنک خورده است. جرمش هم مشابه با جرم عمویش است. او که چهار فرزند دارد به جرم کتک‌زدن همسرش محکوم و زندانی شد.

نماینده مجلس و بوکس

رقیب می ‌ودر، یعنی پاکیائو فیلیپینی آدم به‌نسبت آرام‌تری است. پاکیائو که حالا در فیلیپین تبدیل به اسطوره بی‌بدیل مردم شده است، نماینده مجلس بوده و دستی هم بر موسیقی پاپ دارد. از او به عنوان «جنتلمن» یاد می‌کنند و به احترامش می‌ایستند.

 

او هم کار حرفه‌ای‌اش را زود شروع کرده، ولی برای ناک‌اوت‌کردن اولین رقیبش چهار مبارزه منتظر مانده است. دو سال از می ‌ودر کوچک‌تر است و می‌گویند ضربات مشت سنگینی هم دارد.

حق پخش

پنج سال زمان برد تا این دو بوکسور راضی شوند رودرروی هم بایستند. این دو خیلی اتفاقی در سالن بسکتبال میامی‌هیت با هم روبه‌رو می‌شوند. می ‌ودر شماره تلفن پاکیائو را می‌گیرد و چند ساعت بعد به او زنگ می‌زند.

 

او از پاکیائو می‌خواهد با هم مبارزه کنند؛ خواسته‌ای که روایت «مبارزه قرن» را سر زبان‌ها انداخت. شایعه مبارزه این دو نفر خیلی زود همه‌چیز را به واقعیت تبدیل کرد. دو کانال تلویزیونی HBO و SHOWTIME که اولی با پاکیائو و دومی با می ‌ودر قرارداد داشتند، دست‌به‌کار شدند تا همه‌چیز را مهیا کنند.

 

برای تکمیل اطلاعات در این زمینه همین بس که ارزش قرارداد می ‌ودر با این کانال تلویزیونی 200 میلیون دلار است! حق پخش این مبارزه اما دو برابر دستمزدی است که می ‌ودر از شوتایم می‌گیرد. درواقع حق پخش این بازی به ارزش 400 میلیون دلار فروخته شد.

آتش‌بس

خبر مبارزه این دو بوکسور مشهور دنیا چنان زبان‌به‌زبان چرخید که دنیا خبر‌دار شدند اما موردی که بیش از همه بازتاب داشت، خبر آتش‌بس در فیلیپین بود. ارتش فیلیپین که با شورشی‌های این کشور در جدال فرسایشی است، به توافق مهمی دست یافتند.

 

آن‌طور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، دو طرف توافق کردند که هنگام پخش مبارزه پاکیائو با می ‌ودر آتش‌بس اعلام شود تا همه با خیال راحت این مسابقه بوکس را ببینند.

بلیت ‌گران‌قیمت

«مبارزه قرن» علاوه بر میلیون‌ها تماشاگر تلویزیونی، 16 هزارو 800 نفر تماشاگر ویژه هم داشت که از نزدیک این بازی را دیدند؛ از کلینت ایست‌وود و رابرت دنیرو گرفته تا آندره آغاسی، بن افلک، بیانسه و... . نکته مهم اما قیمت این بلیت‌ها بود که به ارزش 10 هزار دلار یعنی 33 میلیون تومان به فروش رفت!

پول، پول و باز هم پول

فلوید می ‌ودر که در نهایت فاتح این مبارزه بزرگ شده، نقدا و علی‌الحساب صد میلیون دلار به جیب زده است! درواقع گفته می‌شود این دو بوکسور روی هم نزدیک به 300 میلیون دلار برای همین مبارزه پاداش خواهند گرفت؛ رقمی که فقط صد میلیون آن علی‌الحساب به می ‌ودر داده شده است تا این بوکسور 38 ساله آمریکایی منتظر بقیه پاداشش، که قطعا بسیار بیشتر از پولی است که به پاکیائو می‌رسد، بماند.

 

می ‌ودر که پیش از این مسابقه هم به‌عنوان ثروتمندترین ورزشکار دنیا معرفی شده بود، حالا می‌گوید به رؤیایش رسیده است: «رؤیایم این بود که یک شب در یک مسابقه که پاداش آن 9رقمی است، شرکت کنم. حالا به این هدفم رسیده‌ام و به خداحافظی فکر می‌کنم».

 

می ‌ودر قرار است یک مسابقه دیگر بدهد و برای همیشه از دنیای بوکس خداحافظی کند: «حالا هم و غمم این است که بچه‌هایم کمبودی نداشته باشند. خیلی‌ها درباره من قضاوت می‌کنند ولی تنها کسی که می‌تواند من را قضاوت کند خداست».


اخبار ورزشی - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------