یک رسوایی دیگر در حوزه ورزش



اخبار,اخبار ورزشی,المپیک

كاربران چينی اينترنت می گويند ترانه بازی های المپيک چين كپی موسیقی انیمیشن معروف «يخ زده» است.

به گزارش هالیوود ریپورتر، شباهت‌های بین این دو ترانه آنقدر زیاد است كه موجب مطرح شدن بحث كپی رایت شده است.

طنین پیانو، لحنی شكننده اما مبارزه جویانه، همراهی گروه كر، همه و همه یادآور ترانه مشهور «بگذار برود» از انیمیشن «یخ زده» دیسنی است.

ترانه «رقص روی یخ و برف» یكی از ۱۰ ترانه رسمی است كه پكن به عنوان كاندیدای شهر برای بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ معرفی كرده است.

كاربران چینی اینترنت باور دارند كه تم ترانه مدعی ۲۰۲۲ پكن كه سان نان و تان جینگ خوانندگان آن هستند نسخه كپی «بگذار برود» است كه ایدینا منزل در نقش السا در «یخ زده» اجرا كرد.

منتقدی در یك سایت چینی نوشته است: آنها خیلی هوشمندانه عمل كرده‌اند. هر چه را كه می‌شد تغییر داده‌اند. اما در هر حال موسیقی و ریتم كاملا شبیه یكدیگر هستند و شما تصور می‌كنید كه دارید «بگذار برود» را گوش می كنید.

كاربر دیگری نوشته است، نمی شود گفت این ترانه كپی آن ترانه است، اما اقتباسی كامل از آن است.

یك ویدیو كه در چین خیلی هم دیده شده همه شباهت‌های این دو ترانه را با هم مقایسه كرده است.

البته میزبانی پكن در سال ۲۰۲۲ بدون همه مناقشات مربوط به موسیقی «یخ زده» باز هم بهترین نخواهد بود. تصمیم این كه پكن اولین شهری باشد كه هم میزبان المپیك تابستانی و هم زمستانی شود، در دنیا با انتقاد زیادی روبه رو شده و منتقدان اجتماعی می‌گویند چین به بهتر شدن مسایل حقوق بشری توجهی نمی‌كند و منتقدان ورزشی هم می‌گویند پكن برف كافی برای برگزاری این رقابت‌ها ندارد تا بخواهد ورزش‌های زمستانی را میزبانی كند.

در عین حال دوباره این مساله مطرح شده كه چین به مسایل مربوط به كپی رایت احترام نمی گذارد. ماه پیش نیز سینماها مجبور شدند تا انیمیشن «اتو ربات‌ها» را به دلیل این كه كاملا یادآور «ماشین‌ها» ساخته پیكسار بود، پایین بیاوردند هر چند كارگردان آن ادعا می‌كرد هرگز این انیمیشن را ندیده است.

«یخ زده» محصول سال ۲۰۱۳ با فروش بیش از یك میلیارد دلار در سراسر جهان به موفقیت بزرگی دست یافت كه موجب شد تا ساخت قسمت دوم آن در دستور قرار بگیرد.

اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------