من ارزان‎ترین مربی هستم با بهترین نتایج



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: «در کرواسی هم مثل ایران زن ها همه کاره هستند. من زن ذلیل هستم. همسرم وکیل است و نمی تواند با من باشد.

برانکو ایوانکوویچ که سه شنبه شب میهمان برنامه "امشب" شبکه یک بود، اظهار داشت: «من برانکو ایوانکوویچ هستم. برای دومین بار در ایران هستم. این جمله را می گویم که ایران کشور دوم من است. در ایران لحظات بسیار زیبایی را سپری کردم. زمانی که مربی تیم ملی بودم، روزهای موفقیت آمیزی داشتم و امیدوارم این بار هم این خاطرات تکرار شود.»

وی درباره اینکه در 61 سالگی خوش تیپ به نظر می رسد گفت: «من مثل قبل نیستم. بلکه بهتر از قبل هستم.»

سرمربی پرسپولیس درباره شباهت فرهنگ ایران و کرواسی اظهار داشت: «یک تئوری هست که ریشه اصلی کروات ها به ایران باستان برمی گردد. در مرکز ایران قدیم یک قبیله به نام هوربات بوده است. در تخت جمشید هم اثری کشف شده است که سمبل پرچم کرواسی در آن دیده می شود. بهترین دلیل نزدیکی فرهنگ ما این است که کروات های زیادی به ایران می آیند.»

وی درباره اینکه رفتارهایش به ایرانی ها شبیه است گفت: «وقتی به ایران آمدم این من بودم که باید خودم را تطبیق می دادم. طبیعی است علاقمند بودم هر چه سریع تر خودم را با مردم ایران تطبیق بدهم.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه رضا چلنگر الان کجاست بیان داشت: «رضا یک مشکل کوچک دارد و مرخصی کوچکی گرفته است. البته این به من هم بستگی دارد که چقدر در ایران بمانم. ما دو نوع مربی داریم. یک نوعش مربیانی هستند که اخراج می شوند. نوع دوم مربیانی هستند که اخراج خواهند شد.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه در زمان حضورش در تیم ملی، همه چیز بر کاکل علی دایی می چرخید گفت: «دایی آن زمان آخرین روزهای فوتبالش بود و استحقاق حضور در جام جهانی را داشت. او یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران هستند. این واقعیت ندارد که تیم ملی روی کاکل دایی می چرخید. او مقابل مکزیک به میدان رفت اما دایی در بازی با پرتغال بازی نکرد.»

وی ادامه داد: «ما وضعیت بدی پیش از جام جهانی داشتیم. 5 بازیکن اصلی تیم ملی به سختی مصدوم شده بودند. این نفرات بدون آماده سازی جام جهانی را آغاز کردند. علی کریمی، پایش شکسته بود. مهدوی کیا کمرش مشکل داشت. هاشمیان لیگامنتش مشکل داشت. زندی عضله اش درد می کرد و ستار زارع هم رباط صلیبی پاره کرده بود. علی دایی و سهراب بختیاری زاده هم چون در لیگ بودند در تمرین حضور زیادی نداشتند.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا پس از جام جهانی 2006 آلمان به ایران نیامد گفت: «روز اول جولای قرارداد من تمام شده بود. در فدراسیون آن زمان تغییراتی به وجود آمد. من اگر می توانستم یک ماه یا دو ماه اینجا باشم، نمی توانستم رییس فدراسیون را ببینم. من قبل از رفتن مصاحبه کردم. در فردریش هافن همه موضوعات را بیان کردم.»

وی درباره اینکه آیا برادرش به ایران نمی آید اظهار داشت: «او اگر بیاید برای دیدن من می آید. این فرد مربی خوبی به ویژه در رده پایه دارد. فقط یک مشکل دارد و آن هم این است که برادر من است.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه گفته می شد برادرش معلم ورزش بوده و با لابی برانکو به ایران آمد گفت: «اینطور نیست. برادرم دوره عالی مربیگری را طی کرد و سال ها مدیر مدرسه فوتبال در باشگاهی که من بودم محسوب می شد. او در سال 84 در برق شیراز بود و تیم را حفظ کرد.»

وی درباره اینکه چرا فارسی یاد نگرفته است اظهار داشت: «این یک ضعف بزرگ من است. 5 سال در ایران بودم. بزرگ ترین مقصر رضا بود چون اجازه نداد من زبان یاد بگیرم و اگر یاد می گرفتم نانش بریده می شد.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه در کرواسی رستوران دارد بیان داشت: «من در کرواسی یک مرکز ورزشی دارم. همین طور شیرینی فروشی دارم و دو کافی شاپ دارم. حدودا 25 نفر هم در این مکان ها شاغل هستند. مرکز ورزشی ام دو سالن فوتسال دارد. یک مرکز فیتنس دارد.»

وی درباره اینکه آیا این اماکن را پس از حضور در تیم ملی ایران ساخته است گفت: «بله. من ارزان ترین مربی هستم با بهترین نتایج.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود مربی نتیجه گرایی است تا تاکتیک محور اظهار داشت: «به هر حال در فوتبال نتیجه از هر چیزی مهم‌تر است. ایده آل این است که تاکتیک، نتیجه و جوانگرایی با هم باشد اما در فوتبال حرفه ای نتیجه از هر چیزی مهم‌تر است.»

وی درباره اینکه آیا ازدواج کرده است یا نه گفت: «بله؛ من ازدواج کردم و دو فرزند دارم. البته در کرواسی هم مثل ایران زن ها همه کاره هستند. من زن دلیل هستم. همسرم وکیل است و در مرکز امور اجتماعی ساکن است. او نمی تواند با من باشد چون شاغل است.»

سرمربی پرسپولیس درباره مشکلات تیم در آغاز فصل اظهار داشت: «مشکلاتی بوده است. قبل از هر چیز وضعیت بازیکنانی که قراردادشان تمام شده بود مشخص نبود. بزرگ ترین مشکل این بود که مدیر فعلی یک روز قبل از آغاز تمرین آمد. بنابراین ما به صورت موازی هم تمرین را شروع کردیم و هم تیم را جمع کردیم. من تصویر واضحی از هدفم داشتم. طبیعی است که انسان همیشه به آنچه می خواهد نمی رسد. من فکر می کنم الان یک تیم خوب تشکیل داده ایم و نیاز به زمان داریم. ما 25 بازیکن با 25 شخصیت داریم و ساده نیست که یک شبه مشکلات را حل کنیم.»

وی درباره عدم حضور بازیکن بازیساز در پرسپولیس گفت: «مشکل بازیکن بازیساز یک مشکل جهانی است. در دنیا بازیکنان بازیساز خوبی وجود ندارند.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود مهدی طارمی را نمی پسندد بیان داشت: «این حرف ها چیست. طارمی برای بازی اول محروم بود. من وقتی به ایران آمدم او بازی می کرد. این بازیکن پتانسیل عظیمی دارد. او پتانسیل اروپایی دارد و اگر از همه توانش استفاده کند بالا و بالاتر می رود. کدام مربی است که از طارمی خوشش نمی آید؟»

وی درباره اینکه روزی ایمان مبعلی را از لیست جام جهانی کنار زد گفت: «من خودم مبعلی را کشف کردم و او را به بوسان بردم. برای جام جهانی فقط 23 بازیکن باید می بردیم.»

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا با سید جلال حسینی مشکل دارد اظهار داشت: «چه مشکلی می توانم با حسینی داشته باشم؟ او را آخرین بار 12 سال پیش دیدم.»

برانکو در مورد اینکه عده ای می‌گویند که او با دور زدن بلاژویچ سرمربی تیم ملی ایران شده بود گفت: «چیرو یکی از بهترین مربیان جهان است و من 7 سال با او همکاری کردم. این شانس خوب من بود که با او همکار باشم. وقتی برای کار به ایران دعوت شد از من هم خواست تا او را همراهی کنم.حضور در ایران برای من یک تجربه جدید بود اما نتوانستیم به اهدافی که می‌خواهیم برسیم.

 

چیرو البته پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال ایران داشت اما نپذیرفت و 2 ماه بعد این پیشنهاد به من شد و من قبول کردم. من ایران را می‌شناختم و به همین دلیل قبول کردم که به اینجا بیایم تا مشغول به کار شوم.»

وی درباره اینکه چه نظری درباره روند تیم ملی دارد گفت: «من تیم ملی ایران را دنبال می کردم. قبل از هر چیزی، باید گفت حضور تیم ایران در جام جهانی یک موفقیت است. همین طور در جام جهانی تیم ایران یک نتیجه مطلوب گرفت. بازی خوبی با نیجریه انجام شد و به همان زیبایی با آرژانتین بازی کرد. فکر می کنم مقابل بوسنی شجاعت تیم ایران کم شد چون با پیروزی در برابر این تیم می شد به دور بعدی صعود کرد.»

برانکو درباره اینکه می گویند او هم مانند کی روش یک مربی محتاط و ریسک ناپذیر است بیان داشت: «این درست نیست. با تیم ایران در بوسان اول شدیم. کره را در کره بردیم. با تیم ما که جوان بود. در بازی های آسیا هم ورود کردیم. 4 گل به کره زدیم که چهارم جهان بود. باید ریسک کرد که این اتفاق رخ بدهد. من مربی هستم که ریسک هم می کنم. مشخص است نتیجه مهم تر است. چون نتیجه همه چیز را به حرکت می آورد.»

اخبار ورزشی - جام نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------