مدیران سرخابی‌ها علیه‌ داوران دست به قلم شدند



اخبار,اخبار ورزشی,داوران

مدیران استقلال و پرسپولیس پس از گذشت سه هفته از رقابت‌های لیگ برتر با ارسال نامه‌هایی جداگانه خواستار نظارت جدی بر عملکرد داوران شده‌اند. آنها معتقدند که این شیوه داوری برنامه‌ریزی شده و به نوعی تبانی است برای نابود کردن سرخابی‌ها.

داوری‌های فصل پانزدهم لیگ برتر تا اینجای کار پر حرف و حدیث بوده است. از یک طرف تیم‌های بازنده تمام تقصیرها را بعد از باخت به گردن قاضیان سیاه‌پوش می‌اندازند و از طرف دیگر کمیته داوران و فدراسیون فوتبال پشت داوران در می‌آیند و از آنها حمایت می‌کنند.

حالا بعد از گذشت سه هفته از شروع فصل، صدای اعتراض باشگاه‌های مطرح دیگر محدود به نشست‌های خبری پیش از بازی‌ها نمی‌شود.

 

مدیران استقلال و پرسپولیس که بعد از شکست اخیر تیم‌هایشان به شدت زیر فشار قرار گرفته‌اند در دو نامه جداگانه به وضعیت داوری‌ها اعتراض کرده‌اند. نامه‌هایی که خبرنگار ورزشی ایسنا به نسخه‌ای از آنها دسترسی پیدا کرده است.

بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال به مهدی تاج نامه نوشته و علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم وزارت ورزش را مورد خطاب قرار داده و از آنها برای آنچه تبانی علیه پرسپولیس خوانده طلب کمک کرده‌ است.

در بخشی از نامه باشگاه پرسپولیس خطاب به وزارت ورزش و جوانان آمده است: "با امعان نظر به برخی اتفاقات در نحوه‌ی قضاوت بازی‌های باشگاه متبوع از فصل قبل و حدوث حواشی و اعتراضات هواداران، که بعضا اعلام می‌نمایند تضعیف جایگاه پرسپولیس با یک برنامه‌ریزی و تبانی صورت می‌پذیرد،‌ لذا صرف نظر از صحت و سقم موضوع، با عنایت به جایگاه باشگاه و انتساب آن به دولت و انعکاس عملکرد ضعیف داوران در جراید و رسانه‌ها که به نظر محرز و مبرهن است (من جمله بازی‌های اخیر فی ما بین باشگاه متبوع و تیم‌های استقلال اهواز و سپاهان) این امر اقتضا می‌کند،‌ موضوع توسط مراجع ذی‌صلاح نظارتی مورد برسی دقیق قرار گرفته تا از تبعات اجتماعی و امنیتی ناشی از آن تصمیمات و اشتباهات فاحش داوری پیگیری شود."

باشگاه استقلال تهران هم در نامه‌اش به سازمان لیگ به قضاوت جهانبازی در دیدار هفته اخیر این تیم برابر ذوب آهن اشاره کرده و آورده است: "با عنایت به برگزاری دیدار استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در روز جمعه مورخ 94/5/23 در استادیوم آزادی ضمن احترام به کلیه جامعه داوری کشور بدین وسیله مراتب اعتراض خود را در خصوص داوری مسابقه اعلام می‌داریم، صحنه‌های مربوط به داوری بیشتر تحت تاثیر احساسات شخصی قرار داشته که باعث شد با قضاوت خود تصمیماتی را اتخاذ کنند که زیان و ضرر آن مستقیما متوجه باشگاه استقلال شده و اینکه بیشتر این اتفاقات برای در نظر گرفتن ملاحظات تیم‌های مقابل به کار رود."

باید دید واکنش مخاطبان این دو نامه چه خواهد کرد و اینکه دیگر باشگاه‌ها نسبت به درخواست این دو باشگاه دولتی چه راهی را در پیش خواهند گرفت.

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------