آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

ملی پوش ایرانی در کشور ورشکسته اروپایی ، ریاضت اقتصادی ندیده!



اخبار,اخبار ورزشی,کریم انصاری فرد

کریم انصاری فرد در فصل جدید شماره 11 پانیانیوس یونان را به تن می کند.

در حالی که خیلی ها پیش بینی می کردند او پس از فصل سختی که در اروپا داشت به لیگ برتر برمی گردد، برای ماندن در اروپا تلاش کرد و سرانجام به لیگ حرفه ای یونان پیوست.

 

انصاری فرد پس از امضای قرارداد دو ساله با این باشگاه در گفت و گو با خبرآنلاین؛ درباره انتقال خود توضیحاتی می دهد.


از روز اولی شروع کنیم که باشگاه پانیانیوس سراغ تو آمد. در این مدت خیلی ها از تو بی خبر بودند.


من در ایران مشغول تمرین بودم که از یونان با من تماس گرفتند. مدیر تیم پانیاینوس با من تماس گرفت. اینجنت رسمی باشگاه هم به من زد و صحبت هایی داشتیم. آنها از طریق یک ایجنت ایرانی شماره تماس من را پیدا کرده بودند.

 

از همان روز اول گفتند تمایل زیادی دارند که با من قرارداد ببندند. پارسال چند بازی من را در اوساسونا دیده بودند. تمام آمار بازی هایم و به طور کلی همه اطلاعاتم را داشتند. من هم با آقای فاضلی مدیر برنامه هایم هماهنگ کردم و بعد به یونان رفت تا صحبت هایی نهایی را آنجا انجام دهم. به باشگاه رفتم، امکانات را دیدم و با مربی و مسولان جلسه داشتم.

 

آنها دنبال این بودند که با من قراردادی امضا کنند که بتواند به پیشرفت فوتبالم کمک کند. گفتند دوست داریم جوری همکای کنیم که در سال های بعدی بتوانیم ترانسفر خوبی به اروپا داشته باشیم.
هدف مارینویس اوزونیوس سرمربی پانیانیوس از جذب تو چیست؟ با توجه به اینکه از روز اول اصرار داشت حتما این قرارداد را امضا کنی.


این مربی روی انتخاب من تاثیر زیادی داشت. مارینوس از معروف ترین مربیان یونان است. او63 بازی برای تیم ملی یونان انجام داده و سال ها پیراهن یونان را به تن کرده است. در یونان مربی مطرح و شناخته شده ای است و قطعا کار با او می تواند به پیشرفت من کمک کند.

 

مارینوس از روز اول اصرار داشت که من این قرارداد را امضا کنم. بیشتر بازی های ملی و باشگاهی من را دیده بود. پس از تماشای این فیلم ها گفته بود باشگاه برای جذب من اقدام کند. من هم در ابتدا که وارد یونان شدم، شریط باشگاه، تیم و همینطور لیگ را بررسی کردم. در یونان باشگاههای بزرگی هستند و توجهات زیاد معطوف به اینجاست.

 

پانیانیوس هم جزو باشگاههای سازنده یونان است که هر سال بازیکنان خوبی به لیگ های مختلف و باشگاههای بزرگ یونان می دهد. فصل قبل هم همینطور بوده است. پانیانیوس در یونان به باشگاهی معروف است که بازیکن زیاد ترانسفر می کند.


تو چند بار تا به حال آقای گل شده ای. در یونان هم در جلساتی که با مربی داشتی، صحبتی در این باره شد؟
هدف هر مهاجمی همین است. هر فورواردی دوست دارد آقای گل شود. راستش من هم همیشه چنین هدفی داشته ام و از این قاعده مستثنی نیستم. تمام سعی و تلاشم را می کنم تا به چنین هدفی برسم و بتوانم برای تیمم گل زنم. در پانیانیوس بستر فراهم است. من با مربی بزرگی کار می کنم.

 

او از فوتبال ما شناخت زیادی دارد و قطعا می تواند کمک زیادی به پیشرفتم بکند. امیدوارم به عنوان یک ایرانی بتوانم در یونان افتخار کسب کنم و راه را برای حضور دیگر بازیکنان هم هموارتر کنم.
شاید هر بازیکنی به جای تو بود، پس از یک فصل سخت در اوساسونا به ایران بازمی گشت.

 

مخصوصا اینکه پیشنهادهای زیادی داشتی. اما چه شد که تصمیم گرفتی در اروپا بمانی؟
اول از همه من دوست داشتم نشان دهم مبارزه می کنم و به راحتی نمی بازم. قبل از اینکه لیگ اسپانیا تمام شود چند باشگاه با من تماس گرفتند و گفتند خواهان همکاری هستند ولی گفتم برای استراحت به ایران می آیم، نه مذاکره.

 

در این چند وقت هم که در تهران تمرین می کردم، بعضی ها فکر می کردند شاید هدفم حضور در لیگ برتر است. ولی روز اول گفتم و در همین خبرورزشی گفتم که دوست دارم در اروپا به کارم ادامه بدهم. دوست دارم جایی باشم که شانس بیشتری برای پیشرفت داشته باشم.

 

خدا را شکر بعد از اتفاقات پارسال که همه فهمیدند چه بود، خدا راه دیگری را جلوی من باز کرد. پیشنهاد خوبی به دستم رسید. تا الان واقعا همه چیز خوب رفته و امیدوارم تا آخر فصل هم خوب باشد و بتوانم در این تیم بدرخشم.


حضور از لیگ دسته اول اسپانیا در لیگ حرفه ای یونان پیشرفت به حساب می آید؟فکر می کنی در این لیگ چقدر شانس موفقیت داشته باشی؟
واقعا لطف خدا بود که این اتفاق برایم افتاد. یک بانک اطلاعاتی بزرگ از بازیکنان در اختیار باشگاهها و ایجنت های اروپایی است. شما در این بانک می تواند به تمام بازی های بازیکنان در دورترین نقطه جهان هم دسترسی داشته باشید. حالا چه یک دقیقه بازی کرده باشید و چه 100 دقیقه.

 

سرمربی پانیانیوس چند فوروارد را زیر نظر داشت که من هم جزو آنها بودم. بازی همه ما را دیده بود. خدا را شکر بعد از دیدن این فیلم از بازی من خوشش آمده بود. با اینکه سال قبل کم در اوساسونا بازی کردم ولی فیلم همان چند بازی را دیده بود. او با توجه به تجربه ای که دارد، پس از دیدن فیلم بازی هایم من را خواست.

 

الان هم که درشهر آتن هستم و واقعا از امکانات باشگاه و چیزهایی که دیده ام راضی هستم.
فراز فاطمی که سابقه بازی در لیگ یونان را دارد، از امکانات لیگ این کشور خیلی تعریف کرده بود.


بله، اینجا همه چیز خوب است. از زمین های چمن بگیرید تا ورزشگاهها. از نظر سخت افزاری و نرم افزاری همه چیز تاپ است. امکانات پانیانیوس هم عالی است. لیگ این کشور هم در اروپا معتبر است چون هر سال درچمیپونز لیگ نماینده دارد. من واقعا چیز بدی در این کشور ندیده ام.

 


با وجود ریاضت اقتصادی که در یونان وجود دارد، چطور به این کشور رفتی. به هر حال بحران اقتصادی می تواند روی فوتبال هم تاثیر بگذارد.

 


خب من هم در اخبارهای مختلف شنیده بودم یونان بحران اقتصادی دارد. ولی از موقعی که به اینجا آمده ام هیچ چیزی ندیده ام. بانک ها باز است و به فعالیت شان ادامه می دهند. من اتفاقا در این زمینه هم خیلی تحقیق کردم چون به هر حال دوست نداشتم مثل سال قبل، پولم را نگیرم.

 

یونان چند ماه پیش از اتحادیه اروپا پول های خوبی دریافت کرد و الان وضع اقتصادی شان مشکلی ندارد. همه چیز که خوب است. پس از اینکه متوجه شدم مشکلی وجود ندارد، راحت تر با پانیانیوس به توافق رسیدم.


همانطور که گفتی پانیانیوس تو را جذب کرده تا بتواند ترانسفر موفقی داشته باشد. خودت دوست داری از اینجا لیگ به کجا برسی؟
هدف اولم این است که بتوانم بازی های خیلی خوبی انجام بدهد. می خواهم شرایط خوبی برایم به وجود بیاید. بعد از آن اگر موفق بودم، می توانم درباره آینده ام فکر کنم. تمام سعی و تلاش من این است که بتوانم به باشگاههای مطرح اروپایی بروم. تا آخرین لحظه هم می جنگم تا بتوانم به این هدف برسم.

 

از هیچ تلاشی هم دریغ نمی کنم. من در اروپا ماندم که بتوانم خودم را ثابت کنم. متاسفانه در اوساسونا رفتار خوبی با من نشد ولی حالا در اینجا انگیزه دارم. در این مدت تمرینات فشرده ای داشته ام و به چیزی جز موفقیت فکر نمی کنم.


برای ماندن در اروپا با کسی هم مشورت کردی؟
من در ایران با مربیان و بازیکنان زیادی صحبت کردم. همه با توجه به شناختی که از من داشتند، گفتند در اروپا به فوتبالت ادامه بده و صد در صد در همان جا موفق خواهی شد. وقتی از اوساسونا جدا شدم، آنها اصرار داشتند که در اروپا بمانم. باید از همه شان تشکر کنم که همواره با مشورت هایشان به من کمک کرده اند.


کارلوس کروش هم به تو مشورت داد؟
من با کروش هم صحبت کردم. همانطور که می دانید او همیشه می گوید باید بازیکنان ایرانی در لیگ های اروپایی بازی کند و همانجا بمانند. من هم دقیقا طرز فکرم همین است و تصمیم گرفتم دوباره در اروپا بمانم..


حضور در یونان دوباره کریم انصاری فرد را به تیم ملی برمی گرداند؟
انشالله همینطور خواهد بود. اینجا که همه چیز برای پیشرفت و موفقیت مطرح است.

 


در ایران از استقلال و پرسپولیس هم پیشنهاد داشتی. با آنها اصلا مذاکره ای انجام دادی؟
اول از همه جا دارد یک تشکر ویژه از کسانی کنم که در این مدت به من لطف داشتند. از روز اول پیگیرم بودند و از من خواستند تا با آنها قرارداد ببندم. نفت تهران، تراکتورسازی، سپاهان، پرسپولیس و سپاهان باشگاههای بودند که من را می خواستند. از آنها متشکرم. از روز اول صحبت کردم و گفتم من دنبال بازارگرمی نیستم.

 

می توانید از تک تک مسولان این باشگاهها بپرسید. هر کسی که تماس گرفتم گفتم هدف اولم حضور در اروپاست. گفتم اگر یک درصد بخواهم در ایران بمانم، حتما با شما پای میز مذاکره می نشیم اما این اتفاق نیفتاد. باید از مردم ایران هم یک تشکر کنم.

 

خیلی ها در این مدت پیگیر شرایطم بودند و در فضای مجازی پیغام هایی گذاشتند که به من انگیز می داد. امیدوارم سال خوبی در پانیانیوس داشته باشم و بتوانم از اسم کشورم دفاع کنم. البته ایران نام بزرگی در دنیا دارد و امیدوارم من هم باعثسربلندی ایران باشم.

در این مدت رفتارها با تو چطور بود؟
من در این مدت با بدنساز تیم پانیانیوس کار کردم. منتظر رضایتنامه ام از اوساسونا بودم. چون کارهای اداری اش انجام می شد و مطمئن بودم صادر می شود، کارم را با تیم جدید شروع کردم.

 

به صورت اختصاصی تمرینات بدنسازی داشتم. یک روز که تیم تمرین نداشت 5،6 بازیکن پانیانیوس به محل تمرین آمدند و کار من را تماشا کردند. بعد از آن من را برای ناهار به یک رستوران بردند.

 

همه آنها به زبان انگلیسی تسلط دارند. حتی تدارکاتچی های تیم هم به زبان انگلیسی تسلط دارد. خدا را شکر که همه با من رفتار خیلی خوبی داشته اند و واقعا خونگرم هستند.


با بازیکنان درباره چیز خاصی حرف زدی؟
از ایران می پرسیدند؛ اینکه کشور ما چطور است. ایران اینقدر اسم بزرگی دارد که نیازی به توضیح من نیست. خودشان از تاریخ ایران خیلی چیزها می دانستند. همچنین درباره لیگ اسپانیا و تیم ملی هم چیزهایی از من پرسیدند.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------