افشارزاده: لقب سوبله، چوبله را نمی‌پسندم/برای پیروزی در دربی دنبال کری‌خواندن نمی‌روم



اخبار,اخبار ورزشی,افشارزاده

سرپرست باشگاه استقلال گفت: من عمری در ورزش بوده‌ام و هرگز کری نمی‌خوانم، فضای دربی باید دوستانه و به دور از تخریب باشد.»

در مورد هشتاد و یکمین دربی پایتخت و شرایط استقلال صحبت‌های زیر را انجام داد.

فکر می‌کنم سومین دربی است که شما تجربه می‌کنید.
بله درست است. در 2 دربی قبلی باخته‌ایم.

پس به نظر می‌رسد خیلی بی‌تابی می‌کنید تا در دربی سوم مزه پیروزی را بچشید.
به نظر من همه بازی‌ها طعم و رنگ به خصوص خود را دارد و ما نباید یک بازی را تا این اندازه بزرگ کنیم. به نظر من همین بازی با سپاهان خیلی سنگین و رنگین بود و مسابقه جوانمردانه‌ای را هر دو تیم به نمایش گذاشتند. این درست نیست که همه تمرکز و حساسیت فقط روی یک بازی باشد. به هر حال اگر حساسیت‌ها بالا باشد روی جو استادیوم و تماشاگران اثر می‌گذارد و این مسائل مشکل ایجاد می‌کند. باید فضای مسابقه را به سمت انسان دوستی و مهر و محبت ببریم.

پس شما کلا با کری‌خوانی مشکل دارید؟
صد در صد. نه در مصلحت ماست نه در شأن ما که بخواهیم کری بخوانیم. هر دو تیم برای یک آب و خاک هستند و اصلا این فضای کری‌خوانی صحیح نیست.

اما آقای افشارزاده جذابیت هر لیگ به دربی آن و کری‌های آن است. همین چیزهاست که فوتبال را زنده نگه می‌دارد.
من اصلا با کری موافق نیستم و دلیلی هم نمی‌بینم برای پیروز شدن دنبال کری‌خواندن باشم. معتقدم در زمین مسابقه بازیکنان دو تیم باید تمام توان خود را بگذارند و رقابت‌ جانانه داشته باشند.

یعنی با کری‌خواندن بازیکنان تیم‌تان مشکل دارید؟
هر کسی خودش می‌داند که چه باید کند.

اما اگر طرف مقابل کری بخواند چه باید کرد؟
اصلا اشکال ندارد پرسپولیسی‌ها کری بخوانند. من چنین فضایی را دوست ندارم. فضا باید دوستانه باشد. اصلا فکر کنیم هادی نوروزی هنوز کنار ماست و آن وسط بازی می‌کند و یا از کنار زمین ما را نگاه می‌کند. وقتی این مدلی فکر کنیم چه نیازی است که علیه هم شویم. رسالت ما باید طوری باشد که همدیگر را تخریب نکنیم. ما باید طوری رفتار کنیم که فردا روزی قضاوت خوبی در مورد ما شود نه اینکه دنبال این باشیم در صفحه اول روزنامه‌ها خودنمایی کنیم و کسی را کوبیده باشیم. من از روز اولی که وارد ورزش شدیم از این فضاها دور بودم.

اما مطمئنا دوست دارید برنده دربی استقلال باشد؟
قطعا همین طور است اما حاضر نیستم به خاطر این برد کری بخوانم.

هواداران استقلال معتقدند که پرویز مظلومی اصطلاحا «دربی‌باز» است و امیدواری زیادی دارند با سرمربیگری مظلومی در دربی موفق می‌شوند.
من هم دوست دارم این اتفاق بیفتد و بیش از هر چیزی دلم می‌خواهد بازی خوبی از آب دربیاید.

می‌دانید که هواداران استقلال به خاطر 4 پیروزی متوالی در دربی به مظلومی لقب «سوبله چوبله» دادند.
من این لقب را دوست ندارم و نمی‌پسندم. عمری در ورزش بودم و فکر می‌کنم این لقب‌ها و اینگونه کری‌خوانی‌ها به دور از تفکرات ما باشد. معتقدم همه مبارزه ما باید درون زمین باشد و مردم هم انتظار دارند که روز جمعه شاهد یک بازی جانانه باشند.

فکر می‌کنید مرد دربی چه کسی باشد؟
اصلا نمی‌شود چنین چیزی را پیش‌بینی کرد. همه بازیکنان استقلال این روزها خوب هستند و اتقافا همه مقابل سپاهان خوب بودند. به نظرم کل تیم استقلال قابل احترام هستند و حتی اگر ما مقابل سپاهان هم می‌باختیم خوشحال بودیم چون بچه‌ها با تمام توان بازی کردند.

خبر دارید که ظاهرا محسن ترکی داور دربی شده است؟
همه داور‌ها قابل احترام هستند و هر کسی که بخواهد داور باشد برای ما فرقی نمی‌کند و تابع هستیم.

راستی از پول بازیکنان چه خبر؟
هیچ مشکلی نیست و تا ظهر امروز پول‌ها به حساب بازیکنان واریز می‌شود. همچنین در صدد هستیم پاداش بازی با سپاهان را پرداخت کنیم.

سر تمرین استقلال نمی‌روید؟
اگر امروز اتفاق خاصی رخ ندهد شاید سر تمرین بروم.

چرا باشگاه‌ها با هم متحد نمی‌شوند تا بابت تعطیلات 20 روزه لیگ به سازمان لیگ گلایه کنند؟
واقعا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اشتباه بزرگی می‌کنند که در اوج مسابقات و اوج آمادگی تیم‌ها مسابقات را تعطیل می‌کنند. ای کاش در تصمیم‌گیری‌های خود دقت و تفکر بیشتری داشتند و به نظر سرمربیان تیم هم احترام می‌گذاشتند.

از فوتبال بگذریم؛‌ مصدومیت بهداد سلیمی واقعا شوک بزرگی به ورزش ایران وارد کرد.
من با مرادی هم سر این موضوع صحبت کردم. فکر می‌کنم بهداد نیاز به استراحت و آرامش دارد و هیچ کسی بهتر از فدراسیون پزشکی برای تصمیم‌گیری نیست.

اما ظاهرا گفته شده که آمادگی این وجود دارد که بهداد برای درمان به خارج از کشور اعزام شود.
اصلا موافق این مسئله نیستم. ما خودمان در ایران گروه متخصصین زانو را داریم که در راس آنها دکتر رازی است. خارج از کشور دردی را دوا نمی‌کند.

فکر می‌کنید طول درمان سلیمی تا کی است؟
هیچ چیزی مشخص نیست. می‌گویند او رباط صلیبی پاره کرده است و با توجه به اینکه عضلات او بزرگ است و قوی شاید کارش سخت‌تر باشد. به هر حال خیلی حیف شد و امیدوارم آسیب‌دیدگی او زودتر برطرف شود. واقعا یکی از مدال‌های صد در صدی ما در ابهام است.

خیلی‌ها معتقدند بهتر بود کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری حفظ می‌شد و وزنه‌برداران نسبت به او موضع‌گیری نمی‌کردند.
اصلا این حرف را قبول ندارم و این حرف را نزنید. حسین توکلی سرمربی فعلی قهرمان المپیک بوده او کارش را بلد است و تجربه دارد. کوروش باقری هم خوب است. به هر حال وزنه‌برداری همین است و از این گونه اتفاقات در آن زیاد می‌افتد. اینقدر اگر اگر نکنید و فقط دعا کنیم زودتر سلیمی خوب شود.

اخبار ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------