آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

نگرانی حامد حدادی از میزبانی چینی‌ها



اخبار,اخبار ورزشی,حامد حدادی

ملی‌پوش بسکتبال ایران می‌گوید: چینی ها برای تیم ‌ملی ایران در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا برنامه‌های زیادی دارند و باید آنقدر آماده شویم که برنامه‌های چین نتواند تاثیری بر کار ما داشته باشد.

حامد حدادی پیش از اعزام تیم ‌ملی بسکتبال به اردوی آلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از شرایط تیم ‌ملی و هماهنگی بازیکنان صحبت کرد و گفت: روند رو به رشدی داشتیم، اما به‌ هر‌ حال هنوز زمان لازم است تا تیم به آن مرز هماهنگی برسد. به‌ هر‌ حال سیستم جدید در دفاع و حمله وارد تیم شده و به همین دلیل زمان می‌برد تا بازیکنان با برنامه‌های سرمربی آشنا شوند.

 

از طرف دیگر نیز سرمربی تیم ‌ملی کمی فرصت می‌خواهد تا بتواند تمام برنامه‌هایش را پیاده کند. در این مدت تمرینات خوبی داشتیم و بازیکنان واقعا با تمام توان برنامه‌های فشرده‌ای‌ را پشت سر گذاشتند، اما مهم این است که ببینیم شرایط تیم در مسابقه چطور است.

ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا، ا‌دا‌مه‌ داد: مطمئنا نسبت به روزهای اول و تورنمنت اطلس چین بهتر هستیم. در آن مسابقات اصلا هماهنگ نبودیم، با سیستم آشنا نبودیم و به خوبی نمی توانستیم کار کنیم. همه تیم‌ها برابر ما از دفاع منطقه‌ای استفاده می‌کرد‌ند و دستمان را بسته بودند. در این مدت روی نقاط ضعف و قوت تیم کار کردیم و تاکید زیادی بر کار دفاعی داشتیم تا بتوانیم در دفاع عملکرد بهتری انجام بدهیم.

تیم انگیزه بالایی دارد
او ا‌دا‌مه‌ داد: حالا امیدوارم این روند رو به رشد و هماهنگی در مسابقه هم وجود داشته باشد و بچه‌ها در جریان مسابقه نیز بتوانند همانند روزهای تمرین خیلی خوب و با قدرت وارد میدان شوند. به نظر من تیم ‌ملی به بازی‌های تدارکاتی خیلی خوبی نیاز دارد که فکر می‌کنم جام ویلیام جونز در چین تایپه برای ما مناسب است. باید بهترین استفاده را از اردوی آلمان ببریم و با قدرت راهی تورنمنت ویلیام جونز شویم.

 

ویلیام جونز فرصتی است که ما خودمان را با شرایط مسابقه وفق دهیم. برابر تماشاگر، داوران متفاوت و آن فضایی که در یک مسابقه حاکم می‌شود خودمان را بسنجیم. به‌ هر‌ حال می دانیم که سیستم داوری متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر ر‌قا‌بت با تیم‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی می‌تواند به بهتر شدن و هماهنگ شدن ما کمک کند.

وی با اشاره به انگیزه ملی‌پوشان در مسیر کسب سهمیه المپیک، بیا‌ن‌ کرد: به‌ هر‌ حال ما در سال کسب سهمیه المپیک هستیم و همه می دانیم که نباید این فرصت از دست برود. این موضوع باعث شده انگیزه بچه‌ها بالا برود. البته یک نکته دیگر این است که تیم با تمام قدرت آماده می‌شود تا بتواند شکست سال گذشته در فینال باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی را جبران کند.

 

خود من در این مدت تمرین خوبی کرده‌ام و از نظر بدنی شرایط مطلوبی به دست آورده‌ام، اما باید بیشتر کار کنم تا به آن شرایط آرمانی که می‌خواهم برسم. در کل می‌توانیم در آلمان بهتر شویم و با رسیدن به آن نقطه ایده‌آل و لازم راهی جام ویلیام جونز شویم.

اصلا متوجه نمی‌شویم تمرین کی تمام می‌شود
او با اشاره به عملکرد سرمربی آلمانی تیم ‌ملی نیز گفت: واقعا تمرینات خوبی داریم. با این که فشار بسیار بالا است، اما متوجه آن نمی شویم. با این که تمرین‌های پرفشاری داشتیم، اما چشم باز می کردیم می دیدیم که دو ساعت تمرین گذشته است و اصلا متوجه نمی شدیم.

 

خود من به هیچ وجه متوجه نمی شدم که چه زمانی ساعت هشت شده و تمرین به پایان رسیده است. انگیزه بسیار بالا و خاصی داریم.

حدادی همچنین ا‌دا‌مه‌ داد: اکنون 19 بازیکن در تیم ‌ملی حضور دارند که انتخاب از بین آنها بسیار دشوار است. یکسری از بازیکنان جوان در تیم ‌ملی جا پیدا کرده‌اند و عملکرد بسیار مطلوبی دارند. ما نیز باید به آنها کمک کنیم و با حمایت از این جوانان آینده بسکتبال را شکل بدهیم. آنها نیز باید با قدرت مسیر پیشرفت خودشان را ادامه دهند.

 

بازیکنانی همچون آرمان زنگنه، سعید داورپناه، بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، فرید اصلانی، محمد جمشیدی و چند بازیکن دیگر خوب هستند و می‌توانند در آینده نقش مهمی را در تیم ملی ایفا کنند.

خبر دارم در چین چه خبر است
سنتر 218 سانتیمتری تیم ‌ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که به نظرت این دوره از ر‌قا‌بتهای کسب سهمیه المپیک با دوره قبل چه تفاوتی دارد و شانس ما برای رسیدن به المپیک ریو چقدر است، بیا‌ن‌ کرد: شانس ما خیلی کم است.

 

واقعا این را می گویم چون تیم‌ها خیلی قوی هستند و با تمام توان برای کسب سهمیه المپیک وارد میدان می‌شوند. نمی‌خواهم اکنون از نتیجه‌ای که کسب می‌شود حرفی بزنم. تمام این بازیکنان سعی می‌کنند تا با قهرمانی به کشور باز گردند.

 

من و هم تیمی هایم با قدرت برای کسب سهمیه المپیک ر‌قا‌بت می‌کنیم، اما من می دانم که در آنجا چه خبر است و چینی‌ها چه برنامه‌ای برای ما دارند. شرایط مان بسیار دشوار است و باید خیلی خیلی آماده شویم که آنها هر کاری هم که خواستند انجام دهند نتوانند برابر ما نتیجه‌ بگیرند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: این طور بگویم که آخرین کار و برنامه آنها بحث داوری است. این برنامه نیز از نخستین بازی عملی خواهد شد. شما بازی‌ها را ببینید. بدترین داوری‌ها را شاهد خواهیم بود. از همان اول سعی می‌کنند ایران را تحت فشار قرار دهند و اذیت کنند.

 

باید خیلی خوب و آماده وارد ر‌قا‌بتها شویم و با هماهنگی که کسب می‌کنیم دیواری بین خودمان بسازیم تا آنها نتوانند به داخل تیم نفوذ کنند. امیدوارم که در این ر‌قا‌بتها تیمی نتواند جلوی ما را بگیرد و ما به هدفمان برسیم.

همه تیم‌ها حریف اصلی ما هستند
حدادی در پاسخ به این سوال که اصلی ترین حریف ایران کدام تیم است، بیا‌ن‌ کرد: همه تیم‌ها اصلی‌ترین حریف ما هستند. از همان مسابقه اول هر تیمی که برابر ما به میدان می‌آید اصلی‌ترین حریف ما محسوب می‌شود. ما تنها به بازی برابر چین و فیلیپین فکر نمی‌کنیم. بازی به بازی پیش می رویم و در هر مسابقه به دنبال پیروزی هستیم. آماده پیش می رویم تا چیزی نتواند برابر ما قرار بگیرد.

او در پایان گفت: ما با قدرت پیش می رویم تا به فینال برسیم و پس از آن قهرمان شویم، اما کارمان بسیار دشوار است و باید با قدرت و آمادگی بالا برابر حریفان به میدان برویم. تا رسیدن به فینال و قهرمانی خیلی مانده است و راه طولانی را پیش‌رو داریم.

اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------