یوفا به علت تبلیغات افتراآمیزعلیه پلاتینی به فیفا شکایت کرد



اخبار,اخبار ورزشی,یوفا

روزنامه آلمانی ولت ام سانتونگ نوشت: اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از فدراسیون بین المللی فوتبال خواست در مورد پرونده بسیار انتقادآمیز از میشل پلاتینی رییس یوفا که گفته می شود از طرف مقر فیفا منتشر شده است، تحقیق کند.

وجود چنین پرونده ای در مورد پلاتینی در رسانه های سوئیس هم گزارش شده است. پلاتینی امیدوار است در انتخابات اسفند ماه جانشین سپ بلاتر شود.


ولت ام سانتونگ نوشت: این سند از مقر فیفا منتشر شده است و تصویر نامطلوبی از پلاتینی به تصویر می کشد و مناسب بودن او را برای ریاست فیفا زیر سوال می برد.


براساس گزارش این روزنامه، این پرونده با درخواست انتشار آن، مستقیما از مقر فیفا در زوریخ برای روزنامه ها ارسال شده است، اما اشاره ای به نام نویسنده آن نشده است.


جیانی اینفانتینو دبیرکل یوفا در نامه ای به جروم والکه همتای خود در فیفا خواستار تحقیق در مورد تهیه و توزیع این پرونده شده است.


سخنگوی یوفا ارسال این نامه را تایید کرد کرد و گفت: ما از فیفا خواسته ایم در مورد منشاء این مقاله تحقیق کند؛ چرا که نسبت به گزارش هایی دال بر تبلیغات افتراآمیز علیه رییس یوفا نگران هستیم.


نسخه هایی از این نامه نیز برای کورنل بوربلی و دومنیکو اسکالا ارسال شده است. بوربلی بازرس ارشد مستقل کمیته اخلاقی فیفا و اسکالا رییس مستقل کمیته حسابرسی فیفا و رییس کمیته انتخابات این نهاد است.
انتخابات فیفا برای انتخاب جانشین بلاتر اسفند ماه برگزار می شود.


پلاتینی بخت اصلی را برای تصاحب کرسی ریاست فیفا دارد، اما ارتباط او با بلاتر به شدت تخریب شده است. بلاتر ۷۹ ساله روز شنبه در گفت و گو با روزنامه هلندی فولکس کرانت گفت: ویروس ضد فیفا در شهر نیون مقر یوفا وجود دارد.


چانگ مونگ جون نایب رییس سابق فیفا از کره جنوبی، زیکو بازیکن سابق برزیل، دیوید ناکهید هافبک سابق ترینیداد و توباگو، موسی بیلیتی رییس فدراسیون لیبریا نیز اعلام کرده اند برای این انتخابات نامزد می شوند.


الحسین اردنی که در انتخابات ماه مه از بلاتر شکست خورد و توکیو سکسویل از آفریقای جنوبی نیز در حال بررسی ورود به رقابتهای انتخاباتی هستند.


در ماه مه گذشته، دادستانی آمریکا علیه ۹ مقام فوتبال که بیشتر آنها در فیفا مسئولیت داشتند، پنج مسئول شرکتهای بازاریابی و پخش تلویزیونی کیفر خواست صادر کرد. پول شویی و تقلب از جمله اتهامات این افراد است. این ماجرا فیفا را در آستانه انتخابات ریاست این نهاد گرفتار بحران کرد.

اخبار ورزشی - نود

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------