آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

افشاگری درباره سناریوی مدیران پرسپولیس برای برکناری برانکو



اخبار,اخبار ورزشی,برنکو

سرمربی پرسپولیس کارگر قاچاق است و این رفتار مدیران باشگاه نشان می دهد آنها تمایلی به ماندن وی ندارند و در حال برنامه‌ريزي براي كنار گذاشتن سرمربي كارنامه‌دار تیم شان هستند.

اين روزها برانكو ایوانکوویچ رفتارهایي از خود بروز مي‌دهد كه بيانگر آن است كه او به شدت تحت فشار عصبي قرار گرفته است. پروفسور فوتبال ايران، روزگاري در مواجهه با بدترين قضاوت‌ها هرگز عليه داور پرخاش نمي‌كرد اما چه به روز او آورده‌اند كه مجبور است عليه داور هم موضع‌گيري كند.

طي ماه‌هاي اخير افكار عمومي به اين باور رسيده‌اند كه در كار برانكو دخالت مي‌شود و حتي بدون جلب رضايت فني وي، باشگاه با بازيكنان مدنظر خودش قرارداد مي‌بندد.

هر چند علی اکبر طاهري و حسین عبدی سخنگوي دايم‌السفر باشگاه، همواره تكذيب كرده‌اند اما اكنون پروژه نگرفتن مجوز كار و اقامت و در به در كردن كادرفني پرسپوليس از هتل گلشهر به هتل المپيك، سناريوي بركناري زودهنگام برانكو را افشا كرده است.

برانكو و دو دستيار هموطن‌اش اكنون بدون مجوز اقامت و كار مشغول فعاليت هستند. مفهوم اين ماجرا از لحاظ قانوني يعني اين‌كه آنها كارگران قاچاق محسوب مي‌شوند.

رفتاري كه با برانكو سرمربي سابق تيم‌ملي ايران و شهروند افتخاري كشورمان مي‌شود، نشان دهنده آن است كه مديريت پرسپوليس تمايلي به ماندن پروفسور ندارد و در حال برنامه‌ريزي براي كنار گذاشتن سرمربي كارنامه‌دار پرسپوليس است.

اما اين تنها بخش سناريوي بركناري برانكو نيست بلكه جا به جا كردن برانكو از هتل گلشهر به هتل المپيك هم بي‌دليل نبوده است. پشت پرده اين تغيير مكان در اصل رصد كردن برانكو و تحت نظر داشتن سرمربي باشگاه و البته پايين آوردن هزينه‌ها بوده؛ برانكو و دستياران كرواتش در طول چند ماه حضور در هتل گلشهر بسيار راحت بودند و بنا به گفته كيهاني، مدير هتل آپارتمان گلشهر بابت اسكان ايوانكوويچ و دوستان حتي تا 50 درصد تخفيف به باشگاه داده‌اند: «بعد از چهار ماه باشگاه پرسپوليس با ما تسويه كرد و ما هم گذرنامه‌هاي آنها را داديم و ديگر حساب و كتابي با پرسپوليس درباره برانكو نداريم.»

كيهاني در پاسخ به اين سوال كه ويزاي برانكو كاري بود يا نه گفت: «ويزاي آنها توريستي بود اما تا جايي كه من گذرنامه آنها را ديدم، گذرنامه دستياران برانكو صفحاتش تمام شده بود و از باشگاه هم در اين خصوص اقدامي صورت نگرفته بود.»

كيهاني در لابه لاي صحبت‌هايش به يك نكته جالب هم اشاره کرد: «برانكو آدم مشتي بود. باورتان نمي‌شود زماني كه سرمربي تيم‌ملي بود و با اين‌كه فدراسيون هزينه خورد و خوراكش را مي‌داد، شب‌ها فقط سوپ مي‌خورد. بر عكس يك مربي برزيلي داشتيم روزي صد هزار تومان پول غذايش مي‌شد.»

اين صحبت‌ها باعث شد تا از مدير هتل گلشهر بپرسيم هزينه تغذيه برانكو با پرسپوليس بود... كه جواب داد: «نه، باشگاه فقط پول اسكان را پرداخت مي‌كرد و هرچه مي‌خوردند با خودشان بود!»

سرنخ‌هاي مدير هتل گلشهر باعث شد تا سناريوي "كارگران كروات قاچاقي كار مي‌كنند" رو شود. برانكو طبق قراردادش مي‌بايست پس از ورود به ايران مجوز كار و اقامتش صادر مي‌شد اما بي‌توجهي سوال برانگيز باشگاه پرسپوليس تا به اين لحظه سبب شده تا برانكو و دستيارانش نزديك به 5 ماه با ويزاي توريستي در ايران به طور غيرقانوني مشغول به كار باشند.

طبق قانون بابت هر روز تاخير در گرفتن مجوز كار و اقامت شخص متخلف يا كارفرما بايد 400 هزار تومان جريمه بپردازند. با اين تفاسير برانكو نه تنها هزينه هر آب معدني يا نسكافه‌اي را كه مي‌خورد بايد بپردازد بلكه بايد نزديك به 20 هزار دلار هم براي تاخير اداري مسئولان باشگاه پرسپوليس در گرفتن مجوز كار و اقامت خود و دستيارانش پرداخت كند.

به نظر مي‌رسد باشگاهي كه پول آب خوردن مربي‌اش را نمي‌دهد حاضر نباشد جريمه ديركرد اقامت كار را هم بپردازد. اين اتفاقات در حالي رخ داده كه گرفتن دو مجوز براي صدور ويزاي كار و اقامت يك هفته تا 10 روز بيشتر زمان نمي‌برد كه با پيگيري و مراجعه به وزارت كار و كشور حل و فصل مي‌گردد.

گرفتن ويزاي كار براي يك خارجي كاملا عرف و معمول است و اين اشتباه با دو سناريو صورت مي‌گيرد يا يك كارمند ساده كار را پشت گوش انداخته يا مديران منتظر هستند تا اگر قرار به ناكامي و رد كردن برانكو بود زحمت اين كار را به خود ندهند.

اخبار ورزشی - جام نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------