عجیب ولی واقعی؛ ستاره در لیست مازاد برانکو / سرمربی پرسپولیس می خواهد بازیکن کروات جذب کند



اخبار,اخبارورزشی,خرید فرناندو گابریل برای پرسپولیس

ستاره برزیلی پرسپولیس در لیست بازیکنان مازاد سرمربی قرار گرفت و آن طور که از شواهد بر می آید وی نظر مساعدی برای حفظ این بازیکن ندارد..

بدون شک تنها خرید خوب حمید درخشان برای پرسپولیس، فرناندو گابریل بود. هافبک برزیلی ای که خیلی زود توانست خودش را تبدیل به بازیکن محبوب هواداران کند.

ما هم از شنیدن این خبر شوکه شدیم اما واقعیت امر این است که گابریل در لیست بازیکنان مورد نظر برانکو ایوانکوویچ برای فصل بعد قرار نداشته و سرمربی پرسپولیس به مسئولان باشگاه اعلام کرده که نیازی به این هافبک برزیلی ندارد.

در حالی که تا قبل از حضور برانکو به پرسپولیس گابریل جزو بهترین و تاثیر گذارترین بازیکنان پرسپولیس محسوب می شد سرمربی کروات سرخ ها پس از پیوستن به این تیم عرصه را بر گابریل تنگ کرد.

داستان از این قرار بود که درست در روزهایی که پرسپولیسی ها خودشان را برای حضور در دربی هشتادم آماده می کردند برانکو با تعدادی از بازیکنان تیمش جلسه هایی را برای تشریح وظایف آنها در زمین برگزار کرد. از آنجایی که برانکو در این جلسات از مهدی طارمی خواسته بود کمی عقب تر بازی کند به طور اتوماتیک وار طارمی را جایگزین گابریل کرده بود و در پست هافبک دفاعی نیز دو بازیکن دیگر را به میدان فرستاد تا گابریل در شب دربی متوجه شود که هیچ جایی در ترکیب تیم پرسپولیس ندارد.

اصل ماجرا این است که برانکو هیچ اعتقادی به فرناندو ندارد. او چندی پیش در محفلی خودمانی گفته بود گابریل در حد لیگ دسته سوم کرواسی هم نیست و بازیکنی که دوندگی نداشته باشد به درد نمی‌خورد.

برانکو هرگز قصد نداشت به گابریل در دربی میدان دهد. فرناندو روز بازی با استقلال در لیست 18 نفره نبود و در حالی که گفته شد مصدوم بوده اما رسما از لیست خط خورده بود که احتمالا این ماجرا به مسائلی مرتبط می‌شود که برانکو فعلا قصد فاش کردن‌شان را ندارد.

برانکو پیش از این نیز نشان داده بود به گابریل اعتقادی ندارد و کنار گذاشتن او قابل پیش‌بینی بود اما اینکه چطور قبل از دو بازی مهم می‌گوید "فصل برای گابریل تمام شده" ریشه در اتفاقاتی دارد که فعلا بر همه پوشیده است.

پانادیچ در بازی استقلال خوزستان به گابریل بازی نداد اما برانکو در اولین بازی مقابل سپاهان او را در ترکیب گذاشت. دقیقه 66 فرناندو تعویض شد و به تعویضش اعتراض کرد تا برانکو مقابل لخویا در قطر او را 90 دقیقه به نیمکت میخکوب کند. در دو بازی نسبتا بی‌اهمیت برانکو 90 دقیقه از گابریل بازی گرفت و مقابل بنیادکار در دقیقه 66 او را از زمین بیرون کشید تا رسیدیم به دربی که کلا فرناندو را از لیست بیرون گذاشت.

هافبک برزیلی پرسپولیس که پیش از آن نیز برای دریافت حق و حقوقش بارها به باشگاه مراجعه کرده بود این بار نیز کوشید تا شاید با دخالت مسئولان باشگاه شرایط به گونه ای رقم بخورد که مشکلات او حل شود اما باشگاه نشینان که می دانستند برانکو نظر مساعدی برای حفظ گابریل ندارد تماس ها و پیام های هافبک برزیلی را بی پاسخ گذاشتند.

نکته قابل توجه دیگر در مورد پرونده گابریل جایی است که با توجه به عدم تدبیر مدیران و مربیان سابق پرسپولیس قرارداد این بازیکن فقط تا پایان بازی های لیگ برتر منعقد شده و این نشان می دهد که مسئولان سابق باشگاه حتی پیش بینی فصل آینده را نکرده بودند.

جدا از اینها گابریل که حالا با کم محلی باشگاه پرسپولیس و سرمربی تیمش مواجه شده از مدیر برنامه هایش خواسته تا به دیگر پیشنهادهایش پاسخ مثبت بدهد. پیشنهادهایی که البته یکی دو تا هم نیستند و بیشتر تیم های مطرح فوتبال ایران به دنبال جذب این بازیکن برزیلی هستند.

از آنجایی که گابریل در طول مدت زمانی کوتاه حضور در پرسپولیس، بازی های خوبی را برای این تیم انجام داده و هواداران پرسپولیس از او رضایت دارند ماجرای اخراج او از پرسپولیس از دید بعضی ها کمی مشکوک به نظر می رسد.

در این مورد حتی می شنویم که برانکو قصد دارد با خلوت کردن لیست بازیکنان پرسپولیس، نفرات خارجی جدیدی که البته هموطن او و کروات هستند را جایگزین آنها کند تا از هر لحاظ شرایط به سود او شود!

شنیده ها در مورد ماجرای جدایی گابریل از پرسپولیس بدین صورت است که هافبک برزیلی فقط منتظر دریافت مطالباتش از باشگاه است و برای ترک ایران حتی بلیت هواپیمای خود را نیز رزرو کرده است.

در این میان اگر دیدید این بازیکن خلاق برزیلی به یک باره سر از تیم های رقیب درآورد چندان تعجب نکنید.


اخبار ورزشی - جام نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------