پروپئیچ، استقلال و نقض ماده شش نقل و انتقالات فیفا؟



اخبار,اخبار ورزشی,استقلال

ابهامات ماجرای پروپئیچ با استقلال آنقدر زیاد هست که مدیران فوتبالی ایران از جمله سعید آذری را دچار ابهام کرده است.

پروپئیچ درحالی برای استقلال در مقابل ذوب آهن بازی کرد که پیش‌تر اعلام شده بود که باشگاه استقلال تمام عواقب احتمالی در رابطه با او را می‌پذیرد.

 

مشکل این بازیکن از آنجایی آغاز شد که آخرین مهلت نقل و انتقالات بازیکنان نیازمند ITC با توجه به اعلام قبلی به سیستم فیفا TMS ساعت 24 روز پنجشنبه 94/5/1 بود ولی این بازیکن در همان روز به وقت تهران برای تیم آلبانیایی در رقابت‌های لیگ اروپا به میدان رفته بود و این دیدار 30 دقیقه بامداد جمعه 94/5/2 به وقت ایران به پایان رسید.

استقلالی‌ها رضایت نامه این بازیکن را یکم مرداد دریافت کرده‌اند ولی هراس از تکرار حادثه موتومبا و راه آهن باعث شد تا آنها از فیفا استعلام بگیرند و جواب کلی و ابهام آمیز فیفا کار را برای آنها دشوارتر کرد. فیفا در نامه‌ای به استقلالی‌ها اعلام کرد که درصورتی که مشکل یا شکایتی صورت بگیرد و چنانچه سوء استفاده‌ای از استثنای ماده شش آیین‌نامه فیفا انجام گرفته باشد، باشگاه استقلال باید نسبت به آن متعهد باشد و کلیه مسئولیت‌ها را قبول کند.

بند شش آیین نامه نقل و انتقالات فیفا یکبار هم برای خلعتبری دردسر ساز شد. این بازیکن که نمی‌خواست در لیگ جعلی امارات بازی کند با قراردادی به پرسپولیس آمد. همان زمان هم به این انتقال انتقادها و سوالات زیادی وارد شد تا اینکه بالاخره فیفا متوجه شد و پرسپولیس را جریمه نقدی نسبتا سنگینی کرد.

استقلال از پروپئیچ در مقابل ذوب آهن استفاده کرد و ظاهرا این تیم اصفهانی شاکی اول این ماجرا است و باید دید مدیران استقلال درباره ابهامات درباره این بازیکن چه توضیحی می‌دهند. آنچه مسلم است، ابهامات پرونده استقلال و پروپئیچ آنقدری هست که حتی مدیران فوتبالی ایران را هم شگفت‌زده کند.

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------