خنده خنده اگر فیگو رئیس فیفا شد چه می کنی آقای کفاشیان؟



اخبار,اخبار ورزشی,لوییس فیگو

لوییس فیگو در طول سفرش به تهران در برابر خبرنگاران گفت: «رئیس فدراسیون تان به من نگاه کرد و گفت رای می دهم اما این کار را نکرد.

سونامی بزرگ فیفا سبب شده تا حالا همه سران این تشکیلات با بحران مشروعیت روبرو باشند.

 

بعد از حذف پلاتینی حالا گزینه هایی چون نیزرباخ و دیوید گیل خود را در قواره ریاست فیفا می بینند اما مشکل اینجاست که این بار اسپانسرها و البته قهرمانان و ستاره های فوتبال دنبال مدل جدیدی هستند.

 مدلی که با فشار به تشکیلات اداره کننده فوتبال، اجازه ندهد دوباره یک بیگانه از فوتبال مثل بلاتر صاحب امپراتوری شود و نتوان تکانش داد. پس به دنبال گزینه های محبوب تر هستند.

 

در میان همه اسامی سر راه فوتبال، لوییس فیگو یکی از مهمترین هاست. او بار قبل هم اگر کنار نمی کشید و به جای او پرنس علی اردنی کنار می رفت، بی شک رای های بیشتری از این شاهزاده آسیایی داشت.

حالا بعد از انقلاب و پاکسازی در فیفا تمام اعضای هیات رئیسه فعلی حداقل یک پرونده فساد دارند. نیزرباخ آلمانی به دلیل دیر شروع کردن فعالیت انتخاباتی خیلی محبوبیتی ندارد و زمان بیشتری می خواهد. دیوید گیل هم برای رای گرفتن از فدراسیون های ملی که بیشترشان حامیان بلاتر هستند و هنوز با او هم پیمان، به این انگلیسی رای بده نیستند.

شیوخ پولدار عرب بعد از این رسوایی ترجیح شان ماندن در سایه است که اگر به این سادگی بتوان بلاتر را زمین زد، زمین زدن و حذف همیشگی یک شیخ عرب که فقط پول دارد اصلا کار دشواری برای این جنبش فسادزدایی نیست.

 

در این میان و درحالی که اکثر کارشناسان می گویند جنگ آینده فیفا جنگ مشروعیت است، لوییس فیگو بیشترین محبوبیت را بین ستاره های هم نسل خودش که حالا فوتبال را در دست دارند، دارد. کسی که مدیریت عالی فوتبال خوانده و حالا در صدر گمانه زنی ها برای رسیدن به فیفاست.

او که کارلوس کروش درباره اش گفته بود: «لوییس حاصل یک عمر مربیگری من است. یک پسر خوش تیپ تحصیلکرده و مدیر که باید رئیس فیفا شود. به کفاشیان گفتم از او حمایت کند اما...»

اما رئیس فوتبال ایران که کلا برنامه های اینچنینی اش را با شیخ احمد کویتی هماهنگ می کند، تا همین چند وقت قبل، حامی منطقه ای بلاتر بود و برایش 15 رای گرفت. بعد هم که به دستور شیخ از پلاتینی خوب می گفت. حالا به انتظار نشسته تا شاید شیخ پیشقدم شود و او حامی اش باشد .

 

کفاشیان که پیشتر درباره فیگو گفته بود: «او جوان است و یک بار هم حسین کعبی کتکش زده و برای همین ته دلش با ایرانی ها صاف نمی شود» حالا باید به این فکر کند که اگر فیگو رئیس شود ، او برای خنده های تمسخرآمیزش و تصویری که از قول های مردانه ایرانی در ذهن این ستاره به جا گذاشته است، چه باید بکند؟

فیگو که وعده کمک های چند میلیون دلاری از سود فیفا به کشورهای در حال توسعه داده، می تواند با این تاکتیک خیلی سریع رای های لازم را در این فضای بی اعتمادی، جلب کند، که او یک سوپراستار است.

اخبار ورزشی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------