آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

فروش امتیاز تیم های هبه شده کفاشیان با ارقام نیم میلیاردی درآستانه انتخابات فدراسیون فوتبال



اخبار,اخبار ورزشی,کفاشیان

همه این فروش ها هم با تایید و مجوز رئیس فدراسیون فوتبال بوده است. منتقدان این ماجرا می گویند که کفاشیان به دلیل اینکه می خواهد در انتخابات اسفند ۹۴ کاندیدا شود، این کار را کرده و ازهمین حالا ۱۱ رای خود را قطعی کرده است.»

دو هفته پیش بود که ماجرای هبه کردن تیم‌ها و تیمداری توسط هیات‌های استانی در برنامه نود و البته یکی دو برنامه تلویزیونی ورزشی دیگر سوژه شد.

تیمداری در فوتبال ایران کار آسانی نیست؛ حتی اگر در دسته‌های پایین‌ترباشد. داستان از این قرار است که سال گذشته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به پیشنهاد فریدون اصفهانیان، رئیس هیات فوتبال زنجان و رئیس کمیته داوران طرحی را برای واگذاری تیم به استانهای عدم برخوردار به تصویب رساند.

 

البته تعریف «استان عدم برخوردار» هم تعریف عجیبی بود که مطرح شد و مشخص نشد منظور استانهای عدم برخوردار از امکانات فوتبال مدنظر است یا کلی از نظر استعداد؟!

فروش امتیاز تیم های هبه شده کفاشیان با ارقام نیم میلیاردی درآستانه انتخابات فدراسیون فوتبال
در هر حال اعضای اکثر اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون شهرستانی هستند و طبیعی است که از این طرح استقبال کنند اما طرح از این قرار بود که تیم‌های دسته دومی فوتبال به ۱۱ استان که از نظر پیشرفت فوتبال مشکل دارند و برخوردار نیستند ‌به هیات‌های استانی آنها هبه شود(!) اما این هبه شدن شرایطی داشت که خود هیات‌‌رئیسه تعیین کرده بود. اینکه هیات‌ها حق ندارند تیم‌ها را بفروشند چرا که هدف این است که با این کار هیات ها، فوتبال در ام منطقه را پر رونق کنند.

 

این استانها زنجان، ایلام، سیستان و بلوچستان، مرکزی، لرستان، کردستان، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و هرمزگان (کیش) هستند که در این میان، نام استانهایی چون زنجان، مرکزی و حتی آذربایجان غربی و صد البته کیش در تعریف استانهای محروم نمی گنجند.

 ۴ استان فروختند، بقیه هم می فروشند؟
در این میان خبر رسید که ۴ استان، تیم های شان را برخلاف مصوبه هیات رئیسه به استان دیگری واگذار کردند و تخلف بزرگی مرتکب شده اند که تا این لحظه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این باره سکوت کرده است.

استانهای زنجان که رئیس هیاتش فریدون اصفهانیان طراح این طرح(!) است، سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی این کار را کرده اند و البته خبر رسیده که استان های دیگرهم به این فکر افتاده اند تا تخلف را تقلید کنند. همه این فروش ها هم با تایید و مجوز رئیس فدراسیون فوتبال بوده است.

 

منتقدان این ماجرا می گویند که کفاشیان به دلیل اینکه می خواهد در انتخابات اسفند ۹۴ کاندیدا شود، این کار را کرده و ازهمین حالا ۱۱ رای خود را قطعی کرده است چرا که ۱۱ رئیس هیات عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هستند.

 

دراین باره سال گذشته ۴ تیم لیگ برتری فوتسال هم تیمهای شان را فروختند و امسال دو تیم لیگ یکی فوتسال هم چنین کاری کردند تا تخلف کامل شود. اگر این ۶ تیم مربوط به ۶ استان دیگر باشد، آن وقت کفاشیان ۱۷ رای خود را برای انتخابات آینده اوکی کرده و رقیبانش کار سختی برای رقابت دارند.

 افشای جزئیات فروش تیم های استانی
اما جزئیات فروش تیم ها هم در نوع خود جالب است. یک منبع آگاه می گوید که تیم یاران غدیرهشتگرد، تیمی بود که هیات فوتبال استان زنجان تحت عنوان شهرداری زنجان آن را بر خلاف قوانین به استان البرز واگذار کرد و این تیم حدود ۵۲۰ میلیون تومان به فروش رفته است.

 

این منبع آگاه می گوید که این تیم با بازیکنانش واگذار شده و ۶ بازیکن این تیم هم مجموعا به قیمت ۵۳ میلیون تومان فروخته شده اند تا در مجموع هیات فوتبال زنجان و شهرداری زنجان ۵۷۳ میلیون درآمدزایی کنند. در این باره فریدون اصفهانیان رئیس هیات فوتبال استان زنجان تا این لحظه پاسخگو نبوده است.

این تخلف در استان ایلام هم ادامه داشته و تیم دیگری که زیرنظر هیات فوتبال استان ایلام بوده و تربیت ایلام نام داشته است به تیم پارس جنوبی بوشهر فروخته شده که البته رقم این انتقال حدود ۴۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده است.

 

تیمی که به استان سیستان داده شده بود به استان فارس واگذار شد و کارای شیراز که در جام حذفی حریف نفت بود،هم حدود ۳۵۰ میلیون تومان به هیات فوتبال استان فارس واگذار شد. از طرفی شنیده شده تیمی که به خراسان جنوبی داده شده بود به استان قم منتقل شده تا کلکسیون تخلفات تکمیل شود.

 

تیم شاهین کیش (توسعه کیش) فصل گذشته در لیگ دسته دوم کشور در رده هشتم جای گرفت و به لیگ دسته سوم سقوط کرد؛ اما کارگروه سازمان لیگ پس از بررسی های انجام داده اعلام کرد تیم‌های هفتم و هشتم فصل قبل لیگ دسته دوم در فصل جدید هم شرکت خواهند داشت.این تصمیم عجیب در حالی گرفته شد که سازمان لیگ برای تیم های هبه شده ارزش ویژه ای قائل شده بود.

 

به عنوان مثال در مسابقات دسته های پایین تر زمانی که تیم ها به مرحله نهایی و هشت تیمه می رسیدند و در دو مرحله بازی می کردند و ۲۰ تیم بر اساس قانون اضافه می شد و به یکباره ۱۱ تیم دیگر اضافه شدند در حالیکه در هیچ مسابقه ای شرکت نکردند و فقط هبه شده بودند. حجم این تخلفات باور نکردنی است و البته سکوت فدراسیون و وزارت ورزش و نهادهای نظارتی دردناک تر!

باید دید سکوت نهادهای نظارتی مثل وزارت ورزش در مقابل تخلفات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تا کی ادامه خواهد داشت!

اخبار ورزشی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------