واکنش سید جلال به احتمال خداحافظی اش؛ من انتخاب مردم بودم نه برنامه 90



اخبار,اخبار ورزشی,سید جلال

کاپیتان تیم ملی در بازی ژاپن گفت: «من بعد از بازی به آندو گفتم و او در جواب گفت که اشکالی ندارد چون فقط یک دقیقه مانده بود و توپ هم در اختیار ژاپن قرار داشت.

از علی پروین، ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا تا جواد نکونام، آندو تیموریان و حالا سیدجلال حسینی.

بازوبند کاپیتانی تیم ملی در غیاب آندرانیک تیموریان به سیدجلال رسید. آن هم در 99 امین بازی ملی و مقابل ژاپن با ستاره‌های ریز و درشت وحید هلیل هودزیچ. سیدجلال به یکی از رویاهایش دست یافت.

 

کاپیتانی تیم ملی نه تنها برای او که برای هر بازیکنی یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود. هر چند وظیفه‌اش سنگین‌تر شد اما بستن بازوبند لذت دیگری برایش داشت. به خصوص که برای اولین بار در آغاز بازی چنین اتفاقی رخ می‌داد.

حالا سیدجلال پس از کسب این افتخار، به افتخار جدید فکر می‌کند. انجام صدمین بازی ملی مقابل ترکمنستان، آن هم در ورزشگاه آزادی. برای او بهتر از این نمی‌شود. دو اتفاق بزرگ در دو بازی متوالی.

اظهارات حسینی را در ادامه می خوانید:

* قبل از بازی ایران – ژاپن، بازوبند کاپیتانی تیم ملی را نبسته بودی؟
- نه، برای اولین بار این افتخار نصیبم شد.

* حتما حس دیگری هم داشتی؟ درست برخلاف سایر بازی‌هایی که فقط به عنوان یکی از 11 بازیکن اصلی وارد زمین می‌شدی؟
- دقیقا همینطور است. وقتی یک بازیکن بازوبند کاپیتانی تیم ملی‌اش را بر بازو می‌بندد به یکی از بزرگترین رویاهای فوتبالش دست پیدا می‌کند. من هم از این قاعده مستثنی نبودم. واقعا یک آرزو برایم بود که مقابل ژاپن و در ورزشگاه آزادی به آن دست یافتم. خدا را شکر می‌کنم چون یکی از بهترین روزهای فوتبالم رقم خورد و از این بابت خیلی خوشحال بودم.

* کاپیتانی برای هر بازیکنی آرزو است اما وظیفه را در زمین سنگین‌تر می‌کند. اینطور نیست؟
- مطمئنا همینطور است. کاپیتانی وظیفه هر بازیکنی را سنگین‌تر از قبل می‌کند. شما اگر بازوبند نبسته باشی فقط باید حواست به بازی خودت باشد اما وقتی کاپیتان می‌شوی باید نماینده کادر فنی در زمین باشی و تمرکزت را روی همه تیم بگذاری. این سختی البته یک لذت هم کنار خود دارد. همین که کاپیتان می‌شوی خودش یک افتخار است. به خصوص از نوع ملی‌اش.

* آندو در این بازی غایب بود و به همین دلیل تو کاپیتان شدی. قبل از بازی با او صحبت کردی؟
- صحبت خاصی نبود. آندو اگر بود مطمئنا بازوبند را می‌بست و حالا که او نبود این وظیفه به من محول شد. کلا با آندو رابطه صمیمانه‌ای دارم و به عبارت ساده‌تر خیلی با هم رفیقیم.

* خیلی‌ها بر این عقیده‌اند که وقتی آندو یک دقیقه مانده به پایان بازی وارد زمین شد، باید بازوبند را به او می‌دادی! البته این را هم باید در نظر گرفت که در هیچ جای جهان رسم نیست وقتی کاپیتان اول به بازی می‌آید، کاپیتان داخل زمین بازوبند را به او بدهد.
- من بعد از بازی به آندو گفتم و او در جواب گفت که اشکالی ندارد چون فقط یک دقیقه مانده بود و توپ هم در اختیار ژاپن قرار داشت. اگر من این کار را انجام می‌دادم شاید ژاپن می‌توانست روی دروازه ما خطرساز شود.

* حالا چه شد که به تساوی رسیدیم؟ اصلا می‌توانستیم ژاپن را ببریم؟
- ما بعد از تساوی مقابل عمان نیاز داشتیم که با یک تیم قدرتمند بازی کنیم و از نظر روحی آماده شویم. ژاپن حریف گردن کلفتی برایمان بود اما مقابل این تیم خیلی خوب بازی کردیم و می‌توانستیم برنده باشیم. خودتان می‌دانید که این بازی جدال دو تیم مطرح آسیا بود.

 

ما که برترین تیم آسیا در رده بندی فیفا هستیم و ژاپن که همه از قدرتش خبر دارند. ژاپن یک رقیب محکم و قوی برای ما بود و به همین دلیل این بازی دیگر شکل دوستانه نداشت. هم از نظر فنی و هم بدنی دو تیم در شرایط فوق‌العاده‌ای قرار داشتند.

 

هر دو تیم می‌خواستند ببرند و حریف را شکست بدهند. ما بازی را خوب شروع کردیم و موقعیت‌هایی هم برای کسب برد داشتیم اما از آنها استفاده نکردیم. البته همین نتیجه هم چیزی از ارزش‌های تیم ملی، کادر فنی و بازیکنان کم نمی‌کند.

* تو در این بازی از مهار هوندا و در 20 دقیقه پایانی شینجی اوکازاکی سربلند بیرون آمدی. از دوئل با این ستاره‌های ژاپن بگو.
- نه تنها این دو بازیکن که همه مهره‌های ژاپن در سطح بالا بازی می‌کردند و خطرناک بودند. آنها هر لحظه می‌توانستند برای تیمشان مفید باشند. به خصوص شماره 9 آنها که در 20، 30 دقیقه پایانی وارد زمین شد.

* می‌دانستی که مهاجم اصلی لسترسیتی انگلیس است؟
- می‌دانستم و واقعا دیدم که چقدر خطرناک است. از وقتی به بازی آمد مدام جنب و جوش داشت تا دروازه ما را باز کند. ما هم در خط دفاع هر چه داشتیم گذاشتیم تا اجازه هنرنمایی به او و سایر بازیکنان ژاپن را ندهیم.

* یکی از ایرادهایی که از تو می‌گیرند این است که در صحنه درگیری آزمون و هاسه‌به ژاپنی، چرا به محل درگیری نرفتی تا به عنوان کاپیتان بازیکنان را آرام کنی؟
- چون درگیری نزدیک محلی بود که کی‌روش حضور داشت، من نرفتم تا کادر فنی بازیکنان را آرام کنند. دلیل دیگرش هم سرعت بازیکنان ژاپن بود. چون اکثر بچه‌ها به محل درگیری رفته بودند، من ماندم تا ژاپنی‌ها با تیزهوشی بازی را شروع نکنند و خطری روی دروازه ما به‌وجود نیاورند. اگر نمی‌ایستادم و آنها را رها می‌کردم شاید حطر بزرگی روی دروازه تیم ملی خلق می‌شد.

* در مورد تو شایعه‌ای وجود دارد.
- چه شایعه ای؟

* می‌گویند به 100 بازی ملی که برسی خداحافظی می‌کنی. درست است؟
- به هیچ‌وجه. فعلا دارم خوب تمرین می‌کنم و تا جایی که بتوانم در تیم ملی می‌مانم. هنوز حس رقابت با بازیکنان جوان را دارم و باز هم تاکید می‌کنم خداحافظی من از تیم ملی فقط در حد شایعه است که گفتید.

* راستی تو 99 بازی ملی داری یا 97 بازی؟
- 99 بازی.

* اما برنامه 90 قبل از بازی مقابل ژاپن اعلام کرد که تو 96 بازی ملی انجام داده‌ای!
- آماری که خودم دارم و فیلم‌هایش هم موجود است نشان می‌دهد که 99 بار برای تیم ملی بازی کرده ام. شاید اشتباهی صورت گرفته باشد چون تعداد قهرمانی‌های من در لیگ برتر هم سه قهرمانی اعلام شد، در حالی که من 4 قهرمانی همراه تیم‌های مختلف در لیگ برتر به دست آورده‌ام.

* اما در همین برنامه 90 به عنوان یکی از دو مدافع میانی بعد از انقلاب انتخاب شدی.
- مرا مردم انتخاب کردند. فقط امیدوارم که اسامی کارشناس‌های برنامه 90 را اعلام کنند.

* چرا؟ مگر اتفاقی افتاده؟
- اتفاق خاصی نیفتاده. فقط می‌خواهم بدانم که چه کسانی در این زمینه نظر می‌دهند چون من بین 6 مدافع دوم بودم که با رای‌گیری به نظرسنجی راه پیدا کردم. من را مردم انتخاب کردند و از این جهت افتخار می‌کنم.

* به نفت برسیم. نمی‌خواهید اولین برد را به دست بیاورید؟
- ما تلاش می‌کنیم اما بدشانسی دست از سرمان برنمی‌دارد.

* بدشانسی؟
- متاسفانه مصدوم‌های زیادی داریم. بازیکنان امیدمان هم دیر رسیدند و نتوانستند همراه ما باشند. بیرانوند هم که فعلا کنار تیم نیست. در طول بازی مقابل گسترش فولاد، کارلوس سانتوس را هم از دست دادیم. اسم اینها را باید گذاشت بدشانسی. به همین دلیل شرایط کمی به هم ریخته است اما آقای منصوریان تلاشش را می‌کند تا تیم به دوران اوج برگردد.

* اینکه منصوریان و شما بازیکنان تلاش می‌کنید بر هیچ کس پوشیده نیست اما چرا اوضاع روبه‌راه نمی‌شود؟
- نیاز به حمایت داریم. من فکر می‌کنم بار تیم روی دوش منصوریان افتاده و کسی حمایتش نمی‌کند. بازیکنان مشکلات بسیاری دارند اما کسی نمی‌آید این مشکلات را برطرف کند. بچه‌ها می‌آیند، تلاش می‌کنند و می‌جنگند اما نتیجه نمی‌دهد، چون حمایتی نمی‌شود.

* پولتان را از باشگاه گرفته‌اید؟
- نه من بلکه هیچ بازیکنی پول نگرفته!

* تو هم نگرفته‌ای؟
- من هم نگرفته‌ام. حتی یک ریال! به همین خاطر است که می‌گویم باید از ما حمایت شود تا نفت بتواند نتایج فصل قبل را تکرار کند. اگر این اتفاق بیفتد مطمئن باشید منصوریان هم با فراغ بال و تمرکز بیشتر مربیگری می‌کند و آن وقت می‌توان شاهد بازگشت تیم ما به اوج بود. امیدوارم که چنین شود و بتوانیم نفت را از شرایط کنونی خارج کنیم.

اخبار ورزشی - ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------