آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!

تیم فوتبال استقلال که برای یک روز صدر جدول را به رقیب سنتی داده بود، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین به…

جدال فرکی و برانکو در داربی ایران



اخبار,اخبار ورزشی,داربی ایران

حساسیت دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر فوتبال بر سایر دیدارهای این هفته سایه انداخته است.

هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی پنج‌شنبه و جمعه 22 و 23 مرداد ماه برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین این بازی‌ها پرسپولیس در اصفهان به مصاف سپاهان خواهد رفت. حساسیت بالای دیدار سپاهان و پرسپولیس که به نوعی داربی ایران محسوب می‌شود، روی سایر دیدارهای هفته سوم سایه سنگینی انداخته است.

پنج‌شنبه 22 مرداد ماه
سپاهان – پرسپولیس؛ ساعت 19:25، فولادشهر اصفهان
بدون هیچ شک و تردیدی دیدار زرد و سرخ‌های فوتبال ایران حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر است. همیشه دیدار این دو تیم حساس و تماشایی از کار در می‌آید اما این بار موقعیت جدولی و شرایط دو تیم هم بر این حساسیت و جذابیت افزوده است.

 

سپاهان یکی از دو تیمی است که تمام امتیازهای دو هفته اول لیگ را گرفته و از همان ابتدا در صدر جدول قرار گرفته است اما پرسپولیس از دو بازی تنها یک امتیاز گرفته و برانکو این روز‌ها روی لبه تیغ گام برمی‌دارد.

شکست پرسپولیس در این دیدار که البته دور از ذهن هم نیست، نه تنها سرخ‌پوشان را وارد بحران تازه‌ای می‌کند بلکه پایه‌های نیمکت برانکو ایوانکوویچ را هم سست می‌کند.

 

حسین فرکی که روزگاری روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران کنار دست برانکو می‌نشست این بار رو در روی او و با اندیشه غلبه بر او قرار گرفته است.

پرسپولیس در دو بازی اول خود در چند منطقه از جمله دروازه تزلزل زیادی داشته و اشتباه‌های فردی دروازه‌بان این تیم در نتایج ضعیف پرسپولیس موثر بوده است. مشکل وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم سوشا مکانی دروازه‌بان اول سرخ‌ها در بازی با سپاهان هم محروم است.

سپاهان هم محرم نویدکیا را ندارد، بهترین بازی‌ساز تاریخ سپاهان به دلیلی نامعلوم چند روزی است سر تمرین تیم نمی‌رود و حتی حسین فرکی هم از دلیل این کار بی‌خبر است!

* سیاه‌جامگان – نفت تهران؛ ساعت 17:45 ورزشگاه ثامن مشهد
رسول خطیبی فصل پانزدهم را اصلا خوب شروع نکرده و در هر دو بازی ابتدای فصل بازنده بوده است. سیاه جامگان مشهد که می‌خواهد خاطره ابومسلم را برای هوادارانش زنده کند تا این جا در قد و قواره "سیاه جامگان خاطره‌انگیز" مشهدی ظاهر نشده است.

 

این تیم هفته سوم میزبان بهترین تیم ایران در فصل چهاردهم است و به همین دلیل کارش برای تغییر روند باخت و ناکامی در هفته سوم خیلی سخت است.

نفت تهران اما بر خلاف انتظارها از دو بازی اول فصل فقط دو امتیاز گرفته و بی‌صبرانه به دنبال کسب اولین پیروزی فصل می گردد. به ویژه این که نفت چند روز دیگر باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود و به شدت به روحیه قوی نیاز دارد؛ روحیه قوی هم فقط با برد شکل می‌گیرد.

* ملوان – استقلال اهواز؛ ساعت 18:30 ورزشگاه تختی انزلی
قوی سپید انزلی که ابتدای فصل با استخدام عنوان‌دارترین مربی لیگ برتر به آرزوهای بزرگ می اندیشید، در هفته سوم باید با تفکر یک مربی دیگر به میدان برود. امیر قلعه‌نویی خیلی زودتر از حد تصور از جمع ملوان جدا شد و جای خود را به حمید استیلی داد.

 

یک استقلالی از تیم کم‌بضاعت ملوان رفت تا یک پرسپولیسی با علم به مشکلات مالی به انزلی بیاید. هنوز هم کنار نام استیلی فریادهای اعتراضی هواداران پرسپولیس به خاطر ناکامی‌های این تیم تحت هدایت استیلی به گوش می‌رسد. مربی جوان ملوان به شدت به دنبال جایگزینی یک خاطره خوش کنار نامش است.

* صبا – گسترش فولاد؛ ساعت 19:25 ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
علی دایی با تیم جدیدش توانسته دو امتیاز از دو بازی بگیرد. با همین تعداد امتیاز جایگاه صبا در جدول خیلی بهتر از گسترش فولاد است. ضمن این که یکی از این دو امتیاز را صبا برابر نفت در تهران کسب کرده و این خود گواه توانایی بالای این تیم است.

 

گسترش فولاد هم با فراز کمالوند به روزهای خوب فکر می‌کند اما فعلا حرکتی درخور اندیشه‌اش نداشته است. جذابیت دیدار صبا و گسترش با هدایت دایی و کمالوند قابل پیش‌بینی است.

جمعه 23 مرداد ماه
* تراکتورسازی – راه‌آهن؛ ساعت 18:30 ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
تیمی که با جنجالی‌ترین حالت ممکن در روز آخر فصل چهاردهم قهرمانی را از دست داد، این هفته به دیدار تیمی می‌رود که با جنجال فراوان در لیگ برتر ماندگار شد.

 

کفه ترازو در داربی جنجالی‌ها در تبریز به سمت میزبان سنیگنی می‌کند. نمایش خوب تراکتورسازی برابر گسترش فولاد در هفته دوم و پیروزی قاطع بر این تیم خود به خوبی گواه قدرت سرخ‌های تبریزی در خانه است.

* استقلال – ذوب‌آهن؛ ساعت 19:20 ورزشگاه آزادی تهران
فردای روزی که پرسپولیس با سپاهان دیدار می‌کند، استقلال در خانه به دیدار دیگر تیم اصفهانی می‌رود. تیم خوب و دوست‌داشتنی ذوب‌آهن در فصل قبل که قهرمانی جام حذفی را نیز به چنگ آورد، فصل تازه را خوب آغاز نکرده و نتایج قابل قبولی نگرفته است. دو باخت برابر ملوان و سپاهان حاصل کار تیم یحیی گل‌محمدی در دو هفته اول است. این مربی جوان و تیم سخت‌کوشش این هفته فقط به پیروزی فکر می‌کنند.

استقلال مظلومی اما دو هفته اول فصل را به خوبی طی کرده و با نمایش دیدنی تمام امتیازات ممکن را کسب کرده است. هواداران استقلال این روزها خوشحال‌ترین هواداران فوتبال در ایران هستند.

* فولاد – استقلال خوزستان؛ ساعت 19:20 ورزشگاه غدیر اهواز
یکی از داربی‌های خوزستانی فصل این هفته برگزار می‌شود. فولاد به دیدار تیمی می‌رود که هفته قبل پرسپولیس را برده و روحیه به شدت بالایی دارد.

 

استقلال هم پس از بردن سرخ‌های تهران به دنبال شکست دادن سرخ‌های اهواز است و در مجموع اگر گرد و غبار و گرمای شدید هوا اجازه دهد، اهوازی‌ها بازی جذاب و تماشایی را خواهند دید.

* سایپا – پدیده؛ ساعت 19:25 ورزشگاه انقلاب کرج
سوت آغاز آخرین دیدار هفته سوم لیگ برتر در کرج به صدا درمی‌آید. تیم مجید جلالی یکی از خوب‌های شروع فصل پانزدهم بوده و با چهار امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است.

 

این تیم بازی‌های روان و خوبی در دو هفته اول به نمایش گذاشته ولی این هفته باید به مصاف تیمی برود که آسان نمی‌بازد. پدیده در دو بازی اول خود دو تساوی کسب کرده و هنوز نتوانسته طعم پیروزی را بچشد.

جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال
1 – استقلال 6 امتیاز

2 – سپاهان 6 امتیاز

3 – تراکتورسازی 4 امتیاز

4 – سایپا 4 امتیاز

5 – استقلال اهواز 4 امتیاز

6 – استقلال خوزستان 3 امتیاز

7 – ملوان 3 امتیاز

8 – پدیده 2 امتیاز

9 – فولاد 2 امتیاز

10 – صبا 2 امتیاز

11 – نفت تهران 2 امتیاز

12 – پرسپولیس 1 امتیاز

13 – راه‌آهن 1 امتیاز

14 – گسترش فولاد 1 امتیاز

15 – سیاه‌جامگان 0 امتیاز

16 – ذوب‌آهن 0 امتیاز

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------