آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

پسر صورت زخمی از خاک ساحل و سربازی برای تیم ملی می گوید



اخبار,اخبار ورزشی,پیمان حسینی

پیمان حسینی گلر تیم ملی فوتبال ساحلی در کافه خبر از گلایه های بچه های تیم ملی گفت.

پیمان حسینی ؛ او مرد شماره یک فوتبال ساحلی ایران است. پسر خوش تیپ نوشهری چند سالی می شود که به خاطره ای شیرین در فوتبال ساحلی ایران بدل شده، شماره یک یکی از بهترین تیم های ورزشی ایران. پیمان در کافه خبر از فوتبال ساحلی ایران گفته. از کلی خاطره شیرین و البته کلی گلایه از کم لطفی ها.

نگاه تیم های برتر دنیا به تیم ملی ساحلی ایران چگونه است؟
بعد از این که در جام بین قاره ای قهرمان شدیم نگاه ها به تیم عوض شده و انتظارات بالا رفته و تیم شخصیت جهانی پیدا کرده است.

 

در بازی های پرتغال احترام زیادی برای تیم ما قائل بودند و تیم هایی که در قرعه کشی مثل اسپانیا، مکزیک و ... با ما هم گروه شدند، با یک ترس روبه رو شدند. یعنی هر تیمی دوست نداشت در گروه ما باشد.

 

همان جور که ما برای برزیل احترام قائل هستیم، برزیل هم برای ما احترام قائل است و این دوطرفه است. گروهمان هم یک گروه سخت و در حقیقت گروه مرگ بود که برزیل، اسپانیا و ایران و مکزیک در آن حضور داشتند.

 

البته مکزیک گرچه قهرمان آمریکای شمالی بود، ولی در لول جهانی یک مقدار از ما ضعیف تر بود و البته تیم سخت کوش و دونده ای بود و اکثر بازیکنانش فوتبالیست و فوتسالیست بودند.

 

ما اگر به این سه تیم باختیم، با اختلاف کم باختیم. یعنی 3-1 یا 3-2 باختیم، ولی خب کار سخت ما بازی اول بود. چون همیشه بازی اول سخت تر است و این که بازی اول ما با نایب قهرمان جام جهانی قبل بود.

 

برای همین فینال ما برای صعود از گروه، بازی اول بود. آن بازی را هم بردیم. بازی برزیل هم یک بازی پایاپای بود و یک جورهایی بازی سرگروهی یا اول، دومی بود. بالاخره با صحبت هایی که می شد بازی با مکزیک را برده بودیم و خیلی ها می گفتند اگر برزیل ببرد ما صعود می کنیم. در هر صورت برد با مکزیک با اختلاف یک گل یا ده گل هیچ فرقی نمی کرد.


چرا؟
ما و اسپانیا و برزیل شش امتیازی می شدیم و مکزیک صفر امتیاز. در هر صورت وقتی سه تیم امتیاز مساوی داشته باشند، بازی رودررو را نگاه می کنند مکزیک از گردونه خارج می شد و هیچ فرقی نداشت ما مکزیک را ده تا زده باشیم یا یکی، چون این امتیازها را گرفته بودیم.بین ما و برزیل و اسپانیا یکی زده بود، یکی باخته.

 

مثلا برزیل ما را زده بود و از اسپانیا باخته بود. امتیازهای بازی رودررو یکی بود و می ماند تفاضل گل بین ما سه تیم که آنجا تنها در صورتی ما حذف می شدیم حتی در یک صورت اگر اسپانیا با دو سه گل یا بیشتر برزیل را می برد ما به عنوان تیم اول گروه بالا می رفتیم اگر با یک اختلاف می برد برزیل و ما بالا می آمدیم ولی اگر 6 تا یا بیشتر اسپانیا می زد تنها در این صورت ما حذف می شدیم.


در بازی با تائیتی6 گل خوردید و همه هم ریباند بود. انگار اصلا نمی دانستیم در ریباند باید چه کنیم.چرا انقدر راحت گل می خوردید؟
تائیتی تیمی است که خیلی گل می زند و خیلی هم گل می خورد، یعنی انتحاری بازی می کند و ریسک می کند. گلرش حتی تا وسط زمین هم جلو می آید و تنها شیوه بازیش هم این است گلر توپ را به دفاع می رساند، دفاع به راس و دوباره توپ کاشته می شود و ... چنین تاکتیکی دارند که همیشه هم در تیر دو توپ را گل می کنند. سه گل ما هم به همین شکل بود.

 

شیوه بازی این تیم واقعا انتحاری و ریسک پذیر است و خیلی گل می زند و خیلی گل می خورد و ما از جام جهانی قبل این تیم را می شناختیم که میزبان بود و چهارم شد. خیلی ها می گویند تائیتی ناشناخته است؛ تائیتی کشور ناشناخته ای است، اما در فوتبال ساحلی کاملا شناخته شده است.

 

چون فوتبال ساحلی ورزش اول این کشور است. بنابراین همه را به فوتبال نباید بشناسید و باید با فوتبال ساحلی بشناسیم .مثلا صحبت ایتالیا می شود، همه می گویند تیم خوبی است، چون ذهنیت شان فوتبال است.

 

تائیتی تیم بسیار شناخته شده ای است و از جام جهانی قبل که میزبان بود و چهارم شد شناخته شد. ما روز قبل از بازی تمرینات مان کاملا روی تاکتیک تائیتی بود.

 

تائیتی سه گل از پنج گلش را به شیوه ای که می خواست زد، ولی سی بار اقدام به این تاکتیک کرد که سه بار به نتیجه رسید و ما در بقیه موارد موفق بودیم با سیستم چرخشی که مارکوبا ما کرد توانستیم از گل های بیشتر تائیتی جلوگیری کنیم. مسلما مربی ما در همه دنیا شناخته شده است.

 

پس نمی توانیم از او ایراد بگیریم که چرا کار دفاعی را با تمرین نکرد. اگر هم ضعفی بوده از نوع چرخش بچه ها در زمین بوده. مسلما در فوتبال ساحلی فشار بازی ها و ماسه و ... موثر است.
یک بدشانسی هم آوردید که آن روز سه یار از دوازده یار را نداشتید.


حسن عبداللهی که مصدوم شد،او ستون اصلی دفاع ما و دفاع اول تیم ما است. علی نادری کاپیتان تیم هم نبود. یعنی دو بازیکنی که می توانستند بهترین کمک را به تیم کمک کنند.
غیر از این دو نفر،در طول مسابقات هم یکی دو نفر را از دست دادید.


مهران مباشری مصدوم بود و با مصدومیت بازی می کرددوبازیکن دیگر هم فقط سه روز تمرین کرده بودند ولی خیلی خوب بازی کردند و نشان دادند که می شود برای سال آینده رویشان حساب کرد ولی ای کاش کامل بودیم.
یکی از انتقاداتی که به تیم وارد بود همین بود.


صحبت این بود که چرا علی نادری که مصدوم بود با تیم به پرتغال آمده بود. در صورتی که مصدومیت علی بعد از یک ماه فیزیوتراپی برطرف شد و بعد با تیم به پرتغال آمد، چند روزی هم تمرین کرد. ولی بعد باز هم به خاطر فشار ماسه ای که آنجا بود مصدوم شد. هیچ جای دنیا ماسه سنگین تر از ماسه پرتغال ندیده بودم.


مگر فرق می کنند؟
الان ماسه شمال و جنوب فرق نمی کنند؟ جنسش فرق می کند. ولی پرتغال ماسه اش پودری بود، من کاملا تا مچ فرو می رفتم و واقعا تحرک در این ماسه سخت بود. علی برای این که به بازی اول برسد روی پایش فشار آورد و ماهیچه پایش سه سانت پاره شد و دوباره مصدومیت به وجود آمد و واقعا حیف بود که آنجا علی را از دست دادیم.

 

البته حضور علی نادری به عنوان کاپیتان تیم خیلی مفید بود. به نظر من بودنش حتی به عنوان مصدوم موثر بود.
اگر فکر می کرد نمی تواند بازی کند باید به عنوان همراه به بازی ها آمد.


اگر حتی یک امید 30درصدی هم مربی به بازی کردن او داشت، به نظر من باید این ریسک را می کرد و او را می برد. چون اصلا جایگزین خیلی قوی برای او نداشتیم که بگوییم علی را نیاوریم یک نفر دیگر را بیاوریم خیلی بازیکن تاپی را در مجموعه نداریم.


آقای داداش زاده می گوید از زمانی که من رفتم اینها همه بازیکن های من بودند و فقط یکی دو بازیکن جدید وارد شدند و مارکو هیچ کار خاصی نکرده است.

 

اگر قرار است مارکو بازیکن بسازد، پس لیگ حرفه ای ما اینجا باید چه کاری انجام دهد؟
لیگ ما خیلی حرفه ای است و بازیکن های خوبی داریم. ما تیم ب و تیم جوانان داریم. مسلما ما نمی توانیم یک جوان 18ساله را به جای علی نادری به جام جهانی ببریم.

 

اگر علی نادری 40-50درصد بتواند به بازی برسد و دو دقیقه هم بتواند به زمین بیاید ارزش دارد. تا به حال پیش آمده که او فقط دو دقیقه به زمین آمده و بازی را درآورده و گل های سه امتیازی زده.

 

علی نادری گل های خیلی حساسی برای ما زده، شاید ما ده بازی حساس را با گل های علی بردیم. گل هایی که آمده یک کاشته زده، یک شوت و گل شده.

 

برای همین اگر احتمال رسیدن علی به بازی 50درصد باشد، باید او را ببریم.اگر بازی های آسیایی بود می شد این کار را کرد و یک بازیکن جوان با خودمان ببریم.

 

همانطور که زمانی که به قطر رفتیم محمد مرادی را آنجا معرفی کردیم. یک جوان 18ساله. ولی همین جوان چقدر در بازی های جام جهانی کارآیی داشت؟ فقط در چند تایم آمد و رفت و خوب هم بازی کرد.

 

ولی نمی شد روی او تکیه کرد. او خیلی نیاز به تجربه دارد. البته ما مطمئنیم بعد از سه سال آینده تیم یک تغییراتی خواهد داشت.
خودت از کسانی هستی که باید مواظب باشی.


برای چی؟
در این بازی ها گلر ذخیره ات نشان داد که خیلی هم خوب است و می تواند جایت را بگیرد.
من رقیب های زیادی دارم، ولی تا زمانی که خوب باشم تیم ملی هستم و اگر نباشم خودم هم نمی مانم.

 

حتی می خواستم بعد از جام جهانی خداحافظی کنم،ولی آقای نادری و با من صحبت کرد و گفت تو هم سنت پایین است و هم تجربه ات خوب است حالا حالاها می توانی به تیم کمک کنی.


چه کسی اولین بار فوتبال ساحلی را به تو معرفی کرد؟ با این جثه خیلی به گلری نمی خوری.
من در شموشک بازی می کردم.


در شموشک در لیگ بازی می کردی و خیلی خوب بودی. شاید اگر این پیشنهاد را به تو نمی کردند الان اوضاع خیلی فرق می کرد.


سال 84 من بیست و دو ساله بودم و در لیگ برتر بازی کردم و شرایطم در فوتبال خیلی خوب بود. ولی این که پیشنهادهای خوب نداشتم، اذیتم می کرد. می گفتم من این همه زحمت می کشم اما همه به دنبال گلر یک و نودی هستند.

 

من هر سال بعد از بازی ها باید یک پیشنهاد خوب داشته باشم چرا باید خودم دنبال تیم بگردم؟ از طرفی برای تمرین زمان زیادی می گذاشتم چرا نباید تیم ملی می بودم؟ می دانستم با این فیزیک خیلی سخت است که مربی تیم ملی بخواهد من را دعوت کند و یک دفعه یک مسائلی پیش آمد و مسیرم به سمت ساحلی رفت و از همانجا به چیزهایی که می خواستم رسیدم. من در لیگ ساحلی قهرمان ایران شدم.

 

بهترین دروازه بان آسیا شدم و جزء سه دروازه بان برتر جهان در سال 2014شدم که متاسفانه بازتابی در کشورمان نداشت. در هیچ رشته ای در فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی ما نامزدی بین سه نفر برتر نداشتیم...


در مراسم فیفا شرکت کردید؟
بله در مراسم ستاره های 2014 فوتبال ساحلی، من جزء سه دروازه بان برتر دنیا شدم. اما متاسفانه هیچ صحبتی جایی نشد.

 

در حالی که مثلا در تمرین پرسپولیس یک نفر دیگری را هل می دهد همه سایت ها و روزنامه ها خبرش را می زنند. آن وقت من جزء سه دروازه بان برتر دنیا شدم، ولی هیچ بازتابی در اینجا نداشت.

 

یکی دیگر از خواسته هایی که دوست داشتم و به آن رسیدم، لژیونر شدن بود که در بلاروس و ترکیه برای بشکیتاش بازی کردم و الان هم یک صحبت هایی با یکی از کشورها در جام جهانی داشتم که به احتمال زیاد به آنجا می روم.


کدام کشور؟
برای بازی در لیگ روسیه از یکی از تیم ها پیشنهاد دارم.


فوتبال ساحلی پول هم دارد؟
با فوتبال خیلی فاصله دارد. چون فوتبال ساحلی مقطعی و تورنمنتی است.


می روی و برمی گردی لیگ ایران؟
بله.


امکانات هم می دهند؟
بله ما آنجا هیچ خرجی نداریم. برای بلاروس هم که بازی می کردم فقط بازی می کردم.
در آن شرایط چطور بازی می کنید؟ در بازی با تائیتی خیلی صدای موسیقی بلند بود.


این جزء قوانین بازی است که باید یک موسیقی با صدای زیاد پخش شود و شما باید بازی کنید. صدا به صدا نمی رسد و خیلی سخت است. ولی این قانون است و حتی در لیگ ایران هم باید این کار انجام شود.


اینجا چی پخش می کنند؟
سعی می کنند موزیک های سنتی را پخش کنند.
لابد شهرام ناظری می گذارند.
اکثرا موزیک های بدون خواننده است.


بیشتر بازیکنان تیم ملی شمالی هستند؟
الان نصف تیم شمالی هستند. این دوازده نفری که اعزام شدند دو تا شمالی کم شدند، ولی باز 4شمالی دیگر گرفتیم. دو تا بوشهر، دو تا اصفهان، دو تا یزد، یک سمنان و یک کرمان. یک مقطعی از شیراز هم اضافه می شوند و گاهی یکی هم از بندرعباس اضافه می شود.


تیم هایی که ساحل ندارند پول بیشتری هم برای سرمایه گذاری در لیگ دارند مثلا گلساپوش.
الان همین گلساپوش تیم خیلی منسجم باشگاهی است، ولی سرمایه گذاری چندانی هم نداشته.

 

بچه های یک محل را جمع کرده و از بیرون بازیکن نمی آورد. همه بازیکن ها بچه های یک محله در یزد هستند که از بچگی با هم بزرگ شدند و مدیریت تیم اینها را سازماندهی کرد و الان بازی می کنند. ولی تبریز تیم داری خوبی می کنند انزلی هم همینطور.


قراردادت چقدر بود؟
امسال برای 4ماه بازی 40تومان بود که اصلا قابل مقایسه با فوتبال و حتی فوتسال هم نیست. ولی زمان لیگ ساحلی فقط 4ماه است. فعلا هم اسم های بزرگ نیامده اند و چون اینها نیامدند رقابت کم است.


استقبال تماشاگران چطور است؟
خیلی خوب است. ما هفته پیش با تیم نوشهری در نوشهر بازی کردیم، در ساحل اصلا جا نبود.
در نوشهر زمین دارید؟
یک استادیوم شهدا دارند که چمن است. در ساحلهم یک زمین ساحلی توسط شهردار و شورای شهر به خاطر حضور من و تمریناتم در نوشهر تاسیس شدو کم کم یک تیم هم تشکیل دادند.

 

نوشهر پتانسیل ساحلی خیلی خوبی دارد، چون قبلا پتانسیل فوتبال داشت و از شموشک جوان های زیادی به فوتبال معرفی کرد و الان چون شموشکی درکار نیست، جوان ها دوست دارند به سمتی بروند که رشته ای مشابه فوتبال باشد.
از بازی استقلال پرسپولیس بیشتر تماشاچی داشتید.


خیلی استقبال خوب بود. شورای شهر شهردار نوشهر چالوس، فرماندار، نماینده مجلس هوای من را خیلی دارند و خیلی به من توجه دارند.
کاش همین حمایت را از شموشک هم داشتند.


خدابیامرزد مهندس درویش را واقعا هزینه های میلیاردی که از جیب خودش می کرد برای مسئولین شهری سخت بود. چون شهر کوچکی است و درآمد کمی دارد.


نوشهر یکی از توریستی ترین شهرهاست، بندر هم دارد.
درسته ولی درآمد چندانی ندارد برای همین نتوانستند شموشک را نگاه دارند.


به نظر شما اگر نوشهر منطقه آزاد می شد وضع از اینی که هست بهتر می شد؟
صحبت منطقه آزاد شدن بود و پتانسیلش هم هست. چون هم بندر است و هم فرودگاه دارد و به تهران نزدیک است. همه انتظار داشتند که بشود. ولی یک باره به سمتی رفت که بهشهر منطقه آزاد شد. ما حسود نیستیم ولی ای کاش نوشهر هم منطقه آزاد می شد. چون فرصت شغلی و کاری خیلی بالا می رفت.


نظرت درباره مارکو چیست؟
من می خواستم از مارکو حمایت کنم، چون انتقادهایی که در این مسابقات شد، به نظر من درست نبود. انتقاد باعث پیشرفت است و همه دوست داریم نظرها را بدانیم و این که منتقدها چه می گویند.

 

به نظر من صدا و سیما و شبکه ورزش منتقدین خوبی نیاورد. منتقدی که می آید و ته حرفش می خواهد بهره شخصی برای خودش داشته باشد، این درست نیست. الان در رنکینگ ما از شانزدهم بالا آمده و ششم شدیم.


در چه مدتی؟
در همین سه چهار سال اخیر. الان طوری شده که قهرمانی آسیا برای ما خیلی ساده است.

باید نسل را عوض کند بعد برود یعنی یکی دو دوره دیگر باید باشد.

از نظر بازیکن ما بخواهیم نسل را عوض کنیم، ما یک عده بازیکن داریم...

علی در دوره بعد شاید نباشد.
ما از علی نادری که از اسطوره های فوتبال ساحلی است نباید به راحتی بگذریم. الان امسال پرتغال که قهرمان دنیا شد، 4بازیکنش 38 تا 40ساله بودند و یا روسیه 80درصد تیمش بالای 30سال اس.ت برای پرتغال ماجر 38ساله آقای گل شد که الان یکی از اسطوره های فوتبال ساحلی دنیاست و پرتغال هنوز هم حفظش کرده دو سه بازیکن دیگر هم همسن او دارد.

 

حتی فیفا هم برای تدریس از این بازیکن استفاده می کند. تیم پرتغال هم جواب استفاده از  او را گرفته و قهرمان شده و همان بازیکن هم آقای گل شده. بعد به آقای نادری بگوییم سنت بالا رفته برو کنار او فقط 34-35سال دارد.

تو خودت الان 31ساله هستی.
بله ما بگوییم علی نادری الان پیر شده و باید کنار برود،او با این همه تجربه برود چه کسی به جایش بیاید؟ خیلی ها الان در فوتبال هم هستند که سن بالایی دارند و بازی می کنند.
عنایتی گفته است بعد از فوتبال می خواهد بازیکن ساحلی شود.


در فوتبال ساحلی که می شود حالا حالاها بازی کرد و سن ملاک نیست. این خیلی خوب است که بگوییم از جوان ها استفاده کنیم.

 

ولی جوان شایسته باید بیاید. نمی توانیم به علی نادری که تجربه دارد و مفید است بگوییم از تیم برود و یک جوان به جای تو بیاید، چون می خواهیم جوانگرایی کنیم. ما امسال در هشت تیم جوان ترین تیم بودیم. مسن ترین بازیکن ما علی نادری است و چند نفر 28 تا 30 سال داریم و بقیه هم 20 تا 22-23سال میانگین سنی ما خیلی خوب است پس نگوییم نسل باید عوض شود.

 

ما الان محمود مرادی 18ساله را آوردیم در بازی های آسیایی به ما کمک کرد. ولی هنوز نمی توانیم در بازی های جهانی خیلی روی او حساب کنیم یا مثلا امیرحسین آمد و واقعا نشان داد خوب است.

 

البته او تجربه سه تا جام جهانی را دارد با وجودی که 24ساله است و در دفاع خیلی خوب است. خوبی فوتبال ساحلی این است که جام جهانی دو سال دو سال است برای این که می خواهند این رشته جا بیفتد. ولی در کل تیم ایران خیلی ترکیب خوبی دارد.


خودت با این جوانی برای چه می خواستی خداحافظی کنی؟
یک مقدار بی مهری هایی که دیده بودم، باعث شده بود دلزده شوم. یک مقدار شرایطم هم سخت شده بود و مریضی مادرم هم بود. چون فشارها و استرس ها در بازی هایی که من دارم به خانواده ام انتقال پیدا می کند و دوست داشتم از آن فضا بیرون بیایم.

 

ولی خب الان حال مادرم بهتر شده صحبت هایی که آقای نادری و آقای هاشم پور و ... کردند گفتند الان در اوج پختگی هستی و تجربه ات به درد می خورد و حالا حالاها می توانی از آن استفاده کنی. فعلا صرف نظر کردم. ولی تا وقتی که بدانم می توانم مفید باشم می مانم.

 

الان حاجی پور که در بازی های آسیایی با من بود را خیلی قبول دارم. بهزادپور هم در دو مسابقه با من بوده. در لیگ ایران هم گلرهای خوبی داریم.


دربازی مکزیک تعویض که شدی تیم برد کارشناس تلویزیون گفت پیمان حسینی تعویض شد و تیم برد.


می گویم باید در انتخاب کارشناس تلویزیونی دقت شود، به همین دلیل است. این کارشناس از نداشتن اطلاعات این حرف را زده. یکی از تاکتیک های ما این است که زمانی که پای من خسته می شود و توان شوت زدنم پایین می آید، حمید بهزادپور به زمین می آید چون او خیلی شوت زن خوبی است.

 

یکی از تاکتیک های ما این است که گل باز بازی می کنیم. یعنی گلر از وسط اضافه می شود و از تاکتیک شوت او هم استفاده می کینم. حتی محمد حاجی پور هم این شرایط را دارد و شوت زن خوبی است.

 

گلرهایی که الان در ایران داریم فعالیت می کنیم، این تمرین را همیشه انجام می دهیم و این امتیاز را داریم که بتوانیم به دروازه حریف خوب شوت بزنیم.

 

برای همین هم در آن بازی دو بازی بود که در بازی اسپانیا و برزیل اواخر بازی من عوض شدم تا حمید بیاید و از این تاکتیک استفاده کند.این که من شوت را خراب کردم تعویض شدم یا آماده نبودم و ... همه اینها حرف هایی است که به خاطر نداشتن اطلاعات است.


پس می گویید ما الان کلا کارشناس خوب نداریم؟
از نظر من مثلا شهرام شریفی کارشناس خوبی بود. اکبرپور داور ساحلی کارشناس خوبی بود. من دوست دارم انتقادها درست باشد و نمی خواهم جنجالی باشد. حفظ مربی خیلی مهم است، چون واقعا زحمت می کشد و من تحول خودم را واقعا به خاطر او می دانم.


مگر چه می کند؟
آن شخصیتی که باید را دارد. در گذشته شاید اختلافات و بحث های ما همه جا پخش می شد، ولی الان چهار سال است که به خاطر شخصیت خاصی که مربی دارد، هیچ خبری نیست. مثلا مارکو بین نادری و مرادی هیچ فرقی نمی گذارد. این که این 18 ساله است و دیگری کاپیتان باتجربه برایش هیچ فرقی ندارد.

 

من می دانم تا زمانی که پیمان حسینی خوب و مفید باشم در زمین هستم و اگر بد باشم باید روی نیمکت بنشینم و این باعث پیشرفت همه شده، چون سعی کردیم خوب باشیم تا در زمین باشیم.


اگر قرار باشد اوکتاویو را بردارند چه اتفاقی می افتد؟
همین که الان همه چیز خوب است، دعا می کنم اوکتاویو را برندارند. سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند. الان همه چیز سر جایش است و خوب است.


همین اتفاق در مورد کروش و فدراسیون فوتبال افتاده، او را هم می خواستند بردارند کل تیم ملی پشت سرش ایستاد.


الان وضعیت تیم ما هم همین است ما ششم شدیم و از این نتیجه راضی نیستیم. مسلما اگر ضعف نداشتیم اول می شدیم. الان هم نقطه ضعف داریم و هم نقطه قوت داریم که باید نقاط قوت را تقویت کنیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

 

ما تیم خوبی بودیم که ششم شدیم و می رویم که ضعف های مان را برطرف کنیم و در جام جهانی بعد جز سه تیم برتر باشیم. ما می گوییم با این مربی می توانیم و با این مجموعه ای که داریم می توانیم. مثلا شهریاری در چهار سالی که آمده واقعا به تیم آرامش داده و تیم را حمایت کرده.
ولی هیچ کس رضا علی نمی شود.


من آن زمان نبودم و دقیقا از زمانی که شهریاری و هاشم پور و ... آمدند به تیم آمدم. البته در گذشته چند بار فلاحت زاده من را دعوت کرد. جریانات خاصی بود و من هم تجربه زیادی نداشتم و نرفتم. فلاحت زاده کار من را دوست داشت و من هم از فوتبال با این رشته آشنا بودم.من را آورد و گفت در این رشته می توانی موفق باشی.

 

هاشم پور هم زمانی که من در باشگاه سایپا با او بودم خیلی به من اعتقاد داشت و همان موقع می گفت تو بازیکن تیم ملی می شوی. آن موقع که خودش هیچ سمتی نداشت.


خودش آن زمان فوتبال بازی می کرد؟
نه در دوران ساحلی با او رفیق بودم. بعد که کمک اوکتاویو شد گفت می خواهم دعوتت کنم. فقط باید خودت را نشان بدهی.

 

چون مربی خارجی است و اگر خوب باشی انتخابت می کند. آقای مشایخی هم آن زمان بود و همیشه به من قوت قلب می داد. من به عنوان کسی که تازه به تیم ملی آمده بودم شش ماه در تست بودم و هر روز تست می دادم. بعد به عنوان گلر دوم به بازی های چین دعوت شدم.

 

هاشم پور هم خیلی به من اعتقاد داشت. نمی خواهم اسم ببرم ولی کسی بود که به او اس ام اس می زد که پیمان برای چی باید گلر تیم ملی باشد، او هم می گفت سلیقه من این است که پیمان باید گلر تیم ملی باشد.

 

طرف می گفت پیمان قد ندارد، تجربه ندارد، نمی تواند. ولی او می گفت یک روزی پیمان بهترین می شود و من به او اعتقاد دارم. مربی هم سلیقه ای است.

 

در همان چین بازی سوم من گلر اول شدم و تا فینال هم خودم ایستادم و آنقدر عملکرد خوبی داشتم که همانجا بهترین دروازه بان هم شدم. بعد که برگشتیم اوکتاویو گفت کلید دروازه تیم ملی از این به بعد دست خودت است، عرضه داشته باش و نگه دار.

 

از آن به بعد حاجی پور ذخیره من شد و رقیب خیلی خوبی برای من بود و با رفاقت و رقابت خوبی که داشتیم مقام های زیادی کسب کردیم.


اول فوتبال ساحلی آمد بعد احمدزاده یا اول احمدزاده بود؟
احمدزاده از قدیمی ترین نفرات فوتبال ساحلی است و جز بهترین هاست. ما خوب های زیادی داریم مثل مسیگر.


مسیگر را مسی صدا می کنید؟
بله.


بازیکن دیگری ندارید که لقب داشته باشد؟
نه ولی جمع تیم ما خوب است.


خودت را چی صدا می کنند؟
بچه ها عقاب صدایم می کنند.


بچه ها برای مسابقات جهانی مرخصی گرفتند؟
بچه ها شغلی ندارند. یک چند نفری سر کار رفتند و در بعضی شهرها هوای بچه ها را داشتند. ولی من خودم بیکارم و از نظر کاری برای من اتفاقی نیفتاده.

 

بچه های ما اگر از پدر و خانواده شان چیزی داشته باشند، زندگی شان می چرخد، اگر هم نداشته باشند از فوتبال ساحلی چیزی به دست نمی آورند.ما حتی وقتی می بریم یا قهرمانی به دست می آوریم پاداشی هم نمی دهند. من سرباز هستم و الان به عنوان سرباز قهرمان هستم و 7-8ماه از خدمتم گذرانده ام.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------