صندوق جواهرات ژاپن در آزادی/ از کاپیتان اینترمیلان تا شماره 10 آث میلان در دربی



این بار نبرد دو غول شرق و غرب قاره متفاوت خواهد بود چراکه ژاپن با لژیونرهایش بیش ازهر زمان دیگری ستاره دارد اما فوتبال ایران برخلاف دهه گذشته، عاری از بازیکن معروف در سطح فوتبال اروپا وجهان شده است و البته دوران جوانگرایی را طی می کند.

در فوتبال پیروزی و شکست با هم درامیخته است اما مصاف فوتبال ایران با ژاپن، اغلب برای ایرانی ها خاطرات خوشی را رقم زده است، حتی برخی شکست هایی که مقابل سامورایی ها داشتیم به خاطر اتفاقات خوب پس از آن چندان جزو یادگاری های تلخ هواداران فوتبال در ایران محسوب نمی شود.

 

مثلا فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 98 در مالزی ، پلی آف جام جهانی را 3بر2به ژاپن باخت اما پس ازآن با شکست دادن استرالیا در مجموع دو بازی به فرانسه صعود کرد. یا اینکه در زمان برانکو، آخرین دیدار دور مقدماتی را به ژاپنی ها باختیم اما تیم ملی پیش از آن جواز صعود را گرفته بود و آن بازی تشریفاتی بود.

اما این بار نبرد دو غول شرق و غرب قاره متفاوت خواهد بود چراکه ژاپن با لژیونرهایش بیش ازهر زمان دیگری ستاره دارد اما فوتبال ایران برخلاف دهه گذشته، عاری از بازیکن معروف در سطح فوتبال اروپا وجهان شده است و البته دوران جوانگرایی را طی می کند.

حالا فردا بازیکنان سرزمین آفتاب با کلکسیونی از ستاره های اروپایی خود وارد استادیوم آزادی می شوند به این امید که بتوانند صدرنشین آسیا در رنکینگ فیفا را بعد از مدت ها با شکست روبرو کرده و قدرت خود را به رخ قاره بکشند.

 

وحید هیلیل هودزیچ سرمربی بوسنیایی ژاپن بعد از ورود به تهران مدعی شد شرایط حال حاضر ایران بهتر از تیم او است اما برای بازی روز سه‌شنبه روی ستاره هایی حساب باز کرده که این روزها در اروپا با پیراهن تیم های بزرگ خودنمایی می کنند.

آیا تیم جوان کی روش توان مقابله و گرفتن نتیجه مقابل این تیم باتجربه و پرستاره را دارد؟ پاسخ غروب فردا درآزادی مشخص می شود. حالا بد نیست قبل از مواجهه فردا، حریف را بهتر بشناسیم.

 کیسوکه هوندا

اخبار,اخبار ورزشی,جواهرات ژاپن


مرد چپ پا و تکنیکی ژاپنی ها در حال حاضر با پوشیدن پیراهن شماره 10 میلان یکی از ستون های اصلی روسونری برای بازگشت به دوران اوج است. میهائیلوویچ در نقل و انتقالات تابستانی پیشنهادات وسوسه کننده زیادی را برای فروش او رد کرد به این امید که با سرعت و تکنیک هافبک تهاجمی ژاپنی خود به خصوص شوت های مرگبارش بتواند مشکلات تهاجمی اش را حل کند.

 

هوندا در این سال ها در کنار کاگاوا زوج ویرانگری در یک سوم تهاجمی ژاپنی ها تشکیل داده و یک لحظه غفلت از او تاوان سنگینی برای رقبا خواهد داشت.

 یوتو ناگاتومو

اخبار,اخبار ورزشی,جواهرات ژاپن


مدافع چپ حال حاضر اینترمیلان با وجود این که همچون سال های قبل در ترکیب اصلی مد نظر روبرتو مانچینی به میدان نمی رود اما همچنان یکی از بهترین بازیکنان دنیا در این پست قلمداد می شود چون از سرعت و هوش بالایی برخوردار است به خصوص در فاز تهاجمی که سانترهای در حال حرکتش زبانزد عام و خاص است. ناگاتومو هم رفته رفته به رکوردداران بازی در تیم ملی ژاپن تبدیل می شود.

ماکوتو هاسه به

اخبار,اخبار ورزشی,جواهرات ژاپن


کاپیتان ارزشمند ژاپنی که مهندس میانه میدان تیم قلمداد می شود. بازیکنی که در حال حاضر با پیراهن اینتراخت فرانکفورت در بوندس لیگا به بازی های خوب خود ادامه می دهد ودر مقطعی با اشکان دژاگه در تیم ولفسبورگ هم تیمی بود. هاسه به را می توان یکی از بهترین هافبک های حال حاضر فوتبال آسیا نامید .نبرد او با هافبک های تیم ملی می تواند جالب توجه باشد.

شینجی کاگاوا

اخبار,اخبار ورزشی,جواهرات ژاپن


دوباره به روزهای اوج خود بازگشته و مهره ای قابل اتکا برای دورتموندی ها در این فصل بوندس لیگا محسوب می شود. کاگاوا همواره در ترکیب ژاپن نمایشی فراتر از فوتبال آسیا ارائه داده و همین وجه تمایز بود که سرآلکس فرگوسن را قانع کرد تا او را در سال های آخر مربیگری اش به منچستر ببرد. روزهایی که چندان برای کاگاوا خوب پیش نرفت و باعث بازگشت زودهنگام او به شمال آلمان شد. مرد شماره 10 ژاپنی ها بدون شک خطرناک ترین هافبک تهاجمی آسیاست.

 مایا یوشیدا

اخبار,اخبار ورزشی,جواهرات ژاپن


بعد از بازی در فوتبال هلند و باشگاه فنلو، باشگاهی که هوندا را به فوتبال اروپا معرفی کرد، همچون بیشتر ستاره های ژاپنی چالش حضور در فوتبال جزیره را به جان خرید و راهی ساوتهمپتون شد تا در پست دفاع میانی مشکلات رونالد کومان هلندی را برطرف کند. یوشیدا هم یکی از کلیدی ترین بازیکنان هلیل هودزیچ محسوب می شود چون پاس گل های او در این سال ها آمار خارق العاده ای به ثبت رسانده است.

 شینجی اوکازاکی

اخبار,اخبار ورزشی,جواهرات ژاپن


مهاجم 29 ساله ژاپنی ها در حال حاضر رکورد بیشترین بازی ملی را در اردوی تیمش دارد. اوکازاکی در حال حاضر با پیراهن لسترسیتی زیر نظر کلودیو رانیری ایتالیایی روزهای رویایی را با روباه های لستر سپری می کند و جزونفرات کلیدی تیمش در لیگ برتر جزیره است.

 

اوکازاکی با 47 گل زده انتخاب اول هلیل هودزیچ برای خط حمله ژاپن خواهد بود به خصوص که هماهنگی او با هافبک های تهاجمی تیم مثلثی مرگبار در خط آتش چشم بادامی ها تشکیل داده است.

اخبار ورزشی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------